Permalänk
Medlem

Bästa Mp3spelaren.just.nu ?

Funderar starkt på att köpa en prisvärd och _bra_ mp3spelare.

Minst 256 mb minne, fin ljudeffekt, gärna stöd för OGG osv.

Ska högst ligga på 2500 spänn, då det redan där finns tillräckligt bra prestanda.

Så, till frågan..

Har NI några bra och seriösa förslag?
Gärna starka argument för att just DEN är "bäst"..

Tackar på förhand.. - Z.

Permalänk
Medlem

iRiver's senaste modeller.

www.directman.com där finns alla.

Permalänk
Medlem

iPod Mini kostar väl runt 2500 i Sverige? 4gb minne, snygg, Apple kvalité , flera olika färger mm.

Permalänk
Medlem

Japp, har hört att iRivers nya ska va riktigt bra.
Ungefär i den storleken jag hade tänkt mej oxå ;P

iPod, hur eren i storlek?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zl4t4N
Japp, har hört att iRivers nya ska va riktigt bra.
Ungefär i den storleken jag hade tänkt mej oxå ;P

iPod, hur eren i storlek?

Ipod Mini ses till höger.

Liten och sexig.

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Medlem

JOS Mp-130 !

Visa signatur

- Vad är det för fel på oss?!
- Tomas kan inte hålla käften, Anna är full, Åke är kåt, Sara är galen i att bli befruktad, Janne krockar bilar, Rickard går i terapi, Erik är plötsligt bög och Pauline bara gråter, behöver jag fortsätta?

Permalänk
Medlem

en som jag käner har en mp3spelare som liknar i-pod fast med färg display--- har jag för mig.

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till kringutrustningsforum.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Okej. Visst r den sexig (;P), men jag hade nog tänkt mej ngt mindre.

Typ i storlek som tidigare nämnda iRiver, ex. iFP-790, och JOS, ex. -130.

Någon personlig erfarenhet av några nya spelare, så ni på så sätt kan redovisa nån jämförelse? Alltid lättare att se på saken på det sättet.

Undrar även vad ni anser är viktigast vid valet av ny mp3spelare.

Hit me! ;>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincan
JOS Mp-130 !

Ja, helt underbar!

Permalänk
Medlem

De spelare som brukar nämnas är väl iRiver, iAudio och Jensofsweden. Efter att ha läst en hel del om de här spelarna så verkar de vara ganska likvärdiga vad det gäller ljudkvalité så egentligen är det andra faktorer som avgör vilken man tycker är bäst då alla har några fördelar respektive nackdelar mot varandra.

Så frågan är ju vad du vill ha. Vill du ha inbyggt batteri så är MP-130 det givna valet eftersom både iRiver och iAudio har utbytbara batterier. iAudio har dock inte stöd för OGG så om det är viktigt för dig så faller den bort.

Finns fler saker att jämföra men det är ju svårt när ingen vet vad du vill ha

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Leonhart: Japp, vet om att jag inte har kommit med spec. många krav på VAD jag egentligen vill ha i min spelare..

Är inte så insatt i de olika spelarna lr deras innehåll, tyvärr.

Vet dock att den helst ska ligga runt 2000:-, och då ha det viktigaste en mp3spelare bör ha..

Jos -130's design gillar jag skarpt, men har hört att iRiver ska spöa den i kvalitét. Vet dock inte med vad.

Om ljudkvalitén är likvärdig, ljudet är som sagt "det viktigaste", va ska man då istället jämföra?

Batteri, funktioner, osv, självklart, men annars?
USB 2 verkar inte vara livsnödvändigt, inte heller OGG-stödet, även om det är trevligt med plats för fler låtar

Man lär ju köpa hörlurar separat, för att få bästa ljudet, då de man får med inte håller högsta klass.

Sen är det ju att föredra "vanlig" laddare, så det inte är ett måste att ansluta till datorn.

Har läst att displayen på -130 verkar ha problem i solljus. Stämmer det?

Tacksam för ngt utförligt svar, och tips ;>

Permalänk
Medlem

Jag har fundrat på en Iaudio4 har fått bra resencioner i tidningar (bl M3) och är jävligt snygg + billig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Till JoS MP-130 finns separat laddare att köpa, så man kan ladda spelaren med hjälp av två hål i väggen. iRiver och iAudio använder vanliga uppladdningsbara AA/AAA batterier, så då bör man köpa till batteriladdare (om man inte vill köpa alkaliska).

Det är precis som du säger, att MP-130 displayen kan vara lite svår att se i solljus.

Permalänk
Medlem

Kom nya iPods senast idag, så passa på och köp när dom är nya.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Zl4t4N:

Du har ju egentligen dragit det viktigaste. Sen är det väl design också. Ska man betala 2000 kr för en produkt så är det ju att föredra om man tycker att den är snygg.

Visst måste man skaffa andra lurar då de som medföjler oftast är rent skräp. Finns säkert undagtag men ett par bra hörlurar är väldigt viktigt. Annars kvittar det ju vilken spelare man köper.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

iPod har bra hörlurar med. Alltså, dom har bra hörlurar för att vara såna som följer med. Du kan ju inte jämföra dom med typ Shure e5c eller liknande.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Japp ;P
JOS-130 är, enligt mej, den mest stilrena av dem. Gillar den skarpt, på det sättet

Men tyvärr finns det ju alltid nackdelar.Vad JAG har läst:
Display som flippar i solljus, spaken känns lös (?), sämre fyllighet i ljudet jämfört me konkurrenterna..

-300, ngt speciellt om den? verkar helt ok den oxå.

iRiver - då gäller antingen IFP 790 lr 795, lagom pris och, what it seems, bra kvalité.

iAudio4 annars, det är 3e alternativet, än så länge. Ska tydligen få ganska bra hörlurar till den oxå

iPod känns lite för stor för min smak. Har dock inte sett den IRL

Permalänk
Medlem

ïPod är inte stor. Särskilt inte Mini.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tänkte bara flika in en sak som kan vara värt att tänka på. Att om du köper en iFP-790 så följer lurarna iDH-200L med, men om du går upp till iFP-795 så följer Sennheiser MX400 med.
Det står mer om det här : http://forum.iriver.se/viewtopic.php?t=6734

Permalänk

sweclockers har ju gjort ett test med ett par mp3spelare

en länk: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040609_mp3_04_f...

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
iPod har bra hörlurar med. Alltså, dom har bra hörlurar för att vara såna som följer med. Du kan ju inte jämföra dom med typ Shure e5c eller liknande.

Av det lilla jag har lyssnat med iPods lurar så kan man inte på långa vägar jämföra dem med e2c heller

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Nej, men dom ska tydligen vara bra jämfört med andra hörlurar som följer med mp3-spelare.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Är man ute efter ljudkvalité köper man bättre hörlurar oavsett hur "bra" de medföljande sägs vara, det är inte särskilt svårt att hitta något som låter bättre. De hörlurar som medföljde min MP3-spelare skulle enligt tester vara "riktigt bra", men jag har bara testat dem i omkring 15 sekunder och kommer aldrig att använda dem igen. Med andra ord, bryr man sig om ljudet skall man inte bry sig om vad det är för hörlurar man får med.

Permalänk
Medlem

nej, självklart, men om man inte vill lägga ut pengar på dyra hörlurar

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

JOS antingen mp-110 eller mp-130. mp-110 är kanske något mer prisvärd om man inte ser till designen men mp-130 är ju helt klart snyggare?
argument för och emot mp-110 respektive är mp-130 prestanda mätt är att mp-130 har klocka, alarm, insomningtimer, längre batteritid pga sin utmärkande display som snålar batteri, bättre menyer, kanske något bättre ljud.
nackdelen är väll att man får betala endel extra designpengar för en mp-130.

edit: häromdagen sålde jensofsweden.com några schyssta snäckor som hade kostat 950kr för typ 350kr vet inte om de har kvar det erbjudandet.

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem

Okej okej, skita i vad för hörlurar som medföljer alltså ;P

Then I'll know

Funderar starkt på JOS -130 nu, faktiskt.
Gillar, som sagt, designen skarpt, och med stöd för OGG känns det ganska up to date ;P

Problemet med solljuset klarar man säkert av. Och ljudet verkar vara förhållandevis bra - med rätt hörlurar ;D

Ngn som har några invändningar(?), och förslag på hyfsat billiga, och _bra_, hörlurar, så är jag tacksam för det.

Edit : Footoz, japp, det va "feltryckt", priset låg på 899:-, istället för 399:- som det stod. Tyvärr :/

Permalänk
Medlem

Va? När ni kan få en iPod med 4 eller 20 GB minne för blott några hundra extra?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

ojoj, du verkar inne på den ;P

dra lite för- och nackdelar me iPoden då

Enligt mej är den inte lika snygg, lite för stor (?), och vad jag har hört - har sämre ljud än ex. 130.

Men visst, där r gott om minne, och designen r quite nice.