Permalänk

kanske formulerade mig fel. mjukvaran vid leverans är Laglig.

Men för min del är det bästa att kunna ha en Nätverkskabel till datorn och sen när man kollar på tv så kan man trycka rec. så spelas filmen in på hårddisken i realtid så är det bara bränna på dvd sen... bra då jag har lite filmer som jag spelat in själv som jag vill ha på DVD.

Finns en fin funktion att ladda ner endast fria kanaler vilket jag kör med just nu och lyssnar på Radio

Tyvärr så har jag hört många sagt att andra mjukvaror är stabilare dock ej Officiella från Dreambox Har inte märkt något negativt ännu med min, skulle vara fjärrkontrollen som är lite känslig för att peka rakt mot boxen om det ska fungera...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Du borde dra ner på detta snacket.
Det är inte alls lagligt.
Antagligen så har din box leverats med en annan Image som har Newcamd eller annan emulator och nycklar från början. Så leveras inte dom i orginalfall.

Detta är en fördel med Dreambox, man behöver inte kort utan lägger in nycklar direkt på boxen via nätverket.
En annan fördel är att man kan dela på kort över Internet.
dvs 1 Person köper abonemang lagligt, sen delar han ut kortet över Internet så kan andra ansluta och så blir det precis som om dom hade kortet i sin box.
Så om 10 pers delar så blir kostnaden genast mindre. Sen finns där ju personer som delar ut till alla.

piratkort är visst lagligt.. läs radiolagen.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Kan man få in några kanaler utan att använda en parabol, t.ex. de vanliga SVT1,SVT2,TV4 och därmed få surroundljud ?

Permalänk
Korsordsguru

Fan vad nice. Jag har dregglat över Dreambox sedan tidernas begynellse, och 2000 spänn var inte så farligt. Om man nu har en mottagare från Viasat (med kort) och byter till en dreambox så funkar det väl fortfarande lika bra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekdon
Kan man få in några kanaler utan att använda en parabol, t.ex. de vanliga SVT1,SVT2,TV4 och därmed få surroundljud ?

Då det är en sattelitmottagare har jag svårt att tro detta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev lite lack på deras sida:

jag:

Citat:

bara för att kunna komma in och se vad dreambox tjötet handlar om, är man tvungen att regga sig och skriva in en kod 2 gånger..

grabbar, grabbar, detta måste ni fanimeg fixa!
Omständighet är en sak, men detta är nog fan nytt rekord alltså

och "Finish" betyder ej "Avsluta" som ni översatt det i slutfasen av registreringen. Korrekt term är "Slutför"

Om ni nu hade tänkt er och utnyttja min emailadress för "marknadsföring", kör hårt. Jag kan blockera den 100% på 2minuter.

okänd person:

Citat:

Säger bara en sak... TÖNT.

Vi skiter väl i din emailadress...

Sluta gnäll.

-- mzx

där fick jag så jag teg, eller inte? hoho

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk

dremboxen är grym

Dreambox är grym,

finns bara positiva saker att säga om denna allt i allo box

Köpte min för ca 2 år sedan, den klarar av att koda av alla kanaler som man vill ha, har kört min med både viasat och canaldigital tar den emot helt utan kort i boxen över ett år med rätt programvara. (även kiosk och ticket)

Min dreamboxen fixar följande

Ljud / bild / film / mail / surfa / viasat & canal digital gratis och spelar in på hårddisken som sitter i vanliga hemma pc,n, du ställer enkelt in via epg vilken tv program du vill reca, går även att göra på distans via webben om boxen har ett eget ip nummer grymt coolt. Finns även ett nytt program man lägger in i dreamboxen som fixar bort reklam när man spelar in, har laddat hem det men inte provat det ännu, någon som vet hur det fungerar?

Jag använder min som en htpc produkt då den har allt som en htpc behöver ha, dom som säger att man är galen som köper en gammal processor vet inte vad dom snackar om, kan vara sant att den inte är den senaste men den klarar sin uppgift galant, hur man än ser den som kommer man inte billigare undan, men det jag tycker är vikigt att man skall kunna använda sin htpc utan att behöva be höva läge ner för många timmar av att få det att fungerar smidigt, med dreamboxen fungerar det smidige och du behöver inte ha en hd i boxen, alla funktioner kommer du åt via nätverket, fungerar klockrent. Det som är vettigast att satsa på är 7000s enligt min mening, det är där dom bästa filerna finns till, nästan varje vecka kommer nya uppdateringar och dom gör man automatiskt via internet, du trycker bara på ”uppdatera programvara” så fixar den det skälv. När jag köpte min dreambox gick dom på 5000kr, nu kostar dom under 3000kr. jag har även köpt ett trådlöst tangent bord vilket gör det enklare att maila och surfa.

Permalänk

sant. 7000-modellen är "bättre" men nya 500an kommer komma eller har kommit redan mycket till den, mycket som fungerar till båda

Kommer nog köpa en 7000 jag med och jämnföra dem nån månad och installera en och sälja senare... pengarna ligger ju kvar...

För att få alla kanaler som du säger så måste du ha sk, Cardsharing eller liknande vilket är olagligt och det gillas inte här otroligt snabb var den iaf... har min klar nu inatt... fick löda egen kabel då jag inte hade nollmodemare...

Finns fina svenska forum till er som vill veta mer... lägger dock inga länkar då de inte är lika "seriösa" som sweclockers

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk

trams , vemvryr sig on tv i en dator :S boxer funkar för mej så det så ..

Visa signatur

En gång var min dator så snabb att jag inte hann se hur den gick sönder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan_Chrille
trams , vemvryr sig on tv i en dator :S boxer funkar för mej så det så ..

Boxer är skit i jämnförelse

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

Har inte DM7000 RFmodulator?

Permalänk
Medlem

mmm, RF
gammal beprövad teknik det är svårt att leva utan - NOT

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är möjligt att streama genom wlan? Tänkte mig då en wlan adapter genom en av usb kontakterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulk
Någon som vet om det är möjligt att streama genom wlan? Tänkte mig då en wlan adapter genom en av usb kontakterna.

Du får nog ta sätta en Ethernet AP vid boxen istället då jag tror det blir svårt att få en USB adapter att fungera. Fast jag är inte så haj på Linux.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Du menar genom att använda "client" läge på en vanlig accesspunkt/router?

Permalänk

Från Dreambox direkt för er som inte orkar kolla upp...

Vad är en dreambox ?

Dreambox är den optimala allt i ett prylen, inte bara en digitalmottagare. Om du vill så ersätter den dom flera av dina elektronikprylar du idag har. Se på Tv, lyssna på Radio, lagra all din musik digitalt (mp3) spela in eller titta på film och tv i dvd kvalitet. Surfa på webbsidor via din tv, musen styr du med fjärren. Visa kort tagna med din digitalkamera direkt på tv, inbyggd kort läsare för minnes kort, Inbyggda tv spel (ladda hem nya gratis via nätet) När dreamboxen kom var den för svår för vanligt folk eftersom det krävdes en del av användaren, idag ser det annorlunda ut. Programvaran till boxen är nu utvecklad så den är enklare att använda än många andra digital tv boxar och alla menyer är på Svenska. Hur fungerar den? Du kopplar upp den som en vanlig digital-tv box mot din tv, anslut nätverkskabeln till internet, sen spelar du upp film och musik i digitalt format, så klart med Dolby Digital med optiskt ljud utgång. Koppar den till din parabol du tar ner 1000 tals tv kanaler, spela spel eller surfa på Internet, tar emot mail, Titta på bilder tagna med din digitalkamera direkt på tv,n. Maila, koppla in hårddisk och du kan spela in tv digitalt direkt på hårddisken (ingen kvalitets försämring). Koppla ihop den med din hemma pc och du får tillgång till cd/dvd spelaren på pc,n (ingen tv-utgång behövs längre på pc,n), du kan även lyssna på musik eller se film / bilder som du laddat hem på din pc direkt från dreamboxen utan att behöva föra över dom till ev hårddisk på dreamboxen (streama). Har du den kopplad till nätverket hemma så kan du också använda datorerna hemma som extra tv apparater, du får tillgång till all tv kanaler dreamboxen tar ner direkt till pc,n. Men det krävs en del tålamod för att få alla funktioner att fungera klanderfritt, programvaror utvecklas hela tiden och det kommer fler och bättre funktioner, operativ systemet är från linux. Har du bestämt dig för att köpa en dreambox finns lite saker att tänka på, blandannat så tycker jag att köper man en dreambox skall man gärna satsa på att ta ner fler satelliter än dom vanliga thor/sirius, varför inte prova satelliterna som finns på 13”e och 19”e också, då har du en bra bit över 1000kanaler att välja på. Där finns massor av intressanta gratis kanaler, bland annat kanaler som sänder bil/mc program dygnet runt. Att använda dreamboxen bara till våra 2 vanliga satelliter känns som at köra Ferrari i Sverige, du får liksom inte se vad den går för. Dreambox 7000s är den populäraste av modellerna för tillfället, detta beror troligt viss på att den är enklast att använda och har dom bästa programvarorna.

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

www.sat.nu har Dreambox DM7000-S Med Amber Display som kanske är en värre version

Permalänk

det är den 7000-modellen som man ska ha om det är en 7000-box..

kommer komma en 7080 och en 7085 modell också men den har Hårddisk och en DVD-RW så den är rätt så "onödig" då man har det i datorn redan... och det kommer nog hamna på dubbla priset men det är en ren gissning...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk

det sitter inte en 250mhz i dremboxen, det är en pcc och motsvarar minns en p3 800mhz, dreamboxen har den kraft som behövs. Snabbare än en xbox.

matin, det var en bra text du skrev, vad är en dreambox?

Förklarar bra vad man skall ha den till

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicke_123
det sitter inte en 250mhz i dremboxen, det är en pcc och motsvarar minns en p3 800mhz, dreamboxen har den kraft som behövs. Snabbare än en xbox.

matin, det var en bra text du skrev, vad är en dreambox?

Förklarar bra vad man skall ha den till

Tackar, men jag får nog bara äran för att kunna använda Ctrl+c & Ctrl+v
Det är taget från Dreambox.se. som jag skrev innan också

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

http://www.mythtv.org kanske kan vara intressant för er. Det ska vara rätt populärt som ett alternativ till TiVo i staterna.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk

skönt med radion på Dreamboxen med Optiskt till förstärkaren.. sen byta kanal via webläsaren här på datorn... fan dubbla priset skulle vara prisvärt...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

tror säkert det mesta du kan göra med dreamboxen klarar XBMC (XboxMediaCenter) galant oxo.

Allt utom TV/Satellit biten.

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pike2k
tror säkert det mesta du kan göra med dreamboxen klarar XBMC (XboxMediaCenter) galant oxo.

Allt utom TV/Satellit biten.

Det är ju typ den man är ute efter om man köper en dreambox..

Nu lite frågor.. Mottagen måste ha SVideo och RGB ut , samtidigt.. har den det?

Permalänk

Den har Scart och RGB, ingen s-video men det är ju bara att fixa med kablar från scarten isf ju.

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att med denna dreambox + parabol, kunna se massor med kanaler gratis?
Finns det många utlänska?... t.ex. Pink (serbisk) hehe

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

Alex: Ja.

Permalänk
Medlem

hmmm okej nu gjorde du mig överlycklig.
snälla svara på några fler av mina frågor:

vad behöver jag EXAKT för att kunna se på gratis kanaler på TVn?

har du själv sett att PINK kanalen finns med dreambox gratis??

om detta är så bra, vart kan jag då köpa en sådan box förutom från deras sida?

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

Alltså angående Pink har jag ingen aning, vet du vilken satelit samt vilket kodningssystem den ligger i?

Du behöver en söderbalkong/möjlighet att sätta upp parabol på fasad eller liknande åt söder, parabol med mikrovågshuvuden, dreambox och lite tålamod

neptunsat har sådana boxar ganska billiga.

Permalänk

Sätt upp så du har Sirius+Thor+Astra+Hotbird så har du bra mycket över 1000 kanaler iaf

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

okej, den ända Dreambox jag hittar är DM-7000S på neptunsat.com
den är lite dyrare, kan jag inte göra det jag vill med den billigare varianten för 2000kr som finns på dreambox huvudsida?

jag vettefan vilken kodningssystem "Pink Plus" ligger på, men några jag känner som använder det har Com Hem. och endast den jäkla Pink kanalen kostar typ 199kr/mån http://www.pinkplus.se/ finns lite info där

Men hur som hällst, detta låter intressant.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.