Permalänk
Medlem

P4 2.8GHz Northwood kylning?

Funderar på någon av dess två då främst enbart koppar modellen även om den väger betydligt mer men datorn står bara stilla så det gör inget... Någon som har ett annat förslag? Inte hitta någe bra då jag själv letat.

http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=142&code=005...

http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=141&code=005...

Permalänk
Medlem

Jag kör med CU till min 2.6-C @ 3.2, typ 45 idle och ~50-55 full, har lanat mycket med min burk och tror inte att det är någon fara om det är det du oroar dig för, kanske om du tappar burken på något helmysko sätt, annars kan du vara lugn.

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb

Permalänk
Medlem

Funderade själv på Zalman CNPS7000B-ALCU (billigare än CU), men tyvärr passar den inte på mitt mobo.
Jag har därför beställt en liknande lösning från CoolerMaster, nämligen denna.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

Ojdå kanske också borde kolla upp då om den passar för det första hehe

Lite senare:
Kollat nu o mitt Asus moderkort finns inte med i listan på Zalmans hemsida dock så hittar jag inte heller något av dom moderkortet som Zalman påstår att det ska passa på, på Asus hemsida :S Har ett P4C800-E Deluxe moderkort...

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag tolkade dig fel nu, men listan på Zalman's hemsida är över moderkort som den INTE passar på.
Så om ditt kort inte finns med; tuta och kör

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

Jaså det säger du... Måste tittat lite fel då hehe
Så nu är det bara att tuta o köra men fattar fortfarande varför jag då inte hittar dom moderkorten på Asus hemsida men inte mitt bekymmer längre