återförsäljare som har apire 500 / 520w nätagg ?

Permalänk

återförsäljare som har apire 500 / 520w nätagg ?

någon som vet en ÅTERFÖRSÄLJARE (precis som gtek.se) som har aspire 500W svart nätagg? (det är för att en butik i malmö ska kunna beställa hem det därifrån åt mig så slipper jag frakten själv..)

jag undrar även vad som är skillnaden mellan dessa 2 eftersom det ena är dyrare, är det bara för det är plexi eller?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASP520WBLA

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASP500WPLBLU

Permalänk
Medlem

Tror den är dyrare för det är plexi faktiskt
Ska själv köpa det svarta 520w saken senare.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk

Är det här en återförsäljare eller har jag fel?
http://www.colorcase.se/

Permalänk
Hedersmedlem

Du menar inte distributör?

De lokala butikerna är återförsäljare.

(GTEK är både och, dock inte för Aspire).

Permalänk

oj förlåt iaf ..det ska vara så att andra butiken kan beställa hem saker därifrån...distrubitör är det nog dom ska vara..

Permalänk

har införskaffat ett sånt nätagg och är mycket nöjd även om det var en bra bit längre än mitt gamla qtech nätagg.... och så lever fläktarna om en hel del iaf. om man kör dom på max hastighet. Men när jag köpte det var det mest för att det hade 3st fina fläktar som bidrog till att både chassi, cpu och hdd idle temperatur halverades och mina load temperaturer blev bara en tredjedel så höga.

Visa signatur

-Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groggy_Toaster
har införskaffat ett sånt nätagg och är mycket nöjd även om det var en bra bit längre än mitt gamla qtech nätagg.... och så lever fläktarna om en hel del iaf. om man kör dom på max hastighet. Men när jag köpte det var det mest för att det hade 3st fina fläktar som bidrog till att både chassi, cpu och hdd idle temperatur halverades och mina load temperaturer blev bara en tredjedel så höga.

menar du att nätagget halverade tempen? och vad menar du med "är mycket nöjd även om det var en bra bit längre än mitt gamla qtech nätagg och så lever fläktarna om en hel del iaf."

menar du att fläktarna är kassa? och att du inte är lika nöjd med nätagget som med förra du hade?

Permalänk
Medlem

Antar att han tyckte det var bra att agget var långt eller något. Och att fläktarna flyttar lite mer luft.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Du menar inte distributör?

De lokala butikerna är återförsäljare.

(GTEK är både och, dock inte för Aspire).

Men det är colorcase.

Permalänk

äh har redan fixat så att en affär beställer hem det till mig för 580 kr inkl moms och jag slipper ju frakt så..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
menar du att nätagget halverade tempen? och vad menar du med "är mycket nöjd även om det var en bra bit längre än mitt gamla qtech nätagg och så lever fläktarna om en hel del iaf."

menar du att fläktarna är kassa? och att du inte är lika nöjd med nätagget som med förra du hade?

om fläktarna är kassa kan inte jag svara på men jag gillar dom eftersom dom blåser riktigt bra och jag bryr mej inte om att den låter mer än dom flesta andra nätagg jag lystnat på. Inte lika nöjd? jag sa att jag var mycket nöjd och det är eftersom fläktarna gjorde en så enorm skillnad på temperaturerna.

Visa signatur

-Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem

Största skillnaden mellan 500W Plexi och 520W är 2......

500W något svagare värden för 3, 5 och 12V.
2 80mm fläktar och har ett plexihölje...

520W 3 80mm fläktar,
Något bättre värden på 3, 5, 12V
och hölje helt i aluminium.

I övrigt så är det samma bestyckning med kontakter mm...
De som jag har sett i butik nu har också SATA kontakter...

BTW, har hört att Aspire kommer med en 550W med 12cm fläkt och någon form av moddkit...
Skall också vara ATX2.0 klart...

// JoBo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jobo
Största skillnaden mellan 500W Plexi och 520W är 2......

500W något svagare värden för 3, 5 och 12V.
2 80mm fläktar och har ett plexihölje...

520W 3 80mm fläktar,
Något bättre värden på 3, 5, 12V
och hölje helt i aluminium.

I övrigt så är det samma bestyckning med kontakter mm...
De som jag har sett i butik nu har också SATA kontakter...

BTW, har hört att Aspire kommer med en 550W med 12cm fläkt och någon form av moddkit...
Skall också vara ATX2.0 klart...

// JoBo

500 agget och 520 agget är samma agg bara det att med den extra kylningen kan agget leverera lite extra ström

min loka pc butik (Alingsås IT Teknik) hade redan en biffig 550watts sak med 120mm fläkt från Aspire men jag tyckte det var fult så jag köpte det med plexi

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |