Permalänk

Reklam, behövs Godkännande?

Får man göra reklam för ett företag utan deras vetskap i form av länk eller banner?

Visa signatur

Phenylpropanolamine och jag var ute och gick när vi träffade Benzedrine en riktigt jobbig jävel!!!

Permalänk
Medlem

hur ska vi veta?! olika mellan företag, maila och fråga "företaget"?

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk

trodde det fanns någon generell regel eller lag om detta!

Visa signatur

Phenylpropanolamine och jag var ute och gick när vi träffade Benzedrine en riktigt jobbig jävel!!!

Permalänk
Medlem

nej, det är upp till företaget vilka sammanhang dom vill synas i.. många företag tillåter bara tydliga text-länkar..

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

ja, om det bara är det du skriver, att du sätter ut en banner eller länk till deras sida. det blir ju bara bra för deras del. det kan iofs bero på vad du har på din egen sida, vad det är för typ av sida. för om sidan du själv har innehåller material/info om t ex satanism, då kanske det skulle bli problem om företaget du länkar till från din sida inte har liknande tankesätt - värderingar - åsikter..

men generellt så får du länka på så sätt som du skriver, genom vanlig länk eller banner till olika företag. iaf vad jag vet..

det bästa är som sagt att maila företaget/företagen och fråga om du får länka till dom från din sida, och isåfall på vilket sätt, med banner eller textlänk etc..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro