Permalänk
Medlem

Modifiering/styling av bordsfläkt

Jag har en en bordsfläkt av ungefär denna typ hemma på rummet.

Ja städa rummet idag och när ja plocka isär fläkten för o damma av den såg ja att den va mycket coolare utan skyddsgallret.
Självklart började jag ju fundera på hur ja skulle få fläkten ännu ballare för den gråvita looken den har nu är ju verkligen ingen höjdare.

Jag började då fundera på om man skulle kunna liva upp fläkten med lite färg och isåfall hur man skulle måla den.
Det jag kom på nu var antingen att måla varje blad (3st) i nån kul färg eller att måla något häftigt hypnosmönster (fläkten snurrar ju aight?:D) Grejen är ju dock att ja inte har en aning om hur det blir när fläkten väl börjar snurra och därför vänder jag mig till sweclockersforumet där jag vet att det finns ett antal hardcoremoddare=)

Så om nån nu kunde hjälpa mig med något bra (seriöst) förslag om hur ja ska måla min fläkt så lovar ja att ta bilder (film kanske) så alla får se hur häftig den blev.

Det vore även bra om det finns nån som vet hur det kommer bli om man målar fläkten i olika färger, kommer de då att smälta ihop när den snurrar och finns det isåfall några häftiga färgkombinationer?

Ps. Jag undanbeder mig förslag som tex att måla en viss speciell katt på fläkten och dylikt;)

Hare bra!

Permalänk
Medlem

Lysdioder i fläktbladen!
Ta bort gallret, det är för mesar!
Byt ut knappen till en värmekänslig sensor!
Spraymåla i pastellfärger, och måla dit blommor, hippie-style!
Bygg en låda till den och måla i träfärger så har du en väderkvarn!
Fel forumsdel btw. Rapporterad.

Permalänk
Medlem

jag tycker att du skall göra på något vis så att man typ ser någon bild typ en katt eller en playboyfigur när den snurrar.... vet inte hur man gör, men det hade vart ballt..

Visa signatur

EverEst ----> Evert ------> www.welan.se

Permalänk
Medlem

bra förslag sloppy.. men lite för seriösa..
ja vill typ bara måla den i nån kul färg:D

Permalänk
Medlem

men måla den den i massa olika uv-färger och moterar ett uv-rör framför den. skit grymt..

Visa signatur

//SlocKx - ICQ uin 82513042

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

EverEst... ja de vore skitballt men jag har somsagt inte heller några kunskaper om hur man gör=/

SlocKx... där sa du nåt.. fundera även lite på o måla den självlysande.

Permalänk
Medlem

klä in hela fläkten i brun kartong, även bladen, det skulle se hur jäkla grymt ut som helst

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Delight... Det påverkar nog fläktförmågan en del också:D

Permalänk
Medlem

Åå häftigt har med en sådan typ.. vore fett om den var lite moddad

Mera tips..

Lysdioder i fläktbladen!? hur ska dom kunna lysa om dom inte får ström? =/

menar sladden som går till dom flyger ju med runt och precis

Permalänk
Medlem

downup... hmmmm.. ja har för mig att jag har sett någonstans elektroder som lyser av bara sjävla g-krafterna på nåt sätt.. det vore ju fetmäktigt.. men ja kan ju ha hjärnspöken också:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rs__
downup... hmmmm.. ja har för mig att jag har sett någonstans elektroder som lyser av bara sjävla g-krafterna på nåt sätt.. det vore ju fetmäktigt.. men ja kan ju ha hjärnspöken också:D

men andra ord.. svindyrt

..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
men andra ord.. svindyrt

..

alldeles säkert=)

Permalänk
Medlem

iden om att måla den till hypnos-sak, tror jag att du ska lägga ner.. fläkten snurra för snabbt att du sak se mönstret... kommer nog att bli en och samma färg...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Mera tips..

Men du kan ju motera dit lite metalskenor och lägga på spänning på.. Sen så sätter du bara "piggar" som snurrar på dom metalskenorna.. Hur enkelt som helst ju

Visa signatur

Permalänk
Medlem

SlocKx... det skulle nog låta en hel del du;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte då, du var inte med för nåt år sen innan lysdiodsmoddade fläktar var köpbart?

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad gör det då??! inget slår ju att man kan säga "Kolla vad jag gjort helt själv!" sen att ser för jävligt ut å låter lite får man väll ta. Bara känslan att få säga det. Därför man moddar saker ju.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tror inte att ljudet av "pinnarna" skulle överösta ljudet av fläkten...min erfarenhet är iaf att bordsfläktar inte är så väldigt tysta.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Mera tips..

jo då det funkar man får göra som man gör på typ en bilbana alltså sätta en skena typ runt fläkten med ström i två stycken behövs så någon som hade satt i leds i en vanlig datorfläkt hittar inte länken nu bara den är rätt gammal

Slobed: men det kommer jag ihåg

Permalänk

För jäkeln, skärp er, modda en fläkt?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk

ja fy fean va koolt å modda den! måla i uv färg som längre upp sagt å köpt ett uv rör å sätt under fy fan vikken kool eftek i mörker

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed
Inte då, du var inte med för nåt år sen innan lysdiodsmoddade fläktar var köpbart?

Det var tider det Finns säkert nån guide till hur man fixar det om man bara söker lite

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk

Spraya allt i krom och försök att hitta demdär lysdiodrarna som lös av g-kraften

Inte så avancerat om man hittar diodrarna men det kan nog se lite fränt ut.

(Har en exakt sådan fläkt som du länkade till, fast jag använder den inte på skrivbordet. För den är ca: 40cm i diameter med gallret på och med högsta hastigheten på så blåser den helt galet. Känns som om man skulle sitta på motorcykel fast man egentligen sitter framför datorn.)

Permalänk
Medlem

det finns ju typ dioder till ventilhattar på bildäck och sånt. dom lyser av g-krafterna. limma fast några sånna

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EXoReX
det finns ju typ dioder till ventilhattar på bildäck och sånt. dom lyser av g-krafterna. limma fast några sånna

klockbatterier har jag för mig ?

Visa signatur

GROVYGIZMO