Permalänk
Medlem

jag hoppas iaf att du blir nöjd i slutändan..det är det som är meningen

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på den riktiga Ipoden då? Ipod 4G 20GB. Den är bara 2 millimeter tjockare och en centimeter större på höjden och bredden, alltså fortfarande liten och går med lätthet ner i fickan. På köpet får du 16GB extra, bättre batteritid och (tycker jag) en snyggare design. Den kostar 2800 eller 2900 med studentrabatt, alltså 600 mer än minin? Fick i alla fall min förra helgen och är grymt nöjd. Ljudet finns det absolut inget att anmärka på heller och till min förvåning är de medföljande hörlurarna ganska ok. Jag var precis som du inne på minin först men blev upplyst på vägen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P
Du har inte funderat på den riktiga Ipoden då? Ipod 4G 20GB. Den är bara 2 millimeter tjockare och en centimeter större på höjden och bredden, alltså fortfarande liten och går med lätthet ner i fickan. På köpet får du 16GB extra, bättre batteritid och (tycker jag) en snyggare design. Den kostar 2800 eller 2900 med studentrabatt, alltså 600 mer än minin? Fick i alla fall min förra helgen och är grymt nöjd. Ljudet finns det absolut inget att anmärka på heller och till min förvåning är de medföljande hörlurarna ganska ok. Jag var precis som du inne på minin först men blev upplyst på vägen

Nä, jag tar en Mini tror jag. Ska in ihelgen till MacForum och titta och provlyssna den. Jag gillar minin ruskigt mycket förtillfället. 4GB räcker för mig. Sen spänderar jag hellre de pengarna på datorn då den behöver uppdateras

Rille -_-

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk

jag tror du ska satsa på ipod mini . det är en mkt duglig spelare , inget utöver det vanliga kan man inte påstå , men den har det man behöver , är liten , billig och hyfsat minne allt jag begär av en mp3 iaf jag har också hört om att m3:an vart sågad . men jag vet inte.. köp en ipod ( de bästämmer ju du ) men det är vad jag skulle ha köpt om jag ville ha mkt minne . jag valde dock en jos mp-130 det är mer min stil jag älskar den

Visa signatur

En gång var min dator så snabb att jag inte hann se hur den gick sönder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan_Chrille
jag tror du ska satsa på ipod mini . det är en mkt duglig spelare , inget utöver det vanliga kan man inte påstå , men den har det man behöver , är liten , billig och hyfsat minne allt jag begär av en mp3 iaf jag har också hört om att m3:an vart sågad . men jag vet inte.. köp en ipod ( de bästämmer ju du ) men det är vad jag skulle ha köpt om jag ville ha mkt minne . jag valde dock en jos mp-130 det är mer min stil jag älskar den

Jag går just från en JoS MP-130 till en Ipod. Och jag måste hålla med dig, jag älskar den. Men då jag har lyckats haft sönder min och min brors genom att haft den i fickan och fått klapp i hörlurskontakten så bestämde jag mig för att byta. 256MB räkte inte tyckte jag och 512mb versionen kostar ca 2700kr. Tar en Ipod då.
Ska troligtvis in idag och testa den och se fall den e så bra som jag kräver att den ska vara -_-

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Rille88: Tänkte bara höra om du bestämde dig för att köpa en ipod mini efter att ha testat den? Jag har nämligen samma kval som du hade från början; ipod mini eller iaudio m3.

Visa signatur

// Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasN
Rille88: Tänkte bara höra om du bestämde dig för att köpa en ipod mini efter att ha testat den? Jag har nämligen samma kval som du hade från början; ipod mini eller iaudio m3.

En Ipod Mini har jag bestämt mig för, har inte köpt den än. Väntar fortfarande på att jag ska få tillbaka min JoS Mp130 från lagning, vekar få den 24:de nu.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Rille88: Vet du nån butik i Gbg som låter en testa iAudio M3 in action? Jag har varit på onoff nordstan, men de har ju bara ett batterie och fjärrkontrollsfritt exemplar. För mig lutar det för övrigt åt en iAudio M3 pga hårddiskstorleken. Tror att 4Gb funkar alldeles utmärkt i början, men när det väl fyllts upp lär man få svårt att gallra vilka album man ska ta bort. Sen tycker jag att det är behändigt med en fjärrkontroll så att man slipper plocka upp spelaren varje gång man ska byta låt. Det finns ju iofs fjärrkontroll till ipoden, men den lär ju kosta 3-500 kr.

Visa signatur

// Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasN
Rille88: Vet du nån butik i Gbg som låter en testa iAudio M3 in action? Jag har varit på onoff nordstan, men de har ju bara ett batterie och fjärrkontrollsfritt exemplar. För mig lutar det för övrigt åt en iAudio M3 pga hårddiskstorleken. Tror att 4Gb funkar alldeles utmärkt i början, men när det väl fyllts upp lär man få svårt att gallra vilka album man ska ta bort. Sen tycker jag att det är behändigt med en fjärrkontroll så att man slipper plocka upp spelaren varje gång man ska byta låt. Det finns ju iofs fjärrkontroll till ipoden, men den lär ju kosta 3-500 kr.

Nepp, jag har inte hittat någon affär i GBG. Jag gick och tittade på den hos On Off på Backaplan, men de hade bara den stora klumpen.
Men man bör nog kunna få fram ett testexemplar om man frågar i expeditionen.
Ljudet ska nog vara det samma som iAudio 2, då den också har BBE. Men försök du hitta någon affär.

PCKungen kanske har iAudio M3? ITPower, InetData och Microstore är ju några datoraffärer som kan ha den.

Sök på Buggy.nu och titta vilka som ligger i GBG eller dess omnöjd.

Säg till fall du hittar något ställe där man kan testa den

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk

Har vart och lyssnat nu på iPod 3G och en mini. Kan bara säga att det känns verkligen gedigen, kvalitet liksom. Väntar nu på min, kommer den 25 oktober. En fördel är ju att lasergravering är gratis, så man kan göra den mer personlig och mindre stöldbegärlig.

Hittade också mitt nr av M3, M3 fick en 6 av 10, första generationen av iPod fick 8 av 10. Ingen riktig sågning, minnet svek lite :). Kan tyvärr inte fixa någon bild då min syrra har scannern och batterierna i kameran är slut, kan fixa det imorn.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Har vart och lyssnat nu på iPod 3G och en mini. Kan bara säga att det känns verkligen gedigen, kvalitet liksom. Väntar nu på min, kommer den 25 oktober. En fördel är ju att lasergravering är gratis, så man kan göra den mer personlig och mindre stöldbegärlig.

Hittade också mitt nr av M3, M3 fick en 6 av 10, första generationen av iPod fick 8 av 10. Ingen riktig sågning, minnet svek lite :). Kan tyvärr inte fixa någon bild då min syrra har scannern och batterierna i kameran är slut, kan fixa det imorn.

Okej! Jag "tjuvläste" tidningen MP3 i en affär och där fick M3:an 7/8 av 10.

Ladda batterierna då

[edit]Jo, Ipoden e ruskigt fin, men jag har inte fått testa den än, glömde mina hörlurar hemma. Det med lasergravering e najs, fast en kompis har väntat i snart 2månader på sin 4G 40GB [/edit]

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Det blev beställning av en silvrig iAudio M3 20Gb för 3495 kr inkl dockningsstation och frakt. Jag beställde från mp3spelare.com och spelaren lär anlända imorgon, fredag, eller på måndag. De avgörande anledningarna till att jag valde M3 framför Ipod mini var fjärrkontrollen med display, det större lagringsutrymme, att den inte kräver externa program för att ta emot musik samt att den enligt mig är ser fräschare ut jämfört med Ipod mini.

Tiden får utvisa om jag valde rätt...

Visa signatur

// Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasN
Det blev beställning av en silvrig iAudio M3 20Gb för 3495 kr inkl dockningsstation och frakt. Jag beställde från mp3spelare.com och spelaren lär anlända imorgon, fredag, eller på måndag. De avgörande anledningarna till att jag valde M3 framför Ipod mini var fjärrkontrollen med display, det större lagringsutrymme, att den inte kräver externa program för att ta emot musik samt att den enligt mig är ser fräschare ut jämfört med Ipod mini.

Tiden får utvisa om jag valde rätt...

Okej, nu e det så att jag e i ett desperat behov av en MP3 och jag har inte lust att vänta längre för en MP3. Därför blir det en Ipod Mini. Annars måste jag jobba ihop skillnaden och det tar lååång tid för mig. Sen bryr jag mig inte om de extra 16GB, jag har ändå bara 16gb musik på burken

[edit]Du får en liten minirecension för oss på Sweclockers [/edit]

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Ja, jag lovar att posta mitt omdöme om M3 när jag testat den ett tag. Påminn gärna mig om jag glömt att göra det inom ett par veckor.

Jag är säker på att du blir nöjd med Ipod mini. Jag testade min kompis nyanlända mini för några dagar sedan och den är jäkligt snygg och har en gedigen konstruktion. Att dess click-wheel fungerar smidigare än jag förväntade mig gjorde inte saken sämre. Tillsammans med en fjärrkontroll och docka (köpes separat) verkar det vara en kanonspelare.

Visa signatur

// Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasN
Ja, jag lovar att posta mitt omdöme om M3 när jag testat den ett tag. Påminn gärna mig om jag glömt att göra det inom ett par veckor.

Jag är säker på att du blir nöjd med Ipod mini. Jag testade min kompis nyanlända mini för några dagar sedan och den är jäkligt snygg och har en gedigen konstruktion. Att dess click-wheel fungerar smidigare än jag förväntade mig gjorde inte saken sämre. Tillsammans med en fjärrkontroll och docka (köpes separat) verkar det vara en kanonspelare.

Okej, hur var basen i den? Docka köper jag nog om jag får ett nytt skrivbord, annars inte. En rolig sak är att du får med en vägladdare till Ipoden. Den lilla skitsaken kostade 125kr (!) hos Inet, till en JoS Mp130. Men det var iof orginal och jag hade inte sett någon annat märke på laddarn.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
inte till vanliga ipoden nej, men till minin får man garanterat det. jag vet, har en

Jag vet inte riktigt vad du menar, men om du syftar på nätadapter så följer det även med vanliga iPoden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Jag vet inte riktigt vad du menar, men om du syftar på nätadapter så följer det även med vanliga iPoden.

Okej! Kan vara bra att veta

Förresten, någon som vet hur dockningstationen till Ipod Minin är? E det något att ha? Bara funderade på att köpa en vid ett senare tillfälle.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Min kompis köpte en docka till Ipod mini samtidigt som han beställde spelaren från AppleStore. Vet inte vad du är ute efter att veta, men mha dockan kan du både föra över musik och ladda spelaren. Har också för mig att man kan koppla den till stereon mha line-out, men jag är inte helt säker. Dockan är ganska liten och diskret. Jag tycker att den ser lite "plastig" ut, medan min kompis ser den som "snygg och stilren".

Jag hade i vilket fall som helst köpt en sådan eftersom den gör användningen av spelaren smidigare. Kan vara värt några hundralappar.

Visa signatur

// Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasN
Min kompis köpte en docka till Ipod mini samtidigt som han beställde spelaren från AppleStore. Vet inte vad du är ute efter att veta, men mha dockan kan du både föra över musik och ladda spelaren. Har också för mig att man kan koppla den till stereon mha line-out, men jag är inte helt säker. Dockan är ganska liten och diskret. Jag tycker att den ser lite "plastig" ut, medan min kompis ser den som "snygg och stilren".

Jag hade i vilket fall som helst köpt en sådan eftersom den gör användningen av spelaren smidigare. Kan vara värt några hundralappar.

Okej. Som det ser ut nu så har jag inte riktigt plats, min bas tar upp en stor plats på skrivbordet + att jag har ingen Ipod än.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Vad skall du med en Ipod till när du har en stilren och plastig dockningsstation? Skämt åsido tar den knappt upp nån plats på skrivbordet, så det behöver du nog inte oroa dig för.

Visa signatur

// Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasN
Vad skall du med en Ipod till när du har en stilren och plastig dockningsstation? Skämt åsido tar den knappt upp nån plats på skrivbordet, så det behöver du nog inte oroa dig för.

hehe. Iof Blir en docka någon annan gång.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk

var kanske lite domt skrivet jag mena funkar den bara till mac..men såg att så inte fallet va

Visa signatur

psst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skål Kosmonauter
var kanske lite domt skrivet jag mena funkar den bara till mac..men såg att så inte fallet va

Nä, det stämmer inte. Så fall skulle jag inte valt en Ipod fast Mac e najs Dyra och jag har redan en bra dator.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Batteritiden på ipoden är för kass. Jag har själv en 3G och den har samma batteritid som mini (max 8h), man får väl ut ca 6h o det räcker knappt en hel dag för mig. Skit jobbigt att behöva lada den hela tiden. Jag bär runt på laddaren också i skolan nu, för säkerhets skull. Den har dött så många gånger.
Men annars har ipoden grym design och helt underbara menyer med skön känsla.
Nu funderar jag på att byta till en liten 512mb flashspelare med usb 2.0 o med en batteritid på minst 20h. Gärna kvalitetsmärke (iriver, iaudio, jos mfl.)..svårt att välja. Jag tycker att det är vikigt att gör ett bra val då man använder en mp3spelare varje dag året runt. Den är alltid med.

Hoppas att du blir nöjd med din mini i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lellky
Batteritiden på ipoden är för kass. Jag har själv en 3G och den har samma batteritid som mini (max 8h), man får väl ut ca 6h o det räcker knappt en hel dag för mig. Skit jobbigt att behöva lada den hela tiden. Jag bär runt på laddaren också i skolan nu, för säkerhets skull. Den har dött så många gånger.
Men annars har ipoden grym design och helt underbara menyer med skön känsla.
Nu funderar jag på att byta till en liten 512mb flashspelare med usb 2.0 o med en batteritid på minst 20h. Gärna kvalitetsmärke (iriver, iaudio, jos mfl.)..svårt att välja. Jag tycker att det är vikigt att gör ett bra val då man använder en mp3spelare varje dag året runt. Den är alltid med.

Hoppas att du blir nöjd med din mini i vilket fall som helst.

Jao, min JoS MP-130 håller i 2skoldar typ, ibland 3. Men jag stänger av den ibland också. Så det stör jag mig inte på så mycket tror jag.

//Rille

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Såja, nu har jag använt min nya iAudio M3 några dagar och skapat mig en liten uppfattning om dess fördelar och nackdelar. På det stora hela är jag väldigt nöjd med köpet. Jag har lagt in en recension på Pricerunner, så jag klistrar in godbitarna nedan:

--- Gedigen spelare med kanonljud ---

POSITIVT
+ Mycket bra ljud. Klart fylligare än min Sony MD
+ Gedigen konstruktion
+ Fjärrkontroll med låtnavigering (man slipper plocka upp spelaren)
+ UMS - Dyker upp som flyttbar HD, vilket gör det smidigt att lägga in musik
+ iAudio verkar uppdatera spelarens firmware ganska ofta, vilket innebär nya funktioner
+ Många funktioner, t.ex en dynamisk playlist-funktion som man kan lägga till låtar till allteftersom man lyssnar
+ Förhållandevis lätt för att vara en HD-spelare (136g)

NEGATIVT
- Onödigt lång sladd till fjärrkontrollen
- Lite plastig fjärrkontroll med halvtaskiga navigeringsknappar
- Navigeringen av låtar på fjärrkontrollen kunde varit bättre
- Man måste ha med sig en "adapter" med anslutningskontakter (alternativt en docka) att koppla in spelaren till en dator
- Displayen kan bara visa filnamnet vid navigering bland låtar/album, vilket är dåligt i och med att många filnamn döps med formatet "Artist - Album - Låt". Därför måste man vänta på att titeln scrollas fram till låtnamnet innan man vet vilken låt man står vid. Hade varit bättre om man kunde valt att visa låttiteln via ID3-taggen.

SAMMANFATTNINGSVIS
En spelare med gedigen kontruktion och ypperligt ljud. Om man inte har nåt emot display enbart på fjärrkontrollen är detta en spelare jag rekommenderar varmt. Den största nackdelen är den långa fjärrkontrollssladden samt att man inte kan välja att visa enbart låttitlarna via ID3-taggar utan tvingas navigera bland låtarnas filnamn.

URL till recensionen: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Visa signatur

// Mattias

Permalänk
Medlem

Okej. Men det blir en Ipod Mini förmin del, köpte mig en Z1010 ihelgen så jag har inte råd med iAudio M3. Ipoden räcker gott och lagom för mig
Ska visa brorsan det du skrev då han funderar på en iAudio M3.

/Rille

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Här finns en liten videotest av Ipod mini
Funderar också på att investera i en sån.

http://www.macfeber.se/2004/02/videotest_av_ip.html

Permalänk
Medlem

Min polare verkade inte vara intresserad av min JoS längre, så vet ej fall det blir en Ipod Mini för mig :/

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Jag ser 2 feta nackdelar med Ipod/Mini, rätta mig om jag har fel.

1. Ingen UMS, alltså måste ha ett program för att ansluta den och flytta över låtar.
2. Den visar låtar _bara_ efter ID3-taggar?

Dom två punkterna gör att jag aldrig skulle köpa den, dessutom är det ju ganska kass batteritid(vilket iofs gäller alla HD-spelare)

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p