Permalänk
Medlem

WoW fråga

Här kommer en World of Warcraft fråga som säkert har besvarats förut men jag kan iallafall inte hitta den nånstans.

Får man med en extra key när man köper WoW som man ska kunna ge till en kompis och som då tillåter honom att testa spelet i en månad, eller är detta fel?

Om det nu är så gäller det då bara Collectors Edition?

tack på förahand

Permalänk
Medlem

10 dagar har jag för mig att det är, resten har jag ingen koll på

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

ok, tack. ingen som är helt säker?

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så får du ett så kallat 10-dagars pass med CE som man ska kunna ge till någon så han får testa på det.
Sen så får man nog en gratis månad med både vanlig och CE.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk

japp det är 10 dagar man får. Men sen måste din kompis köpa spelet för att få en riktig nyckel. Om han kan använda den nyckeln på det "10 dagars kontot" vet jag faktiskt inte. Men det ska nog gå.

Permalänk
Medlem

Du får, med både standardversionen och collectors edition, ett 30 dagars fritt spelande för dig själv + en 10 dagars testkod för bekanta. När dessa 10 dagar är över kan du inte förlänga dem med ytterligare 10 dagar via något annat 10 dagars kort, när de 10 dagarna är över måste du betala för dig, ditt konto, toons etc behålls självfallet.

Den, i frågeställningen, relevanta skillnaden mellan standard och collectors edition är att du får med två uppsättningar av spelet i CE, en på DVD och en på CD och kan ge bort ena uppsättningen till människan du också ger 10-dagars-kortet till

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goose
Du får, med både standardversionen och collectors edition, ett 30 dagars fritt spelande för dig själv + en 10 dagars testkod för bekanta. När dessa 10 dagar är över kan du inte förlänga dem med ytterligare 10 dagar via något annat 10 dagars kort, när de 10 dagarna är över måste du betala för dig, ditt konto, toons etc behålls självfallet.

Den, i frågeställningen, relevanta skillnaden mellan standard och collectors edition är att du får med två uppsättningar av spelet i CE, en på DVD och en på CD och kan ge bort ena uppsättningen till människan du också ger 10-dagars-kortet till

Jaha, så jag och min kompis kommer inte att kunna spela samtidigt eftersom båda måste ha dvd:n/cd:n för att kunna spela, även när han använder 10-dagars-kortet (om jag köper standardversionen)? Isåfall är ju 10-dagars-kortet ganska värdelöst.

Det var tänkt att jag och min kompis skulle spela hemma hos mig på relesedagen, då jag förbeställt standardversionen, och han då skulle använda 10-dagars-kortet eftersom han inte vet om han vill köpa spelet. Detta kommer alltså inte fungera då om jag förstått saken rätt?

Permalänk

tror inte man ska behöva skivan i brukar inte behövas i mmorpg då dom också brukar gå att ladda ner

är nog bara cd-nyckeln som är viktig för man ska kunna spela

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550@3.4Ghz | Gigabyte p35 ds3 | 4GB A-Data | Nvidia GTX 460 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speedghost
tror inte man ska behöva skivan i brukar inte behövas i mmorpg då dom också brukar gå att ladda ner

är nog bara cd-nyckeln som är viktig för man ska kunna spela

ok, tack så mycket

Permalänk
Medlem

Nej du behöver inte skivor för att spela

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Medlem

En annan sak att tänka på är att kompisens konto sparas, så han behöver inte börja om utifall att han bestämmer sig för att fortsätta spela. Han måste dock köpa spelet för att kunna aktivera kontot efter 10-dagars-trialen.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
En annan sak att tänka på är att kompisens konto sparas, så han behöver inte börja om utifall att han bestämmer sig för att fortsätta spela. Han måste dock köpa spelet för att kunna aktivera kontot efter 10-dagars-trialen.

Det låter ju bra. Hur länge sparas det då?

Permalänk
Medlem

Lika länge som andra konton antar jag. Vet inte hur länge det är dock.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite hoppas det går bra.
Har priset fastställts?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Tror det är 400 för standardversionen. Fick jag betala när jag förbeställde på cdon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Lånar tråden lite hoppas det går bra.
Har priset fastställts?

Om du menar månadskostnaden så tror jag att den skule vara 100kr/månad om man förbetalar för 6 månader.