Permalänk
Medlem

Hjälp! min nya AMD64 instabil

Hej! Jag är ny här på sweclockers och har två frågor till er som kan

Problem 1: Jag startar datorn och håller på lite tills jag ska sova, stänger av datorn och sen på morgon då jag ska slå på datorn så piper den som en ambulans (bii buu bii buu bii buu)när man ska välja operativsystem, jag löser problemet genom att dra ur strömsladden fram och tillbaka, då fungerar allt som om inget hänt. Någon som vet vad det kan vara?

Problem 2: När jag ska sätta in någonting nytt i datorn eller ta ut någonting så vägrar datorn ge mig nån reaktion då jag trycker på power knappen efter. Det händer _ingenting_ och sen när jag drar ur diverse hårdvara fram och tillbaka så funkar den helt plötsligt, men jag vågar knappt dra ur nån sladd alls i rädsla av att den inte startar. Någon som varigt med om nått dylikt?

Jag hoppas att någon vänlig själ kan svara på iallafall en av problemen. Några sista ord är: Bios är det senaste och senaste graffedrivisarna (catalyst 4.8)

Ja här är min dator:

AMD64 2800+ newcastle (oklockad)
ABIT KV8
512Mb Kingston minne
256Mb Nanya minne
(kör båda i CAS 2.5 och 333Mhz)
MSI Radeon 9800 XT 128mb
450W nätagg (Chieftec)

Permalänk
Medlem

Typiskt Abit kortet, har den ingen sån dära "postcode" grej på?
SÅ kan man ju dock kolla vad det står, annars är det väl kanske minnena. :/

Hade samma problem faktiskt, men dock var det att jag hade för hög spänning till minnena. (överklock)
Eller så var det moderkortet reagerade på att nätagget gav ut för mycket spänning till +12v.