Problem med windows
Hejsan på er. Har haft enorma problem med mitt windows och detta är vad som har hänt:
Köpte ny dator (3.0 nw, p4p800-e, 1gb value, 200gb sata) och gjorde en partition på 200:an till en 10 och en 170. Installerade windows från en kass skiva (vilket jag inte visste då) på 10-partitionen. Efter ett tag så stod det att en massa systemfiler var skadade och jag tänkte; det bror nog på at windows-skivan sög. Så igår så formaterade jag om partitionen och installerade om windows med en bra skiva. Allt verkade funka bra. Igår natt ställde jag datorn på för lite nerladdning och den stod på hela dan medans jag var i skolan. När jag kom hem för ca. 10min sen, så stod det att en del systemfiler var skadade och att jag skulle köra chkdsk. Sen rebootade datorn av sig själv och fastar numera innan windows-loggan kommer upp, där det stod:
"NTLDR saknas tryck Ctrl+Alt+Del för att starta om systemet."
Jag körde senad en "CHKDSK" och en "fixboot C" i hopp om bättre tider, men då stod (står) det istället:
"Det går inte att starta Windows på grund av fel i programvaran. Rapportera fel som: inläsningsprogram behöver DLL för kernel. Kontakta din supportperson och rapportera felet."
Så min slutsats är att det är min sprillan nya Seagate Barracuda 200gb SATA som det är fel på? Finns det något jag kan göra? Funderar starkt på att skapa en 10gb-partition på min WD 120gb (ide) och installera windows där istället. Det konstiga är att jag verkligen inte märkt något problem med 200:ans andra partition (170gb). Men iof.. märks kanske inte lika tydligt när man bara har mp3/filmer där.
Mycket tacksam för hjälp.