Permalänk
Medlem

divx spelare??

hej jag funderar på att köpa en dvdspelare som klarar att läsa av divx.. Är divx samma sak som avi?? kan jag med hjälp av en sådan spelare spela upp avi filmer på den stationära dvdspelaren?? iså fall är det möjligt att spela upp avi filmer utan att koda om dem??

Visa signatur

p4 2,8ghz @ 3,2 800mzh bus --- twinmos original pc3200 512ddr --- geforce fx5800 128mb

Permalänk
Medlem

stationär dvd

Divx och Avi är inte samma sak. Teknisk data har jag ej kunskap om att ge dig.
Dock kan jag säga att divx filer är betydligt mindre än avi filer.

Jag vet att det finns stationära dvd spelare som klarar divx.

Avi vet jag ej. Fast eftersom filen är så stor för en hel film undrar jag om spelarna stödjer det formatet.

Visa signatur

PC: Modekort A7N8x-Deluxe,
processor AMD 2500+, ram 1,3GB, grafik 64mb, hårddisk 320GB. Operativsystem: Windows xp pro. Övrigt: En väldigt tyst dator, jag kan till och med höra min bildskärm surra.

Permalänk
Medlem

en spelare som har stöd för divx xvid avi osv är KiSS spelarna ex DP-500 om du innehar en sådan + en dvd brännare så kan du bränna över filmer direkt till skivan i sitt ursprungligaformat. för att sedan spela upp dem på dvd spelaren.
de flesta filmer går men om du har otur så har de för hög birate och då kan du ej spela upp dem på ovan nämnda spelare. de har även firmware så det kommer mer och mer stöd/ förbättringar hela tiden du kan ju kolla in forumet på www.gooddvdstuff.com där står det enheldel om diverse dvd spelare som klarar divx.
hoppas att detta stämmer nu va en m8 som sa så här

Permalänk

Jag har en Centrum spelare (den från netonnet), och jag kan spela divx, xvid, avi filer, mpeg filer, dvd, vcd, svcd, brännda dvds, mm.

(Sen vet jag att spelaren är budget men jag resonerar såhär; har du inte en tv för 15000:- så är det ju skitsamma va du har för dvd, imo)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: stationär dvd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dream77
Dock kan jag säga att divx filer är betydligt mindre än avi filer.

Hrmm...
Jag föreslår att Ni läser om formaten på http://www.videohelp.com/

AVI
Audio Video Interleaved - A multimedia file format for storing sound and moving pictures in RIFF format developed by Microsoft. An AVI file can use different codecs and formats so there is no set format for an AVI file unlike for example standard VCD video which sets a standard for resolution, bitrates, and codecs used.

DivX
DivX™ is a new format for digital video, much like MP3 is a format for digital music. DivX™ is the brand name of a patent-pending video compression technology created by DivXNetworks, Inc., (also known as Project Mayo). The DivX™ codec is based on the MPEG-4 compression standard. This codec is so advanced that it can reduce an MPEG-2 video (the same format used for DVD or Pay-Per-View) to ten percent of its original size. DivX.com.

Visa signatur

AMD 64 3500+ Socket 939 | ASUS A8N-SLI-PREMIUM| 2x512 Mb PC4000 Kingmax Hardcore | ASUS GeForce 7800 GT | 2x120 Gb S-ATA RAID 0 + 160 Gb IDE | Telia ADSL 24/1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
Jag har en Centrum spelare (den från netonnet), och jag kan spela divx, xvid, avi filer, mpeg filer, dvd, vcd, svcd, brännda dvds, mm.

(Sen vet jag att spelaren är budget men jag resonerar såhär; har du inte en tv för 15000:- så är det ju skitsamma va du har för dvd, imo)

Har den spelaren med och kan bara hålla med, den har spelat nästan allt jag testat, sedan så släpps nya uppdateringar av codecs lite då o då på netonnets hemsida.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Köp en chippad xbox så kan du lira i princip samtliga media-format som finns idag. Men har du inte lust med det så skulle jag rekomendera någon spelare från Kiss, gärna en med HDD och ethernetport.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
Jag har en Centrum spelare (den från netonnet), och jag kan spela divx, xvid, avi filer, mpeg filer, dvd, vcd, svcd, brännda dvds, mm.

(Sen vet jag att spelaren är budget men jag resonerar såhär; har du inte en tv för 15000:- så är det ju skitsamma va du har för dvd, imo)

om man har en tv för 13k då?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Tretton är mindre än femton
*smartass*

Visa signatur

AMD 64 3500+ Socket 939 | ASUS A8N-SLI-PREMIUM| 2x512 Mb PC4000 Kingmax Hardcore | ASUS GeForce 7800 GT | 2x120 Gb S-ATA RAID 0 + 160 Gb IDE | Telia ADSL 24/1

Permalänk
Medlem

DrBosa

Tack för tipset, där ser man, nu fick man lära sig något nytt.

Visa signatur

PC: Modekort A7N8x-Deluxe,
processor AMD 2500+, ram 1,3GB, grafik 64mb, hårddisk 320GB. Operativsystem: Windows xp pro. Övrigt: En väldigt tyst dator, jag kan till och med höra min bildskärm surra.

Permalänk
Medlem

DrBosa

Tack för tipset, där ser man, nu fick man lära sig något nytt.
Internet explorer skickar två gånger.

Visa signatur

PC: Modekort A7N8x-Deluxe,
processor AMD 2500+, ram 1,3GB, grafik 64mb, hårddisk 320GB. Operativsystem: Windows xp pro. Övrigt: En väldigt tyst dator, jag kan till och med höra min bildskärm surra.