Permalänk

Bilderna verkar vara borta eller något dylikt då de inte fungerar, dags att uppdatera?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av PhenPhantom:

Bilderna verkar vara borta eller något dylikt då de inte fungerar, dags att uppdatera?

servern verkar vara borta för gott och bilderna med den så denna kommer inte att uppdateras. Jag får hänvisa till min guide på bit tech istället.

http://www.bit-tech.net/modding/2007/07/10/engraving_101/1

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11148126']servern verkar vara borta för gott och bilderna med den så denna kommer inte att uppdateras. Jag får hänvisa till min guide på bit tech istället.

tack!

Visa signatur
Permalänk

Jag måste ställa en fråga:
Graverar man på själva chassiplåten? För på vissa bilder så blir det en asschysst vitnyans i gravyren. Jag har då svårt att tro att det kan bli så i min svartfärgade gråplat.
Eller graverar man på en tunn plexiskiva som man sen klistrar fast? Har googlat runt hela kvällen men inte riktigt fattat detta lol.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Skrivet av RakatKadaver:

Jag måste ställa en fråga:
Graverar man på själva chassiplåten? För på vissa bilder så blir det en asschysst vitnyans i gravyren. Jag har då svårt att tro att det kan bli så i min svartfärgade gråplat.
Eller graverar man på en tunn plexiskiva som man sen klistrar fast? Har googlat runt hela kvällen men inte riktigt fattat detta lol.

Du graverar ju bort färgen!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Du graverar ju bort färgen!

Blev så jäkla osäker när vissa graveringsbilder såg så vita ut. Mitt chassi är så jävla grådaskigt.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

Man gravera direkt på chassit.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11148126']servern verkar vara borta för gott och bilderna med den så denna kommer inte att uppdateras. Jag får hänvisa till min guide på bit tech istället.

Var köper du dina tillbehör till dremeln ifrån?
Försöker hitta någon vettig sida på internet som har tillbehörssatser med såna slipverktyg som man kan tänkas behöva när man ska börja gravera på chassin, plexi osv...
Har hittat en sida iaf som säljer den 400 dremeln du använder, såg på dremels hemsida att den har utgått ur deras sortiment. Men jag saknar som sagt tillbehören som man kan komma att behöva.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem

Ni kan lämna in era saker som ska graveras till mig, Jag råkar sitta på en Laser graverings maskin med riktigt hög precision

Tar bara 3-4 dagar ( om ni har färdigt motiv)

Permalänk

Om någon fortfarande håller på så hade det varit kul att se lite mer av en uppdatering 😄👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-[Asus TUF B650]-|- [AMD Ryzen 7800X3D]-|-[NZXT Krakeni]-|-[Sapphire 6750xt Nitro+ OC]-|-[Kingston Fury 6400Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
MSI30" UW 165hz -[Logitech G502 HeroAsus Rog Poker Vortex 65% White