Permalänk
Medlem

Men alla sluta med klister-inläggen, moderatorerna fattar nog efter ett...

Fin FAQ!

Permalänk
Avstängd

tänkte börja gravera llite i vinter..................undrar baara vilken tjocklek de måste vara på plexit och vilken ljusstyrka de ska va på LEDsen för att de ska lysa fint.....måste man ha LEDs runt hela graveringen eller räcker det oom man har det på en sida?

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk

Så nu har jag inhandlat en Dremel kopia, samt massor av gravyrstift och lite annat, samtidigt så köpte jag diamantbelagda kapskivor för chassiet. nu ska det sågas och graveras, bilder kommer upp senare på mina misslykade försök att gravera, så håll tummarna för mig nu

tack för all inspration [WP@]Wolverine

Edit: Fyfan vad svårt det är , men jag ger inte upp

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Passar http://wpa.portalofevil.org/gravyrpenna.jpg till co-tech kopian på classe??

Grym faq annars.. (borde klistas, "anmält")

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Proffsmoddare

jag tror att kopiorna är gjorda så att Dremel orginal ska passa eftersom man oftast inte kan få tag i andra tillbehör än Dremel

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Är detta möligen dremelkopian på klasse? http://www.clasohlson.com/WAG.asp?cp=Eq0q163q175q235&ic=N&sw=... Funderar iaf på att inhandla en sån. Klarar dom av att kapa metall?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Passar http://wpa.portalofevil.org/gravyrpenna.jpg till co-tech kopian på classe??

Grym faq annars.. (borde klistas, "anmält")

skulle inte tro det för att det medföljer en liknande kabel

Permalänk

Ramzeus: Jupp det medföljer en liknande kabel, funkar perfekt gör den också, köpte mig precis en sån penna idag. är nöjd med den hittils

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

0.o
o.0
var är klistret?
<.<
>.>
var är moderatorns klister?
....ok, alla lämnar en krona i bidrag till ny lim tub

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haghala
0.o
o.0
var är klistret?
<.<
>.>
var är moderatorns klister?
....ok, alla lämnar en krona i bidrag till ny lim tub

smart!

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

Trevlig läsning. Så om man skall frosta en lite större bit plexi med funkar din teknik lika bra eller är det bara om man har mindre bitar? Alltså om det är jobbigt över större ytor.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Trevlig läsning. Så om man skall frosta en lite större bit plexi med funkar din teknik lika bra eller är det bara om man har mindre bitar? Alltså om det är jobbigt över större ytor.

Att frosta stora ytor med dremel går ju att göra men det tar en vansinnig tid då är det nog betydligt lättare med en slipmaskin.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Härlig FAQ !

Visa signatur

Intel E8500 | Asus P5Q-E | 2x2GB Corsair | Sapphire HD4870 1GB | Tagan 480W

Permalänk
Medlem

Okej har fått 2 svar om dremel axeln passar till cotech kopian lr inte...

Gör den det lr inte!?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Okej har fått 2 svar om dremel axeln passar till cotech kopian lr inte...

Gör den det lr inte!?

varför köper du bara inte en ny co-tech? dom nya får man juh en axel med till... visserligen så kostar den 250 men det är endå billigare än en axel till dremeln =P

Permalänk
Medlem

Mums, FAQ klistrad och förövrigt en mycket bra sådan!

Permalänk
Avstängd

LED:s

ja undrar vad man måste ha för ljusstyrka och spridning på ledsen om gravyren ska lysa vettigt?.......viken tjocklek använder man på plexiT?

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

Ok, thats it.. nu blir det Co tech. Får ju med en tuff böjbar axel också. Om inte annat kan man teoretiskt sett göra den där till en riktigt hajpad chassifläkt ( "Steglöst reglerbar 15.000-33.000 v/min. Vibrationsfri gång med precisionskullagrad spindel " )... direktmonterat på axlen. tufft

Permalänk
Medlem

snyggt!, en liten undrig (som du kan lägga in) var hittar du motiven?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Finns ingen guide hur man bäst ska gravera i metall med hjälp av en CNC fräs.
Undrar lite om vilka verktyg och farter man kan köra.
Texten jag funderar på att gravera är ca 0.8mm tjock

mvh Peter

Visa signatur

Amd 64 3500+ Geforce4 ti4800SE 128mb, 1024mb ram 120gb hårddisk

Permalänk

Plexigravyr!

Tjenare!
Jag är ganska ny här i forumet o inom moddning..men gillade starkt detta inlägg o faktan här.

Jag ville testat detta med belyst gravyr för o lägga in mer moddning i min pc, så jag har gjort ett test.
Verktygen jag använde var ett multiverkty från ÖB för 149:-(ingen gravyrpenna eller böjliga axel), utan en liten slipmaskin typ. lite klumpig för pilljobb men den funkar.

Har ni inte provat på o gravera plexi, var ej fega ..testa...det är enklare än man kan tro..(betyder ju inte att mitt resultat var snyggt )

MVH Caveman

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540FPMW @2300MHz (10x230) - MSI K8N NEO4 Platinum - Corsair Value Select minne - 1024 MB ( 2 x 512 MB )-Gainward GeForce 6600 256MB DDR, PCI-Express

Permalänk
Medlem

Re: Plexigravyr!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveman72
Tjenare!
Jag är ganska ny här i forumet o inom moddning..men gillade starkt detta inlägg o faktan här.

Jag ville testat detta med belyst gravyr för o lägga in mer moddning i min pc, så jag har gjort ett test.
Verktygen jag använde var ett multiverkty från ÖB för 149:-(ingen gravyrpenna eller böjliga axel), utan en liten slipmaskin typ. lite klumpig för pilljobb men den funkar.

Har ni inte provat på o gravera plexi, var ej fega ..testa...det är enklare än man kan tro..(betyder ju inte att mitt resultat var snyggt )

MVH Caveman

det var väl inte så pjåkigt, ::rolleyes:

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Passar http://wpa.portalofevil.org/gravyrpenna.jpg till co-tech kopian på classe??

Grym faq annars.. (borde klistas, "anmält")

Jag har co-techkopian, och den har munstycket 3.2 och 2.6.. tror jag det var iaf :>
Hur som helst så var dremelbitsen de sålde på classe av samma mått som co-tech.
så det ska nog gå.
någon får gärna säga till om jag blandar ihop siffrorna :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har gort en tråd där ni kan posta era gravyr motiv http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35128...

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

ja då bidde de en till utgift då...dremmel verkar ganska nödvändigt i dagens läge för modding ..börjar bli trött på fil å sandpapper

Permalänk

Är plastic padding geggit att leka med eller lättarbetat?

Permalänk
Medlem

kletit som fasen ... sen kan man inte mer än själv bedömma "lättarbetat"

Permalänk

Har oftast bara sett exempel som på wolverines där det ser lite "spretigt" ut, men kan man även få det lite mer slät yta, som tex när man spacklar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatorized
Har oftast bara sett exempel som på wolverines där det ser lite "spretigt" ut, men kan man även få det lite mer slät yta, som tex när man spacklar?

om det är gällande gravyr du undrar om "spretigheten" de e ju lite med charmen ,, men klart man kan gravera om det är större ytor så kan man ju alltid "slipa" och lacka i "gravyren" sen men finns det nån anledning att gravera om det inte syns?

Permalänk
Medlem

Ok FAQ men (som redan frågat här två gånger innan) skulle det kanske vara bra att upplysa folk (i FAQ'en kanske?) om hur tjockt plexiglas och hur många/vilken storlek på LED'sen det bör vara.

Själv tycker jag 8mm är bra på plexit och användningen av antal LED's beror ju på hur man vill att resultatet ska bli. Har man en får man en avtagande effekt på ljuset som kan va nice, har man fler får man mer ljus (dah!) så det beror ju på. Tycker jag. 5mm är väl att föredra för min del iaf.

Sedan kan jag ju även tipsa om Rustas multimaskin för 149:-
http://www.rusta.se/product.asp?product_id=564
Är väl OK om man vill börja med nåt apbilligt....

Well hell, lycka till alla leksugna!!