Permalänk
Medlem

Handkontrollssladdar - Förslag! :-)

Tjenare,

Varenda gång jag tittar åt mina konsoller så blir jag så sur på handkontrollssladdarna, dem är så stökiga!

När jag skriver detta så menas det som: Icke-sladdlösa, och när dem INTE används.

OCH: nu till grejen, jag hade tänkt köpa större TV och en ny TV-möbel, och då vill jag inte det ska se så stökigt ut!

Hur gör ni andra för att slippa dem långa sladdarna över hela rummet eller hängandes överallt??? Det är lite segt att rulla ihop dem varenda gång...

Om ni har förslag, BILDER!!! Det gör det hela så mycket roligare!
Jag har själv tänkt på kanske en specialarehylla som man kan hänga upp kontrollerna på..

Som synes är dem bara ivägen!

Här är en till... det ser så stökigt ut!

Visa bilder, bilder och bilder!!
Ps. Har ni det lika stökigt som jag, behöver ni inte visa bilder på det ds.

Tack på förhand!

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk

jag löser det så att jag har inte TVn på väggen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjornligan1
jag löser det så att jag har inte TVn på väggen

Eh? Om du läser ÄMNET så handlar det om HANDKONTROLLSSLADDAR.

Inget annat.

ASTRX: Men snälla, jag skrev Icke-sladdlösa handkontroller, jag vill inte ha sånna! :/

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Of T: Varför har du struckit över en del med illgrön färg?

EDIT: typh00n, chilla lite va?

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jAcKy
Of T: Varför har du struckit över en del med illgrön färg?

Heh... det är en halsduk som det står ett visst fotbollslag på... jag tänker inte gå in på detaljer ^_^

EDIT: Jo, men om man läst allting så behöver det inte komma en massa onödigt.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typh00n
Eh? Om du läser ÄMNET så handlar det om HANDKONTROLLSSLADDAR.

Inget annat.

ASTRX: Men snälla, jag skrev Icke-sladdlösa handkontroller, jag vill inte ha sånna! :/

sorry läste inte

men du ville ha bild hur man hade löst det så jag kör med en bild på en vägg utan sladdar så får du lite ideer iaf

Permalänk
Medlem

dra ut dem efter varje gång du har använt dem och släng ner i en låda

Permalänk
Medlem

häfta fast varje sladd i väggen och kör upp en gipsskiva på!

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Dra dem genom väggen, använd lister, skaffa en hylla brevid TVn att ha alla konsoler på eller flytta TV:n. Det bästa är givetvis trådlösa kontroller.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typh00n
ASTRX: Men snälla, jag skrev Icke-sladdlösa handkontroller, jag vill inte ha sånna! :/

Ahh, orka läsa hela posten en söndagkväll

jag har samma problem som du, dock skulle JAG inte ha något emot trådlösa om jag hade råd

Permalänk
Medlem

Montera utgångar för kontrollerna på fåtöljen/soffan och koppla vidare till XBOX:en och koppla in kontrollerna när behov finnes.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Varför vill du inte ha sladdlösa kontroller?

Permalänk

Elektriker brukar dölja fula kablar i något som dom kallar "kanaler", det är en sorts lister som man drar kablarna innuti. Dessa kan köpas på massa ställen, som byggvaruhus till exempel.

Bjornligan1:

Permalänk
Hedersmedlem

Jag flyttar denna till kringutrustning

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Elektriker brukar dölja fula kablar i något som dom kallar "kanaler", det är en sorts lister som man drar kablarna innuti. Dessa kan köpas på massa ställen, som byggvaruhus till exempel.

Bjornligan1:

Det är ju en genial ide för att bli av med sladdarna till handkontroller, han kommer ju inte kunna röra på sig!

Enligt mig finns det två alternativ, ett billigt och ett dyrt.

Det dyra är att köpa trådlösa handkontroller, och gnäll nu inte, vill du inte ha sladdar så är det det enda sättet.

Det billiga är att rulla in sladdarna efter varje gång du använt dem, med andra ord, var inte så lat!

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna fixa någon form av sladdvinda, som det sitter på vissa mp3-spelares USB-kabel? Dra ut sladden ur vindan vid användning, kör tillbaks in i vindan när kontrollen inte används?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Borde man inte kunna fixa någon form av sladdvinda, som det sitter på vissa mp3-spelares USB-kabel? Dra ut sladden ur vindan vid användning, kör tillbaks in i vindan när kontrollen inte används?

Jag måste erkänna att det där är en jäkligt fin tanke , Undrar om jag inte har en sådan liggande... nu jiddrar

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typh00n
Jag måste erkänna att det där är en jäkligt fin tanke , Undrar om jag inte har en sådan liggande... nu jiddrar

Är det inte bara mycket enklare och mindre klumpigt att rulla in dem i kontrollerna?

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Då får du ju den hederliga gamla "fnurran" på sladden. Inte bra, sladdhelvetet blir ju ihopsnurrat och jobbigt att ha att göra med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.