Tips på nya roliga RPG-spel?

Permalänk
Medlem

Tips på nya roliga RPG-spel?

Jag behöver tips om RPG-spel... NOX är ett av de bästa spelen jag lirat och jag vill helst ha något liknande.
Det ska vara mycket spelkänsla och enkla kontroller... Någon som vet något kul spel?

Permalänk
Medlem

Hmm, Dungeon Siege är rätt likt NOX.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Avstängd

The Roots kommer nångång snart..

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem

Ja, jag har lirat Dungeon Siege, och det var skitkul och jag väntar på 2an... Men jag vill helst ha något att göra under tiden ^^

Permalänk

Neverwinter Nights, Baldurs Gate 1&2.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Diablo II Lord of Destruction, kanske inte nytt men ack så skoj

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

Jag letar också efter ett nytt RPG men jag har redan spelat allt det ni nämnt.
Ingen som vet om nått någorlunda nytt spel?
Börjar få RPG-abstinens.

Visa signatur
Permalänk

finns inte många nya spel ute nu på RPG marknaden. Men Neverwinter Nights är ju ganska hett då man kan ta hem massa community moduler som ofta är bättre än orginalet. finns tusentals.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips, men jag har lirat de flesta spelen ni skrivit... Måste verkligen fix a nåt rpg-spel snart :S

Permalänk
Medlem

Fallout 1 & 2
Icewind Dale 1 & 2
Baldurs Gate 1 & 2 +exp
Neverwinter Nights +exp
Diverse MMOs
Gothic 1 & 2
Soulbringer
Lion Heart
Wizards & Warriors VIII "Tror jag"
Morrowind +Exp
Arcanum
Summoner

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Star Wars Knights of the old republic..... och har ni inte lirat något av Fallout spelen så måste ni bara göra det...

Visa signatur

Amd Xp2500+ - Twinmos 1024 ram - Saphire Radeon 9800 pro - Asus a7n8x

Permalänk
Medlem

E Lionheart värt att pröva på?

och angående NOX så håller jag med, det är fan ett av de bästa spel jag med lirat. så grym känsla med warrior när man kommer in i wizzard guild och står emot hundratals små trollkarlar och häxor

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Ja Nox var riktigt skoj faktiskt, ska nog se om jag kan hitta skivan nånstans och pröva igen!

Angående Lionheart så tycker jag att det var ganska ok, värt att pröva.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

temple of elemental evil, bra så länge det inte buggar ut för mycket, väldigt bra stridssystem

Permalänk

Glöm inte Sacred, ett riktigt bra rpg. Typ en korsning mellan Diablo 2 och Baldurs gate.

Permalänk
Medlem

Silver?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu