Permalänk
Medlem

Vodafone?

Hejsan alla.

Jag bara undrar varför ingen gillar Vodafone?

Är det täckningen? För att Comviq är ju ingen höjdare
och dom hör man ju inte så mycket av el?

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk
Inaktiv

Täckning är bra (mkt bättre än Comviq), priset var också bra innan Europolitan blev Vodafone Sverige. Nu är det dyrt att sms och ringa.

Permalänk
Medlem

Mest för deras branding.

Permalänk
Medlem

SMS paket finns ju nu. Så SMS är väl inte så dyrt.

Och dom har ju ett av sveriges billigate kontantkort (Vodafone One)
2 kr dygnet runt och 1 kr sms.

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk
Medlem

Jag älskar vodafone.

Permalänk
Medlem

Jag med, absolut inget fel på dem. Grymt varumärke, bra tjänster, bra telefoner. Täckningen är också utmärkt, kanske inte ute på landet, men det är knappast mitt problem.

Men det är klart att folk blir avundsjuka då det släpps telefoner endast för Vodafone medans de själva sitter fast med något budgetabonnemang.

Permalänk
Medlem

täckningen är som sagt utmärkt i stan, men vill man ut på landet, framför allt ut på landet i områden som är belägna norr om åre, ja då äre täckningen inget vidare, faktiskt sämre än comviq. men visst, finns ställen där comviq är sämre än vodaphone oxå, enda nätet som nästan slår alla på fingrarna överallt är telias.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Inaktiv

om man jämför Telia bäst täckning och dyrast, Vodafone medelbra teckning och priset ligger i mitten och Comviq ok teckning och billigaste.

Permalänk
Medlem

Vodafone har iaf mycket trevlig personal på kundservice, och blir man trevligt bemött på kundservice så får man ju ofta ett bra intryck av märket/operatören.

Därimot på 3s kundtjänst blir man ju inte direkt trevligt bemött. Ringde dit idag och fick prata med en tjej som var skit sur, lät ju fan som hon hade jobbat konstant i 7 dygn och hade mens eller nåt..

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv i Vodafones kundtjänst så jag vet hur vi jobbar
Och det kräver faktiskt en hård utbildning vilket många inte tror.
Har kuggat 2 prov nu och jag är ändå inne i IT:ns förtrollande värld.

Så folk som påstår att kundtjänst inte vet vad dom håller på med skulle bara veta

Anledningen till att Telia nät har bättre täckning är att dom kör på en teknink som heter NMT. Har funnits sedan tidigt 80 tal.
GSM som dom övriga operatörerna kräver mer och har inte funnits så länge. Mitten av 90 talet om jag inte minns fel. Nu har ju Telia ensamrätt på NMT så då får dom andra lägga mer pengar på att utveckla bättre teknik.

Detta kommer säkert leda till att Telia kommer halka efter när det väl dycker upp en bättre sändningsteknik.

Kolla bara på UTMS(3G) som dyker upp nu.
Vodafone täcker redan 75% av sveriges befolkning och ska bygga ut nätet 200% till. Då ska Vodafone täcka 99.98% som det står i lagen om dom ska få behålla licensen. Gissa vem som halkar efter då

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malvack
Jag sitter själv i Vodafones kundtjänst så jag vet hur vi jobbar
Och det kräver faktiskt en hård utbildning vilket många inte tror.
Har kuggat 2 prov nu och jag är ändå inne i IT:ns förtrollande värld.

Så folk som påstår att kundtjänst inte vet vad dom håller på med skulle bara veta

Anledningen till att Telia nät har bättre täckning är att dom kör på en teknink som heter NMT. Har funnits sedan tidigt 80 tal.
GSM som dom övriga operatörerna kräver mer och har inte funnits så länge. Mitten av 90 talet om jag inte minns fel. Nu har ju Telia ensamrätt på NMT så då får dom andra lägga mer pengar på att utveckla bättre teknik.

Detta kommer säkert leda till att Telia kommer halka efter när det väl dycker upp en bättre sändningsteknik.

Kolla bara på UTMS(3G) som dyker upp nu.
Vodafone täcker redan 75% av sveriges befolkning och ska bygga ut nätet 200% till. Då ska Vodafone täcka 99.98% som det står i lagen om dom ska få behålla licensen. Gissa vem som halkar efter då

jo, men telia gsm nät har oxå bättre tekning, NMT äre inte många som använder längre blnad privatpersoner

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Det är väl som tidgare sagt brandingen som gör att många tycker illa om(hatar) Vodafone. Jag kan inte förstå varför man måste sabba fina telefoner genom kass mjukvara och dryga spärrar.

Jag vill inte vara taskig på nått vis men jag tycker inte att du verkar ha så stor koll när du börjar snacka om att NMT-nätet är det som gör att Telia har bäst teckning. Sen att det i själva verket heter UMTS och inte UTMS som du skrev är en annan anledning. Detta kan ju dock vara ett slarvfel.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

vodafone suger,hur kassa som helst. fick vänta på ett enkelt mail i 7dar,under all kritik...täckningen är ruggigt kass här i gävle iallafall om man kommer lite utanför stan.comviq är mkt bättre! och nu så kostar det 98öre dygnet runt till alla operatörer med net....

Permalänk
Medlem

Vodafone har utan tvekan sveriges bästa kundtjänst. Allltid svar på frågor och inga problem vad man än undrar/ eller vill ändra.

Permalänk
Medlem

Givetvis menar jag UMTS Mitt tangentbord för dyslexi anfall ibland.

Som sagt.. Jag erkänner att jag inte har så jättestor koll på NMT nätet. Men så kör inte Vodafone på det heller. Men Telia är och förbli bäst. Det är bar att erkännna det med. Dom har funnits sedan början av Mobil åldern och kommer stanna ett bra tag till. Även om dom har gjort ett par tabbar genom åren.

Nåja. Vi ser inte Telia som konkurrenter utan kollegor.. Inget skit snack som sagt.

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk
Medlem

Den operatör jag inte gillar är Comviq.. Telia och vodafone är jag mycket nöjd med..
Vodafones kundservice (företag) är helt grym, har aldrig haft några problem att utföra det jag vill, typ vidarekoppla telefoner som man inte har fysisk tillgång till, till andra telefoner som man inte heller har någon fysisk tillgång till. Telia tja funkar alltid.

Just nu har jag vodafone privat och telia i tjänst..

Permalänk
Medlem

Vodafone tycks va gjort för södra sverige för här uppe i norr är det verkligen ingen höjdare...

Permalänk
Avstängd

Över Uppsala finns det bara älgar, skog och depression så varför satsa på det.

Visa signatur

Idiot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malvack
Jag sitter själv i Vodafones kundtjänst så jag vet hur vi jobbar
Och det kräver faktiskt en hård utbildning vilket många inte tror.
Har kuggat 2 prov nu och jag är ändå inne i IT:ns förtrollande värld.

Så folk som påstår att kundtjänst inte vet vad dom håller på med skulle bara veta

Anledningen till att Telia nät har bättre täckning är att dom kör på en teknink som heter NMT. Har funnits sedan tidigt 80 tal.
GSM som dom övriga operatörerna kräver mer och har inte funnits så länge. Mitten av 90 talet om jag inte minns fel. Nu har ju Telia ensamrätt på NMT så då får dom andra lägga mer pengar på att utveckla bättre teknik.

Detta kommer säkert leda till att Telia kommer halka efter när det väl dycker upp en bättre sändningsteknik.

Kolla bara på UTMS(3G) som dyker upp nu.
Vodafone täcker redan 75% av sveriges befolkning och ska bygga ut nätet 200% till. Då ska Vodafone täcka 99.98% som det står i lagen om dom ska få behålla licensen. Gissa vem som halkar efter då

Anledningen till att Telia har bättre täckning än Vodafone är absolut inte för att dem har ett NMT-nät. NMT-nätet är visserligen överlägset i täckning, men även Telias GSM-nät har bättre täckning än Vodafone.

Som företag har jag inget emot Vodafone, det enda som är extremt störigt är alla dessa brandade telefoner. Jag jobbar själv i en Telia-butik och kan säga att det kommer många kunder och gnäller över att Vodafone fular sig med telefonens menyer, sen att dem kommer till oss istället för Vodafone är ju en bra fråga.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malvack
Jag sitter själv i Vodafones kundtjänst så jag vet hur vi jobbar
Och det kräver faktiskt en hård utbildning vilket många inte tror.
Har kuggat 2 prov nu och jag är ändå inne i IT:ns förtrollande värld.

Så folk som påstår att kundtjänst inte vet vad dom håller på med skulle bara veta

Anledningen till att Telia nät har bättre täckning är att dom kör på en teknink som heter NMT. Har funnits sedan tidigt 80 tal.
GSM som dom övriga operatörerna kräver mer och har inte funnits så länge. Mitten av 90 talet om jag inte minns fel. Nu har ju Telia ensamrätt på NMT så då får dom andra lägga mer pengar på att utveckla bättre teknik.

Detta kommer säkert leda till att Telia kommer halka efter när det väl dycker upp en bättre sändningsteknik.

Kolla bara på UTMS(3G) som dyker upp nu.
Vodafone täcker redan 75% av sveriges befolkning och ska bygga ut nätet 200% till. Då ska Vodafone täcka 99.98% som det står i lagen om dom ska få behålla licensen. Gissa vem som halkar efter då

Vodafones kundtjänst vet säkert vad dom sysslar med.

3s kundtjänst därimot.. Det är ju typ några gymnasie tjejer som extraknäckar efter skolan och får gå och fråga chefen varje gång någon ringer och undrar något.

Jag hade tänkt byta till vodafone one efter jag har låst upp min a925 från 3, men nu när comviq.net sänkte priset till 98öre i minuten får det bli det istället.

Föresten, vet du om a925an funkar i vodafones nät? Vad sitter ni på kundtjänst? I karlskrona?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
vodafone suger,hur kassa som helst. fick vänta på ett enkelt mail i 7dar,under all kritik...täckningen är ruggigt kass här i gävle iallafall om man kommer lite utanför stan.comviq är mkt bättre! och nu så kostar det 98öre dygnet runt till alla operatörer med net....

Antagligen har det kommit en ganska stor kundstorm nu, för någon månad sen tog det några timmar för dem att svara på ett mail. Och när man ringde var det ingen väntetid alls... Nu kan man få vänta en tid tills man får ett svar.

Sen ska vi inte snacka om Comviqs täckning, den duger sällan här nere i skåne...

Permalänk

ja gillar inte vodaphone eftersom dom slänger i live i alla mobiler, förstör ju allt. Att dom dessutom sätter ett fult emblem på så telefonen ser ut som en reklam sak gör inte saken bättre. Hoppas comviq och telia inte gör samma sak. Se bara hur ful z1010 blir med 3 loggan på. Och k700i me VP, usch!

Alla klandrar på comviq me, är nöjd me mitt kompis abb. Lite störande att så många köper 3 nu bara. Var ganska roligt på gbg-kalaset efter gyllene tider, när 50k skulle ut från ullevi. Varända nät var utslaget utom comviq 3g så klart:D. Nu har ja iof inte kvar 3g utan bytte tillbaka till 2g. Det gick fressten väldigt smidigt. Ringde kundtjänst och sa att dom skull flytta över abbet när jag hade fått det nya kortet, "-ja, det kan ta upp till 10 arbetsdagar" -va?, men jag ringde igår och då sa dom att jag skulle ringa tillbaka när jag fått kortet och be att dom skulle sätta upp mig på priolistan. "jaha, okej, vilet nummer gäller de. 07......, "okej,, blir klart i kväll senast morgonbitti"

En timme efter va de klart! Dessutom har jag lyckats skylla bort två betalningförseningar och klagat till mig 300 kr i pott:D

Permalänk
Medlem

Hur svårt ska det vara att stava till Vodafone egentligen? Ungefär 50% verkar lyckas.

Och för övrigt så brandar både Telia och Comviq också telefoner.