Permalänk
Medlem

Skärm-skydd till laptop?

Har märkt att min flickväns Inspiron börjar få slitage på skärmens yta efter 2 år. Bl.a. har tangentbordet skavt emot när den varit ihopfälld.

Nu ska jag själv skaffa en Znote 4200. Vill inte råka ut för samma slitageproblem själv - så kan nån upplysa mig om var jag skaffar ett skärmskydd?

-Daniel

Permalänk

Lägg en bomullsduk emellan

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Lägg en bomullsduk emellan

Ja, jättepraktiskt.

Nån som har ett funktionellt förslag? Självklart ska skyddet sitta på hela tiden, för att hålla fingerflott, pennspetsar etc borta... Det kan ju inte BARA vara jag som har intresse av att hålla min skärm i nyskick?

-D

Permalänk
Medlem

detta låter intressant...
borde finnas någon slags film eller liknande som man kan tejpa på..
men den kan juh inte vara blank(eller?), då speglas ju ljus osv..

Permalänk
Medlem

Det finns ju en variant till mobiltelefoner, men den är iofs blank...
Kanske borde vara en fin affärsidé o ta fram...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Till PDA'er använder man ju skärmskydd (För att inte repa pekskärmarna). Är en tunn plastfilm som sitter sådär lagom hårt när man applicera den (Så man kan få bort den igen). Rätt marigt att montera dem utan att få luftbubblor bara (Borde knappast bli enklare för en 15-17" skärm. Men i princip så borde det funka med sådana modell större.

/H

Permalänk
Medlem

http://www.gethightech.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=CTGY&...

Längst ner på sidan finns det några varianter för olika laptopskärmar. Så det finns iaf - märkligt att dessa var de enda jag hittade, och inga ÅF i Sverige? Nu när fler & fler verkar byta till bärbart borde de sälja bättre...

Permalänk
Medlem

Väcker liv i en riktigt gammal tråd

Någon som sett några sådana här http://www.ghc.co.uk/acatalog/The_Slip.html eller liknande i PC världen? Verkar bara vara Mac nissarna som bryr sig om sina maskiner (?)

Tyvärr verkar inte 15" (Icke widescreen) versionen tas in till Sverige av Crumplern

/H

Permalänk
Medlem

Kan säkert vara bra för somliga!

Jag köpte hem ett par skärmskydd från Gethightech och de funkar rätt bra. Lite svårt att få bort alla småbubblor mellan skyddet och skärmen bara, vilka berodde på att damm fastnade på skyddet då skyddets egen skyddsfolie drogs bort. Men det struntar jag i, så länge jag kan vara säker på att ha en repfri skärm.

Permalänk
Medlem

Fast skillnaden på skärmskyddet jag länkade till är att det bara är för att skydda skärmen i "stängt" läge. Det är alltså inte genomskinligt. Den typen av skärmskydd har jag på PDA'n och det är svårt att få det bubbelfritt tom på en så pass liten skärm. Skydda skärmen i öppet läge har jag inga problem med, dock så märker jag tendenser till att få avtryck av tangentbordet i skärmen när den fraktas :-/

Hittat ett gäng sådana skärmskydd till mac men inget till PC, mysko.

/H