Permalänk
Medlem

Wow på ibook

nån som vet om det kommer att funka spela wow på en ibook kanske inte på bästa grafik men spelbart i alla fall?

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Medlem

Mm varför skulle det inte göra det?
Blizz har ju gjort spelet för mac också så.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem

Vad är det för iBook då?

Permalänk
Medlem

tänkte den nya med 1.2 gighz g4 och radeon 9200

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Medlem

Jag kunde köra det på min bärbara 1,1GHz med inbyggt sunk-Intelgrafikkort. Allt på lägsta, och frameraten var dålig, men det fungerade. Grafiken blir inte så dålig av att ställa ner allt heller, eftersom WoW inte är så krävande i grund.

Ett ATI 9200 borde fungera mycket bättre. Sen vet jag inte hur prestanda är på Mac iofs, men det ska väl vara likvärdigt.

Permalänk
Medlem

en sak ja fundera på.....är det inte så att en mac är bättre per mhz än en pc?..........så varför är systemkraven högre för mac ä pc egentligen?

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Medlem

Därför att en mac bara är snabbare på vissa prog (photoshop) inte allmännt, särskilt inte spelprestanda.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Faerie
Därför att en mac bara är snabbare på vissa prog (photoshop) inte allmännt, särskilt inte spelprestanda.

Dagens skratt.

Permalänk
Medlem

En polare som köpte en ibook för någon vecka sedan har tjatat om att någon där han köpte sin dator sa att wow skulle fungera på ibook:en så det borde väl gå att spela om nu försäljaren säger det (för dem ljuger väl aldrig, hehe).

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Du kommer säkert kunna spela spelet. Kanske inte på max-inställningar men spela går. Minst 512 i ram är att rekommendera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Faerie
Därför att en mac bara är snabbare på vissa prog (photoshop) inte allmännt, särskilt inte spelprestanda.

Ha-Ha ...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten
Du kommer säkert kunna spela spelet. Kanske inte på max-inställningar men spela går. Minst 512 i ram är att rekommendera.

Ha-Ha ...

grejen med spelprestanda måste vara att spelen oftas måste skrivas om en del från PC, och inte tvärt om, och att detta görs rätt klumpigt - det är förmodligen därför som systemkraven ökar

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

En mac kan fortfarande vara snabbare på spelprestanda.. Beror på hur väl portningen är gjord. Du behöver inte förklara något för mig som jag redan vet.

Blizzard är dock duktiga väldigt duktiga på detta.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat WoW på en iBook G4 800 MHz, 640 RAM och det funkade helt OK. Jag är iofs inte kräsen heller

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se