installera xfree86 mm... nu vill jag få in blackbox

Permalänk
Avstängd

installera xfree86 mm... nu vill jag få in blackbox

Lagt in xfree86, server, fonter och en massa annat. Nu vill jag få in blackbox.. när jag startar x genom och skriva just x (sarge) så startar x men sen händer inget mera. Vart ska man ange att blackbox ska starta?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

till och börja med villken dist använder du?

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Sarge nämndes... kan det vara debian?

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
till och börja med villken dist använder du?

Han skriver Sarge, så jag antar att det är Debian 3.1.

jlw: Installera blackbox och lägg in exec blackbox i din ~/.xinitrc. Kör sedan startx för att starta X.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

men ska inte blackbox vara gammalt? är det inte fluxbox som gäller? annars så ska du skriva "apt-get install blackbox" som root så installeras det

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
men ska inte blackbox vara gammalt? är det inte fluxbox som gäller? annars så ska du skriva "apt-get install blackbox" som root så installeras det

Han måste ju fortfarande ändra i lite filer Men kan man inte använda typ "startblacbox"? Eller är det bara xfce som gör sånt?

Permalänk
Medlem

i slack så finns det ett tool för att byta wm ....... xwmconfig tror jag de hette..kanske finns i debian också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Han måste ju fortfarande ändra i lite filer Men kan man inte använda typ "startblacbox"? Eller är det bara xfce som gör sånt?

För mig va det bara å installera fluxbox med apt och sen reboota så startades det

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
För mig va det bara å installera fluxbox med apt och sen reboota så startades det

Hur gör man då om man vill växla mellan olika windowmanagers?

Permalänk
Medlem

det gick inte då hade jag bara fluxbox
så när jag starta datorn så kom det en login skärm och sen så logade jag in så startades fluxbox

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Hur gör man då om man vill växla mellan olika windowmanagers?

man använder ~/.xinitrc

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Hedersmedlem

Blackbox är inte gammalt, Fluxbox är bara en fork utan Blackbox med lite mer funktioner.

För att starta blackbox lägger man in

exec blackbox

i ~/.xinitrc

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.