Varför ser alla porrsidor likadana ut?

Permalänk

Varför ser alla porrsidor likadana ut?

Undrar varför nästan alla porrsidor ser likadana ut?
Är det nån program som de alla använder, typ liknande phpnuke?
(inte för at jag porrsurfar :D, men ändå...)

/TranceMaster

Permalänk
Medlem

Ser de likadana ut så är det väl mycket tänkbart att de använder samma CMS i grunden.

Permalänk
Medlem

För att folk drar på sig "webdesigner" -titeln så fort dom har php och mysql installerat.

Permalänk

Inte så konstigt då att det är lättare att komma in i en "skyddad" porrsida än dörren i mitt rum.

/TranceMaster

Permalänk
Medlem

Det är ofta så att dom som driver porrsidor har en hel del olika sådanna i ett virrvarr ihoplänkade med popuper osv.

Permalänk

svaret är enkelt... det gör dem inte...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walter groupius
svaret är enkelt... det gör dem inte...

Vad menar du? 99% av de ser ut EXAKT likadana ut, förutom innehållet såklart.

Varför jag kom in på det ämnet är för att jag skulle vilja starta en porrsida, och vill slippa uppdatera manuellt så fort jag lägger in film/bilder eller nåt annat. Jag söker alltså nån CMS som skulle funka bra för porrändamålet. phpnuke, xoop och resten skulle iofs funka bra, men tänkte på om det fanns nån särskild CMS för porr, eftersom alla har samma layout.

/TranceMaster

Permalänk
Medlem

Ska du ha eget material där då eller?

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Hedersmedlem

Seb74: Haha!

Nja, ganska många av sidorna är skapade av samma företag, kan vara därför. En relativt vanlig webmaster är TRIPLE X CASH.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Ska du ha eget material där då eller?

Om du menar med eget att jag filmar mig själv och lägger upp :D, NEJ
Om du menar laglig material, JA

/TranceMaster

Permalänk
Medlem

Nja, jag tänkte väl mer egentligen att du skaffar egna modeller eller egna bilder av annat slag....inte bara sno andras eller använda gratisbilder som reklam åt andra.

Vi vill ha en unik originell svensk sida nu vet du

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Varför vill du göra en porrsida egentligen, nätet flödar ju ändå över med porr så det finns ju så att säga inget behov av en till eller har jag fel?

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

Men han kanske har unikt material i massor som han väntar på att få lägga upp
Sjuka saker som vi andra inte ens kan drömma om lol

Kommer kosta multum med medlemskap, och bara Japaner kommer vara intresserade (nu var jag fördomsful men visst är dom lite kinky där borta)

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

om du nu inte porrsurfar, hur kommer det sig då att du vet att alla porrsidor ser lika dana ut?

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Bättre du skapar en ShoutCast Server med filmerna

Permalänk
Medlem

Dom byter trafik med varandra. Och räknar klicken från alla besökarna.
Det är lättare att få besökarna att klicka om sidorna liknar varandra.
Ju mera klicks, desto mer pengar tjänar dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TranceMaster

Vad menar du? 99% av de ser ut EXAKT likadana ut, förutom innehållet såklart.

Varför jag kom in på det ämnet är för att jag skulle vilja starta en porrsida, och vill slippa uppdatera manuellt så fort jag lägger in film/bilder eller nåt annat. Jag söker alltså nån CMS som skulle funka bra för porrändamålet. phpnuke, xoop och resten skulle iofs funka bra, men tänkte på om det fanns nån särskild CMS för porr, eftersom alla har samma layout.

/TranceMaster

Du är duktig du. Kollat på alla porrsidor som finns i hela världen och sammanställt statistik på de?

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TranceMaster
Vad menar du? 99% av de ser ut EXAKT likadana ut, förutom innehållet såklart.

Varför jag kom in på det ämnet är för att jag skulle vilja starta en porrsida, och vill slippa uppdatera manuellt så fort jag lägger in film/bilder eller nåt annat. Jag söker alltså nån CMS som skulle funka bra för porrändamålet. phpnuke, xoop och resten skulle iofs funka bra, men tänkte på om det fanns nån särskild CMS för porr, eftersom alla har samma layout.

/TranceMaster

Finns ett par scripts som är vanliga.
Kolla på www.comusthumbs.com eller www.thumbmanager.com
Om du menar en sida med massor av thumbnails.

Annars finns AutoGallery för textsidor, www.jmbsoft.com.

Menar du sidor som har massor av olika kategorier(text) så kan du ta en titt på
www.adultdevil.com/scripts/directory.shtml

Dessutom behöver du trade-scripts om du vill byta trafik med andra sidor.

Permalänk

hehehehe, vad kul att folk är intresserade av ämnet.

Seb74: det är faktiskt tänkt att det ska vara en hemsida med svensk material, modeller hyrs ju från olika agenturer. Annars finns det ju content providers som förser dig med innehåll, men har tyvärr inte hittat nån svensk material. Det där med japaner vet jag inte, svårt att få svenska tjejer att göra allt faktiskt, inte det riktigt fina iaf ;).

Aendy: Det saknas sidor som håller hög klass, alltså riktig fina modeller, proffs fotografer och högupplösta filmer osv. Dessutom som många har sagt här så är dagen porrsidor bara ett virr varr av länkar, jag tänkte mer ha en ren och proffsig sida. Tyvärr så kan inte jag koda själv, så det får bli nån CMS tills en polare kommer från utlandet och fixar skiten.

Sanctus: Det är bara något jag har hört

Permalänk
Medlem

Jag tror att det finns färdiga system för porrsidor som dom köper sen bara ändrar bilder i princip

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Varför ändra på ett vinnande koncept? Det är ju rätt stor procent av allt surfande som är porrsurfande nu för tiden.

Visa signatur

(http://rivfader.blogspot.com)
Blank face in the windowpane
Made clear in seconds of light

Permalänk
Medlem

Så du ska alltså seriöst starta en porrsida?

Visa signatur

hädelse!

Permalänk

Utseendet spelar mindre roll på en porrsida... om den är snabb - gratis - och lättnavigerad - samt har mkt uppdaterat innehåll så är man hemma. Spelar ingen roll om den ser ut som skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walter groupius
Utseendet spelar mindre roll på en porrsida... om den är snabb - gratis - och lättnavigerad - samt har mkt uppdaterat innehåll så är man hemma. Spelar ingen roll om den ser ut som skit.

Det beror helt på vad för slags sida han vill ha.
På vissa sidor måste han få besökarna att klicka för att sidan ska kunna "överleva".

Permalänk
Medlem

En vild gissning är att de som surfar på dessa sidor inte går igång på ny och inovativ design utan på innehållet.
Det gäller kanske inte majoriteten på SC, men bland vanligt folk så

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker att det låter som en ypperlig idé att starta en porrsida med clean design, som dessutom håller hög kvalitét. Eftersom nätet svämmar över av nollbudget porr där aktörerna ser som skadeskjutna tjackpundare, bör det gå att skapa sig ett namn om man är ihärdig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo, men för att få detta unika material av högklassig porr så måste han ju ha en del pengar att betala de fina tjejerna med också.....

Tar han bara gratis-material från andra sidor så blir den ju en i mängden bara...

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Ja, men det är ju nästan underförstått. Personligen ska det mycket till för att jag ska pröjsa för porr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hm, göra snygga porrsidor... Undra om det finns en marknad för det.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Kanske lättast & billigast att ragga tjejer till en no-nude sida, säkert bättre på alla sätt. Lär slippa kommunister och feminister som demonstrerar utanför ditt hem och så också

Typ en ny TiffanyTeen eller ChristinaModel.....eller vad dom nu kan tänkas heta

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006