Permalänk

D: till C: ?

Jag undrar om det går att änra så D: blir till C: , när jag gjorde en ominstallation så var jag klantig nog att lägga windows på D:
oh my...

Kör ett program som heter PartitionMagic

Permalänk
Medlem

Högerklicka på "Den här datorn" -> Hantera -> Diskhantering -> Högerklicka på den disk du vill ända och välj "byt enhetsbeteckning eller sökväg -> Markera och välj "ändra" -> Välj ny beteckning -> OK -> Bry dig inte om varningsmedelandet.

//TCM

Visa signatur

ABIT NF7-S rev. 2.0 | AMD AthlonXp 2500+ Barton 1833MHz | 2 x TwinMos PC3200 256Mb DDR - nForce | PowerColor Radeon 9600Pro 256Mb DDR | Western Digital 120Gb + Seagate Barracuda IV 40Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Fast man kan vad jag vet inte ändra enhetsbeteckning på systempartitionen.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Vicotnik har rätt. En gång så lyckades jag ändra ändå (en annan historia, som jag skrivit på swec i MS forumet "sagan om partitionsflytten"). När jag kom till inloggningsrutan så blev det BSOD. Det blir inte bra av det.

Själv har jag windows på n: och har inte märkt av några problem med det förutom ett. UltraFXP funkar inte korrekt om det inte finns något C:, men det är en ren bugg i programmet hävdar jag. För jag ställde min cd-brännare som c: och då fungerade programmet (och man kan ju inte skriva till en tom cd-brännare).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Kan tillägga att jag gjort en lika dan tabbe. Låg inte direkt somlös för det, men jag hittade faktiskt en negativ konsekvens.
Mitt USB minne mountas som C:, inge fara med det heller. Men Sacred swapar tydligen på C: om möjligt. Så när jag spelar Sacred med USB-minnet i, så swapar spelet på USB-minnet. Normalt brukar det hänga sig och kasta ut mig till Win efter ca 30minuters spelade. Jag förmodar att USB minnet inte gillar att arbeta hårt kontiurnerligt. Sedan har har flashminnen en liten begränsad livslängd beroende på antal skrivningar.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.