Permalänk
Medlem

anorexia.livohelvete.se

Tycker väl att sidan i sig blev rätt så hyffsad efter en viss tidspress från min sida.

Men hur är det , eller vad anser ni om valet av färgen på fonten imot bakgrunden ? Ska jag köra med vit text istället för den svarta som finns i dag ?

Möjligheten finns att jag ev. lägger in så att besökaren själv får välja färgen på fonten. Har lagt in om det här förrut på Sweclockers.com.

Som vanligt är sidan kodad i och för Internet Explorer.
Kom med goda och onda kommentarer, inget är för dåligt.

http://www.anorexia.livohelvete.se/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

För mörk bakgrund för textfärgen/mörkt textfärg för bakgrunden.
Gillar inte riktigt alla mönster på sidan, fångar lite för mycket uppmärksamhet istället för texten.
Tror även att "START SIDAN" är särskrivet.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Whoa, gillar inte bakgrundsfärgen alls. =/ Ketchup var det första jag kom att tänka på. Jobbigt att läsa också.

Själv hade jag nog gjort bakgrunden mörkare och texten vit eller gråvit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Whoa, gillar inte bakgrundsfärgen alls. =/ Ketchup var det första jag kom att tänka på. Jobbigt att läsa också.

Själv hade jag nog gjort bakgrunden mörkare och texten vit eller gråvit.

Ja, färgen på texten är ju ett mindre bekymmer. Det lär jag erkänna.

m0REc: Särsrkivningarna, eller stavning och språket i säg är ju ett gissel i sig. Men särskrivningarna är nu grejade.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Den här "gothic-stilen" som du gör med, eller vad man ska kalla den, passar ju inte alls sidans innehåll. Det finns ingen logik i det hela.

Bakgrunden var inte så fager, och den gör texten väldigt svårläst.

Visa signatur
Permalänk
Glömsk

My eyes! The goggles, they do nothing!

Väldigt jobbig bakgrundsfärg, klarade inte av att läsa en hel mening ens.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den var skitsnygg, gillar stilen skarpt. Kan dock hålla med om att den kanske inte representerade innehållet så bra, eller det kanske den gör? Hur som helst klockrent rent designmässigt och den funkar dessutom bra i Firefox.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Den här "gothic-stilen" som du gör med, eller vad man ska kalla den, passar ju inte alls sidans innehåll. Det finns ingen logik i det hela.

Bakgrunden var inte så fager, och den gör texten väldigt svårläst.

Är meningen att det ska gå en tråd igenom samtliga sidor som gör under "livohelvete". Om du fortsätter att kollar då och då så kommer du att se att poletten kommer att rammla ner.

Och ang. färgen på texten så har jag kommit fram till att det blir vit som gäller.

DI6: Tackar så mycket...

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tycker kontrastet mellan bakgrund och text är för stor, lite jobbigt att läsa. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Tycker kontrastet mellan bakgrund och text är för stor, lite jobbigt att läsa. =/

Är texten för liten, menar du ?

Vad sitter du med för upplösning ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Är texten för liten, menar du ?

Vad sitter du med för upplösning ?

1600x1200 på en 19" CRT.
Texten kanske är en aning för liten, men det är inte det jag stör mig på. Den vita texten liksom sticker lite i ögonen när jag försöker läsa. Men det kanske beror på att jag börjar bli trött...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
1600x1200 på en 19" CRT.
Texten kanske är en aning för liten, men det är inte det jag stör mig på. Den vita texten liksom sticker lite i ögonen när jag försöker läsa. Men det kanske beror på att jag börjar bli trött...

Hmm...texten blir kanske i minsta laget med 1600x1200. Det kan jag nog hålla med om. Men den vita nyansen lär jag ha för bakgrunden. Körde på svart förrut, men den gick bort på en gång.

Ska se om jag tar och gör en ny lite mer "ögonvänlig" design för sidan. Tycker annars att den flyter på fint. Nöjd med designen och så.

Men,ja...jag får se.

Men tack iallfall.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det står URL istället för UIN på kontaktsidan; "Anorextiker" istället för "anorektiker", "spang" istället för "sprang", "uppdated" istället för "uppdaterad" på startsidan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Det står URL istället för UIN på kontaktsidan; "Anorextiker" istället för "anorektiker", "spang" istället för "sprang", "uppdated" istället för "uppdaterad" på startsidan...

Hmm..mina hjärnspöken som gör sig påmind. =/

Men tackar så mycket för din uppmärksamhet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Älskade den

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Jo håller med, riktigt snygg hemsida!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon & Wack0
Jo håller med, riktigt snygg hemsida!

Tackar så jätte mycket.

Är nöjd med den själv. Tyvärr så kan jag inte tillfredställa alla , med vad skärmupplösningar heter osv. Men får jag några som tycker att den är acceptabel så är jag nöjd med det.

Är alltid roligt att få uppskattning för vad man gör, på gott o ont.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Som sagt, jag kör den på 1680* (wide) på bärbara och det ser riktigt bra ut. (Har skarpa ögon)

ED: Eller en sandton (beige, typ), kan vara snyggt och svart text. Mjukare kontrast. Smaksak, följ ditt hjärta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjuttiotalisten
Som sagt, jag kör den på 1680* (wide) på bärbara och det ser riktigt bra ut. (Har skarpa ögon)

ED: Eller en sandton (beige, typ), kan vara snyggt och svart text. Mjukare kontrast. Smaksak, följ ditt hjärta.

Ska ha det i åtanken.

Men tack för förslaget.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Ska ha det i åtanken.

Men tack för förslaget.

Med en mättnad i tonen självklart, inga pasteller. Svärtahalten är viktig, den ska vara dämpad. Om du nu skulle tröttna senare kan du testa, eller ha ett alternativt färgschema lite snyggt undangömt på siten för dom som tycker att det enerverande kontrastmässigt. För de känsligas ögon, dvs. Gott jobbat J.

/ Henric.

Permalänk
Medlem

på Fakta och startsida flyttar sig hela din table till vänster vilket ser otroligt skumt ut (Mozilla).

Annars är det bara att hålla med om att den vita textfärgen skär sönder ögonen, kanske göra den lite rosa eller grå?

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
på Fakta och startsida flyttar sig hela din table till vänster vilket ser otroligt skumt ut (Mozilla).

Annars är det bara att hålla med om att den vita textfärgen skär sönder ögonen, kanske göra den lite rosa eller grå?

Hade tabellen flyttat sig till höger, sa du ?? Hmm..... ja, jag vet ju inte hur "komplatibel" Mozilla ställer sig imot Explorer i vanliga fall.

Men det kan ju vara värt att kolla upp.

Tack för informationen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fint, men vit text på röd bakgrund snälla! är det julafton eller försöker du bara likna en polkagris, jobbigt är det.. kan du inte göra den lite gråare.. inte så mycket, men lite?!

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
Fint, men vit text på röd bakgrund snälla! är det julafton eller försöker du bara likna en polkagris, jobbigt är det.. kan du inte göra den lite gråare.. inte så mycket, men lite?!

Hade ju svart bakgrund från början, och du skulle se den då. Hade du sagt något då, så hade jag förståt. Men nu börjar jag att känna mig rätt så nöjd med sidan.

Finns inte så mycket annat att ta till i färgval i fontväg.

Okej att det kanske finns små saker som ska rättas till.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Skitfint.
Jag har i alla fall inga problem med den vita texten, om jag inte kör på kontrast 100 på skärmen. Men det gör man inte.

Visa signatur

5.times {print "Lär dig ruby!"} http://poignantguide.net/ruby/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foolo
Skitfint.
Jag har i alla fall inga problem med den vita texten, om jag inte kör på kontrast 100 på skärmen. Men det gör man inte.

Nä, jag tycker inte heller att vita font färgen gör något skada. Men det är ju klart, beror ju mycket på skrämen man har. På gott o ont.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
på Fakta och startsida flyttar sig hela din table till vänster vilket ser otroligt skumt ut (Mozilla).

Annars är det bara att hålla med om att den vita textfärgen skär sönder ögonen, kanske göra den lite rosa eller grå?

Det är för sidan blir tillräckligt stor för att kräva en scrollbar.

Permalänk
Avstängd

På fakta-sidan anger du som källa:

"Fakta: Informationen är hämtat från olika ställen på Internet."

I själva verket har du rippat rakt av, alltså ingen faktahämtning "från olika ställen på Internet", utan en direkt copy/paste från passagen. Du får det alltså medvetet att låta som att du har surfat runt till massa olika ställen och samlat upp information och skrivit artikeln själv när du i själva verket har gjort en kvinck googlesökning och kopierat första sidan som dök upp.

Då har du två val. Antingen säger du att hela sidan är kopierad eller citerad från passagen med hänvinsing till källan, eller så skriver du om innehållet på din sida ordentligt och ändå hänvisar till passagen och alla andra sidor du hämtar din fakta från.

Att bara kopiera rakt av utan att ge credz till de som verkligen har utfört arbetet är rent ut sagt dålig stil. Iofs tror jag att att faktasidan bara inte är klar ännu och att du har tänkt att fixa det senare, men det vet ju inte besökarna. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
På fakta-sidan anger du som källa:

"Fakta: Informationen är hämtat från olika ställen på Internet."

I själva verket har du rippat rakt av, alltså ingen faktahämtning "från olika ställen på Internet", utan en direkt copy/paste från passagen. Du får det alltså medvetet att låta som att du har surfat runt till massa olika ställen och samlat upp information och skrivit artikeln själv när du i själva verket har gjort en kvinck googlesökning och kopierat första sidan som dök upp.

Då har du två val. Antingen säger du att hela sidan är kopierad eller citerad från passagen med hänvinsing till källan, eller så skriver du om innehållet på din sida ordentligt och ändå hänvisar till passagen och alla andra sidor du hämtar din fakta från.

Att bara kopiera rakt av utan att ge credz till de som verkligen har utfört arbetet är rent ut sagt dålig stil. Iofs tror jag att att faktasidan bara inte är klar ännu och att du har tänkt att fixa det senare, men det vet ju inte besökarna. =/

Hmm..ja, jag har kanske varit lite väl lat i att ange var själva informationen kommer ifrån. Ska lägga in en bättre informations text om det. Har annars papper liggandes som jag skrev ihop i samma sväng som jag gjorde föreläsningarn runt om i skolorna som ska erkätta den text som nu finns på sidan.

Men har nu , för att få rätt på det hela, anget varifrån informationen kommer. Så tills dess jag lägger ut mitt egna matrial som är mer inriktad till och för killar som blivit utsatt för anorexia.

Idagsläget så blev det som det blev med "Fakta" sidan pga av jag ville få ut den på nätet. Har haft den liggandes allt för länge.

Men kommer att lägga ut, som jag sa tidigare mer personligt fakta om anorexia bland killar.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Bara en liten sak:
"- Jag hade bara ett val - äta eller dö.
Jag välde att äta."

borde det inte vara: Jag valde att äta.

Visa signatur

mvh