Permalänk
Medlem

riv brvlådan i bitar å åt han kasta posten på marken .. då lär du se den..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
riv brvlådan i bitar å åt han kasta posten på marken .. då lär du se den..

hahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mewmute
skaffa en elektronisk ringklocka. såna som dom har i vissa butiker vid dörren. inte särskild svår att låda ihop. så drar du sladd från brevlådan. eller sätt up en webcam och se när brevbäraren kommer.

Det var det jag hade i tanke från början, är det nån som vet var man kan köpa en sån, eller hur man kan bygga en.

annars har jag även kommit på(om jag inte läst det i nått inlägg här som jag inte hittar nu) att man kan köpa en sån där ringklocka som man har till vanliga dörrar, en sån som man trycker på och så tar man den och lägger själva knappen i botten på lådan med nån slags skiva över och, sen drar man bara sladden in till huset och kopplar in en strömbrytare på den så att det "plingar" när man trycker in strömbrytaren. Sen kopplar man bara in den i eluttaget(eller hur man nu gör med sånna) och så e det klart.

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

det här borde funka om du har en valig brevlåda (med lock):

köp ett par larmkontakter:
http://www.clasohlson.se/shop/store/frameset.asp?COSID=247DC5...

art nr 22-865

sen köper du 2 kontakter kommer inte ihåg vad de heter:
www10.brinkster.com/jarrar/kontakt.jpg

sen kopplar du det ena till ett batteri och den andra till en ljudkälla sen kopplar du en kabel från ljudkällan till batteriet.

så nu har du en postvarnare som inte kostar så mkt!

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
det här borde funka om du har en valig brevlåda (med lock):

köp ett par larmkontakter:
http://www.clasohlson.se/shop/store/frameset.asp?COSID=247DC5...

art nr 22-865

sen köper du 2 kontakter kommer inte ihåg vad de heter:
www10.brinkster.com/jarrar/kontakt.jpg

sen kopplar du det ena till ett batteri och den andra till en ljudkälla sen kopplar du en kabel från ljudkällan till batteriet.

så nu har du en postvarnare som inte kostar så mkt!

jo, men jag undrar om verkligen kontakten bryts mellan ett par magnetkontakter om man bara lägger ett kuvert emmellan..sen undrar jag om du kan vidareutveckla den där kontakten, fattar inte så mycket av bilden..

Visa signatur

jo..

Permalänk

skriv på brevlådan "defekt lämna vid dörren"

Permalänk
Medlem

asså den ena kontakten sätter du fast på locket den andra på insidan av brevlådan, när man då öppnar locket bryts "förbindelsen" och då hör du ljudet,

asså det är som brickor som du bara skruvar fast på larmkontakterna

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk

Förresten e inte -4 så jävla mycke va gnäller du för spring ?:D

Permalänk
Medlem

avlyssning.nu har ett schema på ett sådant bygge + en massa andra saker

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Du lär ju mecka in en webkamera, så slipper du kila ut i kylan om det bara kommit reklam.

Visa signatur

MSI P45 Platinum, E8500, Corsair XMS2 4GB, Gainward HD4870, 36GB raptor, Zalman GT1000
Konverterat tillbaka till intel

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en liknande sak så jag kunde SMSa min kyl och kolla om jag hade mjölk hemma...

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Medlem

Internpostgrej(sugtunnel) skulle ju vara det absolut tuffaste

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Fäst en stålwire mellan postlådans stolpe och dörren, sen fäster du brevlådan i den med och vevar in den då och då för att se om det kommit någon post.. eller så ber du brevbäraren veva in den när han lagt i post

Visa signatur

D4MN Y0U W1SH

Permalänk
Medlem

Re: "post meddelande"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
hej, jag kom och tänka på en liten uppfinning idag när jag skulle hämta in posten, då jag bor i villa och det är -4 grader ute så vill man ju inte gå ut för att kolla om posten har kommit om den inte kommit och vid t.ex. den temperaturen som det var ute idag så vill jag kunna veta om posten har kommit eller inte innan jag går ut för att kolla..

så jag kom på en liten uppfinning som kolla om posten har kommit eller ej i form av en liten "laserstråle" eller dyligt (ungerfär som de som piper när man kommer in i en butik) som man då fäster längst ner i mitten på varsin llångsida av brevlådan.

sen undrar jag även om det finns nått sätt att integrera det med den radiosändaren som det stog om i nån tråd här häromdan så att jag slipper dra en sladd från brevlådan in till huset.

Och så undrar jag också om nån kan ordna en lista med komponenter, eller ett kopplings schema eller allra helst både och.

EDIT: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36714...
är addressen till tråden med radiosändaren

jag vet någon som inte blir glad om någon slänger när en airbomb i hans brevlåda till nyår