Permalänk
Medlem

Byta modem med BBB

När jag uppgraderade till 24Mbit fick jag ett nytt modem skickat till mig. Modemet såg precis lika dant ut som det gammla, exakt samma modellbeteckning osv, och det var bara runt en vecka sen jag fick det förra. Så jag tänkte skit samma, orkar inte byta ut det. Men iaf, nu efter 3 veckor har uppgraderingen fortfarande inte skett. Så jag tänkte vafan, jag testar med det andra modemet då. Men det verkar inte fungera, kopplar precis lika dant, jag får en ip adress, men när jag använder det gammla får jag ett dns suffix "bredbandsbolaget.se" samt ett subnetmask 255.255.255.128. När jag använder det nya får jag inget dns suffix och subnetmasken är 255.255.255.0. Jag får dock en IP adress med det nya också, men inget fungerar.

Måste bredbandsbolaget aktivera det andra modemet på ngt sätt?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

men vad får du för IP-adress när du använder det nya modemet? och om du kollar på ripe, är den också registrerad till redbandsbolaget isf?

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

vet inte riktigt vad du menar med att kolla på ripe, men ip:adressen är liknande den jag får med det fungerande modemet, så det är en "bbb adress" jag får.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

ripe är dom som delar ut ip-address serier i europa

http://www.ripe.net/

kan göra whois o se vem ip addresser e reggade på.