Permalänk
Medlem

Jos MP-130 VS iRiver 790

Har riktigt beslutsångest över detta.. Vilken spelare ska jag välja? Give me your opinions please!

Visa signatur

// DanZt

Permalänk
Medlem

Har du läst sweclockers nya test?
http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040715_mp3_04_f...

Av de två spelare du nämner hade jag valt iRiver, fast med viss tvekan. Det beror helt på vad man prioriterar för några egenskaper. Så, vad är du ute efter?

Permalänk
Medlem

Vill ha så bra ljud som möjligt, och samtidigt en spelare som är skapligt snygg, inte alltför stor osv.. Och båda dessa har ju fått ganska goda omdömen från de flesta håll.

Visa signatur

// DanZt

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Mp-130 eftersom jag tycker att den är snyggare och har inbyggt batteri. Nu är detta inte det viktigaste med en MP3-spelare utan det är givetvis hur den låter.

Jag har själv inte lyssnat på någon av dessa spelare så jag kan inte avgöra vilken som har bäst ljudkvalité. Jag har dock lyssnat på båda Jens of swedens andra modeller och även iRivers 300 serie. Enligt min mening så skiljer i alla fall inte ljudkvalitén på dessa modeller nämnvärt för att det skulle avgöra ett köp vilket även Sweclockers test av MP3-spelare visar.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Vill du ha bra service o sånt o bra ljud köp iRiver
Vill du ha en spelare som skramlar, köp jos mp-130

Visa signatur

YoYo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donald_88
Vill du ha bra service o sånt o bra ljud köp iRiver
Vill du ha en spelare som skramlar, köp jos mp-130

Skramlar? Nu får du förklara dig.

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk

ok, hold knappen är lös så när du håller den i handen och viftar lite låter det, spaken känns som en utsliten mario party n64 spak...

även ljudet är sämre än ifp-790. Hade en mp-130 innan jag skaffa en ifp-790 (igår) och iRivers spelare är mycket bättre på nästan allt än Jens spelare, iofs saknas en inbyggd usb, men men...

Visa signatur

YoYo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donald_88
ok, hold knappen är lös så när du håller den i handen och viftar lite låter det, spaken känns som en utsliten mario party n64 spak...

även ljudet är sämre än ifp-790. Hade en mp-130 innan jag skaffa en ifp-790 (igår) och iRivers spelare är mycket bättre på nästan allt än Jens spelare, iofs saknas en inbyggd usb, men men...

Det stämmer inte kan jag säga...spaken knarrar inte och den är inte lös heller. Låter inget när jag skakar iaf. Men om man med fingret rör den så kan man höra lite, jag kan inte säga nått om iRiver... jo en sak att 130an är snyggare

Visa signatur

| AMD Athlon 64 3500+| 1024 DDR RAM | Audigy 2 ZS | Radeon 9800 Pro | MSI K8N NEO2 Platinum-54G |

Permalänk
Medlem

Finns typ hundra tusen trådar om detta ämne och d ä lika dant i allihopa.. Alla predikar för att just deras spelare är bäst, och d ä ju klart.. Ingen vill ju ha den sämre produkten..
Har själv en iRiver 790 som funkar riktigt bra enligt mig.. riktigt fint ljud och den ser bra ut.. Personligen tkr ja att mp130 också är riktigt snygg, ända nackdelen vad ja har hört med ljudet är att basen inte kmr fram speciellt bra.. Men annars skulle ljudet på den vara likvärdigt med iRivern..

Mitt tips är att du går ner till närmaste butik o sen lyssnar på dom olika spelarna och sedan väljer utefter det.. Om ljudet inte skulle variera så mkt så tar du bara den som har skönast design..

btw. även iAudio U2 har ju kommit ut nu som också har riktigt bra ljud o ser väldans bra ut.. Kanske också ett alternativ..

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG