Program för att kolla på annan dator?

Permalänk
Medlem

Program för att kolla på annan dator?

Nu är jag på jakt efter någon typ av spyware, fast i ärligt syfte. Jag och två polare gör ett projektarbete i Qt, och vi sitter med var sin laptop och utvecklar olika delar. Det blir ett jävla spring mellan datorerna ("Men vafaaan får jag kompileringsfel för?!? Kom hit och kolla...").

Så det vore praktiskt om två av oss kunde se den tredjes desktop. Vi behöver inte någon typ av kontroll av det system vi kollar på, vi vill bara slippa springandet mellan datorerna. Två av oss kör linux, en kör MacOSX.

Någon som kan tipsa om ett program? Jag vet inte ens vilken programkategori detta hamnar under vilket gör det lite svårt att leta efter det.

(...och nä, vi kan inte placera datorerna bredvid varandra för nätverkskablar och dyligt räcker inte. Dessutom håller vi till i en studentlya som är hyfsat liten och man får anpassa sig till de platser som finns)

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk

VNC av något slag kanske, finns väl även VNC där man inte kan styra utan endast titta på den andres skärm.

EDIT: stavfel

Permalänk
Medlem

Vad sägs om vnc ? det är rätt fint program för detta syfte.

edit: Tusan, aldrig först :>

Permalänk
Medlem

Jag tror att ni skulle kunna lösa det med NetOp som har stöd både för Linux och Mac. Det går att ladda ner en trial och testa om ni vill.

www.netop.com

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

RealVNC används mycket lätt i de flesta operativ. Sitter själv med viewer i Linux och server i windows.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag tightvnc iaf.. som deathstar sa...

Visa signatur

Vad ska man skriva här?

Permalänk
Medlem

då kommer jag med en fråga.
Går det att ansluta vncservern till en befintlig xsession, och i så fall, hur gör man det?

När jag kör igång min vncserver i linux så startar den en till xsession på :1 i denna kan man mecka med grafiska program, men det var väll kanske inte det som var tanken här, då dom vill se den andres arbetsyta?

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

screen funkar nog annars om det är kompieringsfel ni vill se, placera bara kompileringen i en screen och sen ssh:ar ni in och kör screen -x på de andra datorerna.