Permalänk
Medlem

WLAN problem , help!

Hejsan,
Jag sitter här och har lite problem med mitt trådlösa nätverk. Allting funkade skitbra och det gick i max (108Mbit) och signla styrkan var "väldigt hög" tills jag skaffa ny dator.

Den får ju kontakt och internet funkar prima men det går i ca 36Mbit nu och signal styrkan är ständigt låg.
Vet inte vad det kan bero på. Har uppdaterat drivarna, testat olika PCI-platser, försökt placera kortet så långt bort från grafikkort och sladdar som möjligt. Need serious help!

När jag testar med den gamla igen så funkar den felfritt.

Datorn står på precis samma plats som den förra datorn gjorde.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att den nya datorn stör ut ditt wlan?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Du har antagligen bättre gods i det nya chassit(tjockare metall).
Så du får köpa nån billig extern antenn eller bygga en.

Permalänk
Medlem

är det samma kort i den nya datorn som i den gamla? sf, har du testat att höjja uteffekten på kortet? wifi använder spread spectrum som sin anti störnings teknik, och det är det som äter bandbredd, men så mcyket som ~72% är ju ovanligt. har du kollar så att det inte är interna störningar som läcker ut ur lådan eller så, jämför lådorna rent fysiskt osv, och se om du itne kan lista ut vad det är.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Ringde netgears support. De sa att AMD inte stödde deras nätverkskort :S
Låter mycket konstigt då en stor marknad då försvinner. Använder dessutom inte HP/Compaq AMD CPUer?

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Jag kör Netgears NIC WG311T på min AMD-burk i 108MBit utan problem....

Visa signatur

Intel E8400 | 4GB RAM | Gigabyte GA-X48-DQ6 | Windows 7 RC1 x64