Tjena,
Efter ett misslyckat jobb med biltemas färger (kletiga och äckliga i mitt tycke) har jag slipat bort all färg (xbox) för att börja om från början och den här gången, med kvalitativ färg!
Jag bor i utkanten av stockholm (norsborg röda linjen ) så affärer härifrån och fram till stockholms centrala delar passar utmärkt (jobbar inne i stan så jag kan handla påväg till / från jobbet).
Nu vet jag att ni gärna vill säga (kolla med din lokala x-handlare) men det enda inom området sprayfärg är biltema som jag vill undvika. Så alla tips på bra affärer inom sthlms trakten uppskattas.
Är inte så hej på detta med färg (märken etc) men använda en sprayburk kan jag iaf (inget rinn etc med biltemas silverfärg dock ej nöjd med slitresultatet) så även tips på vilka märken jag ska leta efter. Tänkte köpa primer, färg samt klarlack av samma tillverkare (primer behöver nog inte vara av samma eller?) om möjligt , då jag hört att det funkar bäst då.
Har även hört att man kan köpa munstycken som man kan ställa in att spruta i linje istället för cirkel, men finns dessa till vanliga sprayburkar (att man fäster dem på själva burken) eller gäller dessa specialla färgpistoler / airbrush? Om ja, hur mycket ska jag vara beredd att lägga på en airbrush samt färg.
Hur mycket ska jag vara beredd at lägga ut annars, på vanlig färg 2 burkar + klarlack 1 burk samt primer?
Btw. Tänkte på micro, affären för bildelar etc, har de bra och kvalitativa färger där?
Extremt tacksam för all hjälp då jag hade tänkt införskaffa allting imorn och börja med arbetet direkt!