Hjälp, nätverket lägger ner efter en stund...

Permalänk
Medlem

Hjälp, nätverket lägger ner efter en stund...

Japp förstår inte varför men efter en stunds användning lägger nätverket bara ner, får ingen kontakt med någon annan dator eller internet. Fast inget fel syns på inställningarna m.m.

Har någon haft samma problem?

Snälla hjälp :/

Visa signatur

"Va var vi, fisk skämt fisk. Sa du skämt"

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem. Första gången var det brandväggen som strulade. Den andra gången var Protowall. Om du har brandvägg installera om den och sedan kör du
Konfigurera ett hemnätverk eller ett litet kontorsnätverk

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Hmm mjo kan vara brandväggen (i detta fallet routern), fast det är konstigt att de andra datorerna på "brandväggen" fungerar som dem skall. Har testat att byta portar mellan flera datorer samt bytt nätverlskort i datorn. Har även bytt pci plats på korten (så det är inga IRQ konflikter).

Detta är ett skumt problem, hörde av en kompis att han hade något liknande innan också.

Måste vara något med windows som spökar om det inte är routern.

Visa signatur

"Va var vi, fisk skämt fisk. Sa du skämt"

Permalänk
Medlem

Har du kollat med ad awere eller nått liknande program

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

mm är iofs nyinstallerad, så det skulle vara konstigt om ett spyware som stänger av mitt internet skulle redan ha hittat datorn i höstmörkret. Men skall testa iaf, skadar ju aldrig.

Visa signatur

"Va var vi, fisk skämt fisk. Sa du skämt"

Permalänk

Har haft samma problem, kolla nätverks kortet så det inte står att det ska stängas av för att spara ström ... finns en liten ruta som kan bockas i ...testa detta funkade för mig...

Visa signatur

...:::::::Afterburner::::::....
--- Rider of the storm ---

Permalänk
Medlem

Har du startat om routern?