Permalänk

CM-tråd!

Är inte 100 på var den här tråden hör hemma, så vi får se vart den hamnar

Täkte iaf göra en Championship Manager-tråd. Själv älskar jag det spelet, och har spelat sen flera år tillbaka.

Hur som helst, här kan man dela med sig av spelartips, schysta taktiker, snygga skins, bra CM-sidor eller bara fråga om det är nåt man undrar över.
Man kan oxå diskutera det kommande spelet Football Manager 2005, som man kan säga det byter namn till.

Sådär, hoppas nu bara det finns några CM-lirare här
(Btw, Finns det nån liknande tråd får ni säga till)

Enjoy!

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Japp, lirar lite CM ibland, har gjort det rätt länge också.
Började med CM 97/98, sen har det fortsatt.

När kommer det nya Football Manager ut?

Permalänk
Avstängd

Jag älskar CM och det är det enda spel jag spelat de senaste åren. Lirar just nu med Örebro i Allsvenskan, första säsongen, och leder med 48 poäng (16 vinster, 3 förluster och 0 oavgjorda) följt av Malmö som har 39 poäng.

Taktik: 4-1-3-2 (MÅL | BH - BV - BC -BC | DMC - MH - MV - MC | AC - AC)
4132 har ju varit mycket framgångsrik på CM 03/04 och det liknar även den taktik som Örebro använder på riktigt, så det blev ett självklart val när jag tog över klubben. Använder grekens träningsschema i brist på bättre, har aldrig gillat det där.

Paul Oyuga leder skytteligan med 19 mål, Fredrik Nordback (även han i Örebro) ligger tvåa med 18 bollar. Tre är Tomas Rosenqvist som bara gjort 14 mål. Paul är seriens bästa spelare och leder även assistligan, följt av Patrik Anttonen. Antagligen gör jag mig av med honom inför nästa säsong eftersom jag gärna använder yngre spelare som man med lite tur kan sälja dyrt till klubbar runt om i Europa. Har fått lite bud på spelare, men jag vägrar att sälja då jag anser att de är alldeles för låga. Mitt enda nyförvärv den här säsongen är Mikael Blomberg från Norrköping, ingen stjärna men jag fick honom i byte mot Boniventure Maruti.

Ekonomin var katastrofal när jag tog över men märkligt nog har klubben vänt det hela och redovisar nu ett positivt kapital på cirka 10 miljoner, så om styrelsen är snäll ska jag ut och shoppa lite inför nästa säsong.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk

essah: jag tror faktiskt det kommer ut iår.. exakt när vet jag inte dock.
Kolla www.cmsverige.com, tror det står lite mer om det där.

Potatisen: ser ju bra ut Spelar själv med den taktiken ibland, men mest använder jag 3-4-3, då jag gillar att spela med tre anfallare. Enda problemet är att det blir lite svårt för backarna ibland när man möter bättre lag, men man gör desto fler mål.

Just nu lirar jag med Ajax. Började för kanske nån vecka sen. Lirade med Celtic innan, men det blev för enkelt Iaf, i Ajax lirar jag 3-4-1-2. Zlatan/Sonck och Moke på topp, Källström/Pienaar som offensiv, Boukhari som vänsterytter, Arteta, van der Vaart som centrala, och Sikora till höger. Backarna har inte spelat nåt vidare, så jag skiftar lite där, men just nu spelar Trabelsi, O'Brien och Escudé.

Har ett par nyförvärv oxå: Moke, som jag anser vara spelets bästa anfallare. Missar sällan ett läge, och har grym teknik. Bäst av allt är att han är gratis! Sen har jag värvat Serge Makofo från Wimbledon (blir en superspelare när han blir äldre), Andreas Isaksson, Kim Källström och Mikel Arteta. Fick en diger summa pengar att slösa, och det gjorde jag oxå.
Till sommarn (är i januari nu) komemr oxå Rivaldo (!), Lionel Morgan, Ki-Hyeon Seol, och Shaun Allaway, plus kanske några fler som inte är klara än.
Säsongen har inte börjat strålande, bara 11 vinster efter 18 omgångar, men jag ä helt övertygad om att det vänder snart, och om inte innan när resten av spelarna kommer. Har av någon konstig anledning haft väldigt svårt med bortamatcher, men har vunnit alla hemmamatcher.

Moke har bäst form i ligan, med 881099 på dom senaste fem matcherna. Han leder oxå skytteligan med 14 mål, och Sikora ligger tvåa i assisitligan.

Så ser situationen ut ungefär just nu. Det var allt så länge

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Började med 96/97, Jag var alltid Leeds då Thomas Brolin spelade där

Permalänk
Medlem

lirar fortfarande CM 01-02 pga att de nya spelen är så onormalt sega.
och det blir inte bättre med patchar och trams.

cm 01-02 är och kommer alltid att vara det bästa managerspelet världen nånsinn skådat!

Permalänk
Medlem

jag gillar skarpt 97/98..

men jag har gått över till 03/04 nu och det flyter på rätt bra. har lirat med ölme 8 säsonger och är nu ett stabilt lag i toppen av allsvenskan.

ser dock fram emot fotboll manager..

Permalänk
Medlem

Började med CM4 men nu är det 03/04 som gäller. Ett helt underbart spel har fört upp Pisa från Serie C1 till Serie A på 2säsonger

Nu har man även fått "äran" att ta över landslaget.

Visa signatur

Don’t go around saying the world owes you a living; the world owes you nothing; it was here first.

Permalänk
Medlem

CM

Spelade som en liten j-vel för en sådär 8-9 år sedan. Har provat de senare versionerna men de går inte upp mot de gamla. The one and only version är CM-95. Har dock förlorat det när jag skrotade en gammal dator. Var får jag tag på spelet nu då??? det undrar jag.... Suget är tillbaka.

Visa signatur

Flex

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av essah
När kommer det nya Football Manager ut?

Enligt deras hemsida kommer de ut runt jul..
Så antagligen någon vecka innan julafton så alla kan ge bort de i julklapp.. *hoppas*

Visa signatur

I am not camping - Im just holding position!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
lirar fortfarande CM 01-02 pga att de nya spelen är så onormalt sega.
och det blir inte bättre med patchar och trams.

cm 01-02 är och kommer alltid att vara det bästa managerspelet världen nånsinn skådat!

håller med dig dära spelar det oxå har nyss börjat spela det igen....slutade spela för typ 1 år sen när ajg fick sparken efter man hae vunnit allt och trippeln 5 gånger på raken med Milan.....

Blev så sur att jag slutade spela....För Varför Kicka en tränare som e bra??

fick förklaringen "Styrelsen tycker Du jag ska testa något nytt" fick kicken =S

Visa signatur

hehehehe

Permalänk
Medlem

När jag spelar har jag ett stort problem..
Jag äger matcherna totalt..
Har ungefär 35-40 skott på mål..
Men jag lyckas bara göra 1-2 st mål i varje match..
Tips på vad man kan göra?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Lirar ni med Engelska lag rekomenderar jag att hålla ett öga på Baros. Fick honom för 2,75 miljoner inför säsong tre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaqZ
När jag spelar har jag ett stort problem..
Jag äger matcherna totalt..
Har ungefär 35-40 skott på mål..
Men jag lyckas bara göra 1-2 st mål i varje match..
Tips på vad man kan göra?

Byta taktik eller värva en vettig spelare på en viktig position? Var skjuts och vem skjuter skotten? Skott av mittfältare går sällan in, men om de skjuter mycket får du väl ta och se vilken som skjuter och värva någon med bra långskott. Är det mycket nickar behöver du givetvis värva en stark, spänstig spelare med bra huvudspel.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Mittfältarna skjuter som fan hela tiden..
Väldigt jobbigt..
För dom gör kanske 1 mål på 4 matcher tack vare alla långskotten..

Har du tipps på en bra taktik?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaqZ
Mittfältarna skjuter som fan hela tiden..
Väldigt jobbigt..
För dom gör kanske 1 mål på 4 matcher tack vare alla långskotten..

Har du tipps på en bra taktik?

Vad har du för taktik nu? Shit, när jag lirade med Arsenal (hade gjort en superliga med alla topplagen i typ varje land, som jag satte i engelska Premier League, div 1, div 2 div 3 och conference) så körde jag en vanlig 4-4-2, och att yttrarna springer hela vägen upp. Jag förlorade inte en enda match på hela säsongen! 0 förluster, och Henry gjorde över 60 mål på hela säsongen, fast han var skadad en hel del
Edit: I ligan ska tilläggas, åkte ur i både Champions League och Ligacupen.

Vad är du för lag? Kan bero på kassa spelare oxå

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Har spelat 97/98 och 01/02... Var hur länge som helst sen jag spelade det.

Har inte spelat 03/04 , borde jag prova? Eller är det segt?

Permalänk
Medlem

Spelar 03/04 jag. Lirar för det mesta Man Utd. som vunnit ligan två år i rad. Känns lite tråkigt att spela nu dock - årets nya spelare finns ju inte ens med i spelet. :/

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av florre
Har spelat 97/98 och 01/02... Var hur länge som helst sen jag spelade det.

Har inte spelat 03/04 , borde jag prova? Eller är det segt?

Nej, tycker jag inte. Snabbare än alla andra spel imo. Och roligare

Happysatan: Gå in på www.cmsverige.com och ladda ner senste uppdateringarna. Då får du alla nya laguppställningar, transfers, en del fixar och sådär.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.