Permalänk
Medlem

Burk för vattenkylning..

Tänkte vilken som är bäst... (chieftech full eller midi?),
tänkte fixa vattenkylning osv, räcker det med miditower då eller är det fulltower som gäller?, är som smidigare med midi lixom och billigare så vore som bra, ngn som har förslag/synpunkter?.. mvh /Johan

Visa signatur

For you my love

Permalänk
Medlem

finns massor med folk som stuvat in vattenkylning i ett miditower.. det blir trångt utav helvete, men det går ju. Jag har ett fulltower och jag är helnöjd.. du kan ju kolla länken i min sign om du vill.

Permalänk
Medlem

Tackar..

Tack för svaret, isf blir det nog fulltower för mig =), skönare om man har lite mera plats i burken :P.. *spanar bilderna nu* najs projekt alltså! =).. aja men men som sagt, tack för svaret och ha d bra.. mvh /J

Visa signatur

For you my love

Permalänk
Medlem

Föressten..

Vart kan man köpa Chieftech Scorpio lådorna?.. /J

Visa signatur

For you my love

Permalänk
Medlem

Behöver inte bli så trångt om man gör det rätt, kolla de 3 nedersta byggena på sidan. Det är 3 av mina kompisars datorer, OC&Burn riggen där är som du ser min, men eftersom jag har extra agg m.m. så kör jag på fulltower. Men för vanlig vattenkylning duger midi lätt.

http://nordic.fuckomatic.net/cooling/

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

som OC&Burn skriver så funkar det med ett miditower....
Jag har då inga problem med att rymma det jag behöver. Att inte ha några HD vaggor är inte heller direkt någon förlust. bättre att ha dom upphängda eller liggande på skumgummi. Blir inga vibrationer då, som det blir om man har dom fastskruvade i chassit.

Visa signatur

[size="1"]Tbred B 1700+@240 X 10 | Abit NF7 rev 2.0 |2X256 twinmos @ 240mhz dual channel | Radeon 9700 @ 375/330 | Truepower 430w
Vattenkyld med | Dangerden Maze3 | Dangerden Geforce4 block | Dangerden Z-chipset block | Eheim 1048 | Dangerden Heatercore.
3dmark 2001[/size]

Permalänk
Medlem

har tryckt in mitt i ett Dragon midi:
http://www.skylan.nu/fatpipe/

Permalänk
Medlem

Kör också med ett miditower, nu är min radiator inte den största i världen men ändå...
Dock visade det sig att jag inte fick det resultat jag ville få ut av min vattenkylning (låg ljudnivå) så jag har nu skippat den medföljande radiatorn och kopplat in min hembyggda som sitter utanför mitt fönster..en kväll som denna får jag ner tempen till runt 20-22 grader UTAN fläktar och då en helt tyst dator.
Det blev ingen större skillnad i temp när jag körde med fläkt och med detta systemet jag har nu (med orginalradiatorn med tillhörande fläkt).

Nä 4,5 meter kopparrör i en slinga utanför fönstret gjorde susen

Visa signatur

8086,640k ram, dual 5.1/4 floppies cga and I can't run Quake 4? What's next? Some weird global computer network? yea right?