Permalänk
Medlem

Kritik på företagshemsida

Har gjort en hemsida till mina föräldrars företag, komplett med cms etc... några synpukter på koden/designen?

http://www.intermercato.com/

Jag vet att nyhetssidan inte validerar, men jag orkade inte fixa en snygg lösning vid det tillfället... ska fixa det nån gång.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

fint, det enda jag saknade i koden var meta description och keywords, som kan vara bra om nån sökmotor kommer på besök

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Snygg design, men kanske lite tydligare länkfärg? Så att den inte har samma som rubrikerna... Och eventuellt skulle jag ändra texten som talar om att Adobe Reader behövs för att komma åt produktinfon, mindre bevandrade datoranvändare kanske går på att ladda hem den utan att ens först försöka hitta länkarna till pdf:erna. Min första åsikt bara...

OBS! tömmning stavas tömning.

Visa signatur

Mor åt gröt. Far åt helvete.

Permalänk
Medlem

Tackar tackar!
Mjo, keywords och sånt kanske är bra att ha... får se över det.
Det där med länkfärgerna har jag inte tänkt på, vet inte hur jag ska göra med det...
Fixade stavfelet iaf.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

Man kan inte ändra textstorlek på menyn i IE *gnäll gnäll*

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Vad är det för cms bakom?

Permalänk
Medlem

Snyggt. Fast det kändes som att det inte blev så överskådligt med produkterna. De ligger lite tätt. Kanske lite större text skulle vara bra också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walter groupius
Vad är det för cms bakom?

http://www.intermercato.com/printsc.gif
så ser det ut.
Man kan hantera produkter och nyheter och sånt...

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

Det funkar inte utan www. Se det som både en kommentar till inlägget ovan och som generell kritik.

Offtopic: Vore det inte hemskt intressant med en "visa ditt CMS"-tråd?

Permalänk

fin sida, men menyn känns inte riktigt 100%...
sen skulle jag ha skippat "välja språk sidan" eftersom att det alternativet alltid finns väl synligt under menyn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stafh
http://intermercato.com/printsc.gif
så ser det ut.
Man kan hantera produkter och nyheter och sånt...

ok, är det nåt du utvecklat själv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlytobbe
fin sida, men menyn känns inte riktigt 100%...
sen skulle jag ha skippat "välja språk sidan" eftersom att det alternativet alltid finns väl synligt under menyn.

Vill man vara lika cool som jag kan man implementera GeoIP och känna av det automatiskt. Sen kan man naturligtvis fortfarande erbjuda språkändring inne på sidan, men dumpa splashen, så blir det en kortare väg till informationen.

Om det låter intressant är det bara att söka; jag skrev lite på forumet om hur jag gjorde, när jag lekte med det förut.

Johannas sajt kollar GeoIP vilket land man surfar ifrån, och ger en automatiskt priser i lämplig valuta, relevant frakt och sådär.

Permalänk
Medlem

Det där med att man måste ha www. framför verkar lite skumt... skriver man in intermercato.com i adressfältet funkar det ändå. Verkar bara vara direktlänkning som inte funkar... av nån skum anledning.

Språkvalet fixade jag nyss genom att redirecta till rätt språk om kakan är satt, dvs om man valt språk innan. GeoIP litar jag inte på... har för mig att min IP visades som holländsk förut

Angående menyn... tänkte göra den lite överskådligare genom att öka marginalerna ovan och nedan länkarna... frågan är hur man gör det. Länkarna ligger ju inte i individuella divs eller <p>n för tillfället. Går det att fixa utan att lägga nån annan tag runt varje länk?

CMSet har jag utvecklat själv, ja. Inget jätteavancerat... ligger väl på max 300 rader totalt.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

Funkar inte utan www. för mig direkt i IEs adressfönster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Funkar inte utan www. för mig direkt i IEs adressfönster.

Humm.. det har du rätt i. Funkar bara i mozilla. Får väl klaga lite på webhotellet.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.