Vad skall jag göra rma eller inte hjälp!

Permalänk
Medlem

Vad skall jag göra rma eller inte hjälp!

Hejsan alla dator intresserade. Jag har fått ett problem ,min dator har börjat strula .Det började för ett par veckor sedan ,hade köpt en ny hd kopplade in den och aktiverade i win. Ett par dagar senare när jag satt och jobbade vid datorn så låste den sig .Vart tvungen att trycka på reset vid omstarten såg jag att den skrev "unknown processor type ?" Vad är detta undrade jag, ny omstart vägrade att boota paniken började att sprida sig bort med sido stycket på burken .På moderkortet finns fyra led för diagnos alla fyra lyste. När jag tryckte på reset så blinkade de bara till bort med batt ur med sladd vänta upp till en timma. Samma resultat tog kontakt med datorbutiken.com fick ett retur nummer. När jag hade demonterat moderkortet så provade jag med ett annat minne samt annan processor ,samma resultat bytte även batteri. Nästkommande dag när jag skulle skicka tillbaka kortet så testade jag en gång till då bootar fanskapet. På sätt och vis blev jag glad .Vem vill vänta 2-3v på svar utan dator tillbaka med kortet i burken koppla in alla diskar m.m bootar upp. Då visar det sig att all data på den nya disken är spårlöst borta? Det kan jag väl ta men i bios där man kan ställa in shutdowntemp är det gråmarkerat det går ej att ändra temp den visar dock temp. Vidare så har Vcore blivit lite ostabil ca7% enligt MBM5 jag kan inte klocka så högt längre .Vad kan ha hänt och kan jag reklamera mitt mb. Här kommer mitt system barton2500+@11*2201 1,85v DFI lanparty revA aspire520W corsair twin 3200LL2.3.2.11 raptor samt maxtor200GB ps jag har flashat bios ett flertal gånger men felet kvarstår .Vad tror ni är fel och är det tillräckligt med fel på mitt mb för en retur vore bra surt att vänta ett par veckor och sen få en faktura mvh Dennis tacksam för tips

Visa signatur

QX6700ES 4,2ghz Evga 680i 2*1GB ocz titanium alpha pc8000 4.4.4.10 XFX8800GTX SLI Zeus 850W Lian li pc75B Vappochill LS

Permalänk
Geeks
SweClockers

Om du skriver så man orkar läsa så kan jag svara på det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015