Steam har tagiggt bort mitt account?

Permalänk
Medlem

Steam har tagiggt bort mitt account?

Hej.

Fick ett broblem med mitt account på steam i går (22 dec) =(

Det är så att när jag ska logga in på mitt account
så står det: This steam account has been disabeld =/

Fattar inte varför?
Vad har hänt?

Tacksam för jälp!

(Inga stav-fel i lösen eller namn)

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Måste bara få säga att jag stör mig på att folk säger att "Steam är så jobbiga" osv...
Programmet heter Steam, företaget Valve. Så det så!

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem

Tack. Albinsson

Jaja men det är ju steam som kronglar asså programet / =/

Så detta är alltså nått som går över hela swe?

Värkar oxå bara drabba dom som har H-L2?

Själv har jag bara demot en så länge..

Grr =(

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TemporaryTomato
Måste bara få säga att jag stör mig på att folk säger att "Steam är så jobbiga" osv...
Programmet heter Steam, företaget Valve. Så det så!

Vadå, Valve är ju det sämsta programmet någonsin!!111 1.5 var mcyket bätreer!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Alla accounts som blivit avstängda har ju provat en illegal nyckel, förutom ett fåtal.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Nej, det är Valve som "krånglar" i och med att de har tagit bort ditt konto. De har gjort så eftersom du har försökt registrera en utspritt/falsk/felaktig cd-key för Half-Life 2 till ditt steamkonto.

Permalänk
Medlem

Enligt mina beräkningar är dina chanser att få igång ditt Steam-konto under 1%. Dina chanser för att Valve ska ge dig ett vettigt svar angående anledningen för avstängning är under 0.5%. Ledsen, Valve är så stora att de kan bete sig hur som helst och ha folk som backar upp dem.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Avstängd

1. är du 8 år?
2. det är inget fel på steam.
3. ditt konto har tagits bort för att du har fuskat och/eller har olagliga versioner av valves spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Enligt mina beräkningar är dina chanser att få igång ditt Steam-konto under 1%. Dina chanser för att Valve ska ge dig ett vettigt svar angående anledningen för avstängning är under 0.5%. Ledsen, Valve är så stora att de kan bete sig hur som helst och ha folk som backar upp dem.

Mjo, tyvärr så stämmer det. Jag blev av med mitt konto första omgången. Mailade Valve men fick inget svar så jag köpte HL2 till slut. Iofs var det bara Half-Life på mitt förlorade konto, men retfullt ändå.

Edit: iori yagami vad fick du 8 år ifrån? Det har ingenting med felet att göra.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Vadå, Valve är ju det sämsta programmet någonsin!!111 1.5 var mcyket bätreer!

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson

Edit: iori yagami vad fick du 8 år ifrån? Det har ingenting med felet att göra. [/B]

Enligt min uppfattning så är det i stort sett alltid det som är problemet.

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeker
Enligt min uppfattning så är det i stort sett alltid det som är problemet.

Så Valve har inaktiverat hans Steam-konto bara för att han är 8 år? Nej, precis.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

ne men skönt skulle det vara om det var så, kanske sätta en gräns runt 14 och inte 8. så är chansen iaf mindre att bli kallad "din mamma" när man råkar sätta ett HS igenom en låda.

Permalänk
Medlem

Nej Nej.. det jag har gort är att jag har köpt mitt Half-life generation på onoff för ca 3 år sedan..

helt lagliggt för ca 300 kr

Har vell turen med mig en då...

Har inte köpt H-L2 än så länge pga ett halft kass grafik kort.

Så det ända jag kan göra är att skaffa en ny cdkey?
Vad gör man om det händer samma sak då?
Ska man bli blåst på 400 då?

Jo det där med att få ett bra svar från valve är nog skapliggt rätt=/

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Så Valve har inaktiverat hans Steam-konto bara för att han är 8 år? Nej, precis.

Skulle mycket väl kunna vara så då man måste vara 13år eller äldre för att innehava ett Steam konto.

Så det så !

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

Hehe.. men jag är 14 så det är lungt,, sen hur skulle dom kunna veta att
inte är 14.15.16.17.18.19?

Men visst du har rätt

Tar bort tråden snart effter som en mycket bättre finns

http://forum.sweclockers.com/showth...threadid=371215

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem

Bättre? Knappast samma mög. Någon får sitt konto avaktiverat (felaktigt), klagar, kommer massa fans och bashar tillbaks med att de får skylla sig själv, lite folk som inser att det Valve gör inte är vettigt, så fortsätter det så i all oändlighet. Synd, om du fortfarande vill ha det "ultimata bra spelet" så får du köpa det igen eller få det på annat sätt (verkligen inte svårt).

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Avstängd

du har fuskat eller försökt regga en olaglig cd-key. valve tar inte bort ett konto bara för att dom känner för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
du har fuskat eller försökt regga en olaglig cd-key. valve tar inte bort ett konto bara för att dom känner för det.

Japp det är lite tragiskt att alla skäller på Valve när det är dom själva som försökt sno ett spel av dom
Valve VET vilka piratnycklar som ligger på nätet. Dom gör bara en sökning på de som försökt låsa upp HL2 med dom nycklarna och bannar kontona. Stöldförsök är lika allvarligt som stöld.

Kan ni inte sluta gnälla om denna saken nu?
BTW så är det 16 års gräns på CS och CS:S Iaf om man läser på CS/CZ fodralet

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

jag tycker inte steam är dåligt.. har fungerat felfritt för de mesta.. fast de startade segt osv förut men de fixade dom.. tycker steam e bra nästan sist jag kollade har dom inte bannat mitt acc.. kanske för jag inte testat en internet cdkey för jag är smart o köper det istället

Permalänk
Medlem

säger bara "no steam patch"

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk fortfarande tror stenhårt på att dom blivit bannade utan anledning. Dom på valve bannar inte lite random, dom bannar de accounts som på något sätt bundits till en falsk CDkey som dom VET med 100% säkerhet att den e falsk, och det är 100% moraliskt rätt att göra det också, förstår inte vad som är fel med det. Jag bryr mig inte om man köper spelet efteråt, sen reggar keyn, sen vet valve om att du försökt sno spelet tidigare, då anser jag att det är rätt att banna accountet iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra

Kan ni inte sluta gnälla om denna saken nu?
BTW så är det 16 års gräns på CS och CS:S Iaf om man läser på CS/CZ fodralet

så läser vi igen, det är en rekomenderad ålder...

Permalänk
Medlem

Jag säger bara, hellre inte köpa spelet och ändå spela online än att köpa spelet göra misstag och se sina pengar i sjön. Det är inte omöjligt att Valve hittils endast har bannat korrekt, men den risken tar jag knappast efter allt mög jag hört nu.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk

Fattar inte att folk tror att det finns en åldersgräns på spel i sverige. Dom som tror det borde gå och lägg sig och sova, eller att vakna upp.....
Det som finns är en REKOMENDATION och inget annat.

Visa signatur

| AMD A64 3400+ @2.4GHz | 2*512MB Corsair Value PC3200 | HIS X800pro IceQ II | EPOX EP-8KDA3+ | WD 160GB SATA | 3dMark03: 11639 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Enligt mina beräkningar är dina chanser att få igång ditt Steam-konto under 1%. Dina chanser för att Valve ska ge dig ett vettigt svar angående anledningen för avstängning är under 0.5%. Ledsen, Valve är så stora att de kan bete sig hur som helst och ha folk som backar upp dem.

om han/hon köpt retail så går det väl att "resetta" sin cd-nyckel, dock kostar det en liten peng..
eller det kanske inte går på bannade konton

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Hände min brorsa också. Original cd key.
Steam/valve waeFFa, är inte pålitligt helt enkelt.
Ska installera hl2 nu(formaterat om) bara för att testa.
FÅr vi se.

Edit: Det funkar....

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
så läser vi igen, det är en rekomenderad ålder...

Ja men herregud det är väl alla åldersgränser på spel/filmer? Behöver man förtydliga det?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hmm okej... Har bara en fråga nu då effter som jag vill spela cs m.m.

Så mosste jag ju köpa ny cd-key..

Och då undrar jag om jag mosste formatera om datorn eller bara typ om instalera steam eller så satt
inte den nya cd-keyn för ca400 bllir dannad å accouten försvinner igen=/

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]