lagg när ja surfar R9600pro

Permalänk
Medlem

lagg när ja surfar R9600pro

tjena folk...

ja har ett litet problem hehe.. j

jag kör med ett CLub 3d Radeon9600pro 128MB
ja vet det är billighets kort å ja borde skylla mig själv det nya (HIS R9800pro 128MB IceQ) har redan kommigt men det ska sitta i en ny låda medans ja ska sälja denna burken

AMD Athlon XP1600+
MSI K7T266
Twinmos pc2100 2x256

det spelar ingen större roll....
problemet är att när jag surfar och får upp t.ex. en flash reklam eller nått annat flash så laggar burken någon fruktansvärt... mussen laggar mp3orna dör etc.. ja kör med senaste drivrutinerna.. och har alltid haft lite problem med detta sen ja köpte det.. ca 4 månader sen..

har testat med MYCKET älldre drivisar å då funkar surfandet skitbra men spelen desto sämmre då de hänger sig å bli instabila..

har ett 300W nätagg i lådan btw..

senase drivisarna verkar hjälpa men långt ifrån tillräckligt.. hade varit skönt om någon visste redan vad det kunde bero på.. annars måste man palla sig ner å byta ut skiten för att sälja det...

tack för hjälp

Permalänk
Medlem

ja, du... Tycker du bör köpa ett 6800ultra om du surfar mycket....

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

lol som sakt så funkar den bra i spel men inte när ja surfar.. men SOM SAKT så ak ja sälja burken... därför ja bryr mig att den ska funka... vill inte ha en av mina bättre polare stå å banka på dörren för ja har tagit betalt för en burk han inte är nöjd med juh

Permalänk
Medlem

Du menar hackar inte laggar`? eller laddar

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Medlem

nä alltså jag menar hackar hehe.. musen hakar upp sig å musiken stannar ett par sekunder tills animationen stannar då går allt fint.. men såfort flashanimationen RÖR sig eller visasa på skärmen så hackar alls..

lägger man ett annat fönster över ås att den inte sysns så hackar inget.....
skitmysko!

Permalänk
Medlem

har inget med grafikkortet att göra,kolla om du har virus!

Permalänk
Medlem

inge virus...
och problemet uppstog samma dag ja satt i grafikkortet... det MÅSTE vara något med kortet hehe.. fungerar SKITbra att surfa å allt om ja sätter I ett gammalt Gforce kort...

Permalänk
Medlem

drivrutinerna alltså...
du måste ta bort alla spår av gamla drivrutiner

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Efram
inge virus...
och problemet uppstog samma dag ja satt i grafikkortet... det MÅSTE vara något med kortet hehe.. fungerar SKITbra att surfa å allt om ja sätter I ett gammalt Gforce kort...

Ladda ner drivecleaner och ta bort allt som heter nvidia!

Permalänk
Medlem

hmmm ÅFAN... lol Nvidia e det enda ja inte försökt ta bort med drivercleaner..

körde drivercleaner precis., i felsäkert läge.. tog bort allt som hade med ati att göra.. installerade om senaste ati drivisar å fick direkt CLI.exe run error!

ska testa ta bort allt nvidia nu...
(kom dock precis på att ja formaterade burken när ja försökte fixa problemet förra gången...) har alltså inte haft några nvidia kort i alls sen ja formaterade.. ajja testar iaf.. kan inte skada

[EDIT] Okej.. har nu testat å tagit bort nvidia grejjerna med drivercleaner å det hjälpte inte ett skit... ja får helt enkelt ta å rota fram kvittot å lämna in skiten

Permalänk
Medlem

Det behöver du inte göra...
deyt där är en känd bugg i ATI's drivrutiner.

gå in på
http://www.ati.com/products/catalystcontrolcenter/index.html
och ladda ner alla grejjer du hittar där

Visa signatur

AMD64 3000+ || Epox 8KDA3J || Twinmos PC3200 (2*256 MB) || Sapphire Radeon 9600XT Ultimate || 2x 200GB S-ATA || NEC DVD+-RW DualLayer