Permalänk
Medlem

Svart rand?

När jag hade tankat den senaste Drivrutinen (v6.1.7.7) till mitt Nvidia GeForce Ti 4200 så satte jag mig ner för att spela CS:Source, men så märkte jag att när jag spelar på 800*600 (som jag gjorde innan utan problem) så är det en "svart rand" på vänster sida! som rör sig som vågor (spelar med 60Hz på skärmen). Och ett till problem som troligen hör till samma problem. Himmlen buggar sig äclkigt mycket! Det ser ut som när man tar "Fri look" i 1.5 och åker in i en vägg och sen drar musen åt höger eller vänster. (För dom som inte vet så ser det rent utav för j*vligt ut för färgerna typ kletas ut eller hur man nu ska uttrycka det.) Men som sagt var den svarta randen bidrar säkert till allt detta så jag vill gärna ha bort den!

Kan ju spela på en Lägre upplösning typ 720*576 men det vill jag inte för det ser så fult ut! ok tack på förhand

Permalänk
Medlem

det där med free look e väll ingen bugg, om du går utanför banan så blir det helt enkelt så, det finns väll ändå inget att se på utanför banan?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Du får nog hålla dig till de inställningarna, eller köpa ett nytt grafikkort. Men det borde fixa sig om nvidia bryr sig om att rätta till sådana problem för gamla grafikkort. Knappast troligt dock.

Visa signatur

AMD+ATI