Permalänk
Medlem

modda samsung e700? (skalbyte mm)

hej, hoppas detta landar i rätt forum!

min flickvänn äger en e700 men har tröttnat på orginalskalen... har kollat runt lite och det finns en hel del på bl.a. ebay... har hittat ett där:

men då till frågan... vet någon hur man byter skal på en e700? någon guide? har letat men förgäves...
sen är ju ett annat problem, batteriet... man får ju endast med dessa grejer när man köper:

så inget skal till batteriet/nytt batteri... någon som har tips på hur man ska göra? spraya? eller någon som vet vart det finns helt KOMPLETTA skal?
det finns ett på ebay men det är svart:

hoppas någon fattar vad jag menar
tack på förhand

Permalänk
Medlem

lossa det som går och köpp en spray burk.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Usch, hemska telefon, hade en sån i nära ett år. Har nyligen bytt upp mig till en K700i, en betydligt trevligare bekantskap. Hur som helst, din flickvän är väl medveten om att alla garantier och försäkringar förbrukas om man plockar isär telefonen?

Det är också min åsikt att en samsung har betydligt mer stil och flärd än exempelvis en Nokia, så man skall rent principiellt inte modifiera en Samsung, den är värd att behållas i sitt originalskick, även om det nu inte är världens bästa telefon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polo
Hur som helst, din flickvän är väl medveten om att alla garantier och försäkringar förbrukas om man plockar isär telefonen?

Och hur vet dom att man har plockat isär telefonen om man har plockat ihop den igen
Iofs så lär dom ju förstå det om man färgar om skalet, men annars lär dom väl inte de?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Och hur vet dom att man har plockat isär telefonen om man har plockat ihop den igen
Iofs så lär dom ju förstå det om man färgar om skalet, men annars lär dom väl inte de?

ibland kan där sitta garanti-klistermärken över vissa skruvar eller över vissa kanter som gör att man inte kan dela på saker utan att det går isönder

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Telefonen har helt klart för mycket "stil" för att sprayas, men inget kan enligt min mening ha för mycket stil för att göras bättre.
Att garantier kan försvinna är jag medveten om, men sådant får man kolla upp närmare senare. Men först och främst måste jag få veta hur "skalet" byts och om det överhuvudtaget går utan att lämna in telefonen.

Frågan återstår, Vet någon vart man kan få tag i helt kompletta skal, kan man byta själv och i så fall hur?

Skall också passa på att säga att telefonen är helt underbar, bara man vet hur man ska utnytja den på bästa sätt. Så ingen behöver skriva fler svar enbart för att kritisera telefonen.

Men som sagt, inget kan ha för mycket stil för att modifieras om en aning

Permalänk
Medlem

tips är att läsa tråden http://www.howardforums.com/showthread.php?threadid=339057&hi...

direkt från hans om gjort det:

"It's not hard at all, just unscrew the screws on the inside of the folder
and start at the top and use your fingernails to split the two parts!"

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

har någon provat?
tänkte på om det sitter sådana "warranty voided" klistermärken där?
överlever garantin ett paintjob?