World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

Det är lite komiskt, för under samma topic så gnälls det ofta både på priest och warrior. De suger kanske inte i mina ögon men det behövs helt klart förbättringar. Ska man tro Caydiem på WoW.com så kom det tydligen lite ändringar förra patchen till warrior (knappt märkbara). Men eftersom dessa är nödvändiga och om nu blizzard planerar dom så måste det väl vara som så att det är fel i balansen någonstans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eighty9
99% av alla warrior, vilken källa säger bara hitta inte på påstående som är felaktiga.
Och du kan inte utrycka en åsikt utan att själv spelat som warrior det är bara idiotiskt...
Du tror visst att paladin vinner lätt mot en warrior, hm paladin är inte lätt att döda men den har inga meele attacker så pallys har väldigt svårt att döda andra :/

Du menar väll att pala inte har några range
Jag har själv spelat pala, dom kan göra skada. MEN en bra motståndare håller en paladin på avstånd och då är han chanslös!

Permalänk
Medlem

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warrior&...

"Warriors are like pets that take a group slot. Just there to keep the mobs off the hunter/caster. We even have charge, like the boar skill!"

så kul är det att vara warrior

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Klart att folk alltid whinar. Men något ligger där nog bakom det. Och det är bra att de whinar så Blizzard kan göra vissa ändringar.

Men i grund och botten tror jag man ska välja den klass som man tycker verkar roligast. Vad som e sämst etc kommer ändras gång på gång ändå så man kan lika bra välja efter "rolighet"

*Nickar instämmande*

Mycket bra beskrivet, blev nästan tårögd skämt förvisso men men!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eighty9
99% av alla warrior, vilken källa säger bara hitta inte på påstående som är felaktiga.
Och du kan inte utrycka en åsikt utan att själv spelat som warrior det är bara idiotiskt...
Du tror visst att paladin vinner lätt mot en warrior, hm paladin är inte lätt att döda men den har inga meele attacker så pallys har väldigt svårt att döda andra :/

Ja du får ju tycka precis som du vill, men jag sitter ju inte & hittar på grejer.

_alla_ Warriors jag träffat på si spelet samt vänner som spelar Warrior tycker dom är för kassa, alla jag pratat med som spelat med/mot en Warrior säger att dom är för kassa.

Paladin äger Warrior idag, inte för att han är starkare utan att jag/han kan heala sig själv.
Paladin gör inte störst skada i spelet, det är inte meningen, utan Paladins styrka är att Överleva.

Låter inte som du spelat spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fattar inte vad alla gnäller om egentligen!

Warrior som klass har alltid varit en köttsköld för kastare och helare, det är liksom givet

99% av dom som klagar på warrior är PvP folk som tycker man dör för lätt, vilket är givet när det oftast är warriors som är längst fram i frontlinjen!

När man kommer till PvE är warriorn fortfarande ett givet gruppval.

Permalänk
Medlem

Nu har http://en.wow-europe.com/ uppdaterats!
Med ännu en nyhet vi inte bryr oss om!
Jag tror blizzard postar andra nyheter för att slippa släppa betan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snejk
Nu har http://en.wow-europe.com/ uppdaterats!
Med ännu en nyhet vi inte bryr oss om!
Jag tror blizzard postar andra nyheter för att slippa släppa betan.

Klart att dom arbetar hårt, vi är ju några tusen som sitter och väntar på att få spela, ett spel som vi för övrigt redan köpt för flera hundra. Jag är säker på att dom arbetar 24/7, med tanke på den pressen dom har på sig.

Ändå sitter jag som ett frågetecken och undrar för mig själv vad de är som är så svårt. Hade varit roligt att få veta just vad dom sysslar med, inte bara att dom "sysslar". Kan dom inte bara göra en Ctrl+C och Ctrl+V från US Retail?

Permalänk
Medlem

ohh ingen info i dag heller.....urk

Visa signatur

~t§~

Permalänk
Medlem

Jag blir så jävla glad varje gång det kommer nyheter på http://en.wow-europe.com/ för att sen bara bli surare än innan hehe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis
Ja du får ju tycka precis som du vill, men jag sitter ju inte & hittar på grejer.

_alla_ Warriors jag träffat på si spelet samt vänner som spelar Warrior tycker dom är för kassa, alla jag pratat med som spelat med/mot en Warrior säger att dom är för kassa.

Paladin äger Warrior idag, inte för att han är starkare utan att jag/han kan heala sig själv.
Paladin gör inte störst skada i spelet, det är inte meningen, utan Paladins styrka är att Överleva.

Låter inte som du spelat spelet.

Paladin mot warrior är ganska jämt egentligen, fast oftast slår P. W. om karaktärerna har typ samma utrustning och samma level. Beror mycket på utrustning, och framförallt vem som sitter bakom tangentbordet. Många warriors är usla spelare, men om du har bra utrustning och är duktig kan du nog slå en medelmåttig paladin som är din level eller kanske en under.
Men visst, warrior bör vara bättre, de skulle inte tagit bort så många skills ifrån honom. Mer skada skulle vara bra också.
Paladin är i sin tur inte så svår att slå med t ex en hunter som vet vad han gör, bara man håller honom på avståd och låter bågen och sitt djur göra skadan tar hunter ner paladin rätt lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snejk
Nu har http://en.wow-europe.com/ uppdaterats!
Med ännu en nyhet vi inte bryr oss om!
Jag tror blizzard postar andra nyheter för att slippa släppa betan.

Men... Om nu servrarna är nere, varför sitter Gm:s online 24/7?

Visa signatur

Like Jesus said, it's a bug.

Permalänk

Inse att warriors just nu är i underläge när det kommer till PVP, däremot är priest en av dom absolut bästa i PVP, shadow speccad iallafall. Men kom ihåg att när alla är level 60 och raidar varandra måste man ha melee, eftersom 2 raid grupper kommer stå och skjuta på varandra en liten stund innan en grupp rushar den andra,och då maste casters ha melee framför sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
Inse att warriors just nu är i underläge när det kommer till PVP, däremot är priest en av dom absolut bästa i PVP, shadow speccad iallafall. Men kom ihåg att när alla är level 60 och raidar varandra måste man ha melee, eftersom 2 raid grupper kommer stå och skjuta på varandra en liten stund innan en grupp rushar den andra,och då maste casters ha melee framför sig.

som du säger så spelar warrior en viktig roll i stora slag, och blizzard har flera gånger sagt att de inte fokuserar på balansen 1vs1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
som du säger så spelar warrior en viktig roll i stora slag, och blizzard har flera gånger sagt att de inte fokuserar på balansen 1vs1.

Där slog du hammer på spikhuvudet

Permalänk
Medlem

Hur stor roll har rogue i PvP, ni som spelat? Döda mages och priests eller?

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ookk
Hur stor roll har rogue i PvP, ni som spelat? Döda mages och priests eller?

Dom är luriga som fan, rätt som det är så får man en backstab, jag som är(var) hunter dör nästan direkt när en rough kommer ända fram till mig.. så man kan säga att rough är som en hitman, dödar en lite snabbt sen kutar iväg ^^ så ja, rough´s tar ut folk som står lite avsides.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
retail släpps i februari

Säger vem? dom har inte gått ut med något datum ännu, och spelbutikerna har ju som sagt haft fel förut..
*betan kommer den 28'de november* jo hej du..

Permalänk
Medlem

Jag spelar

Orc Hunter
Undead Priest - Shadow
Human Paladin
Dwarf Rogue

Och i FB är jag rätt övertygad om att jag kommer lira Rogue, då jag tycker den charen är roligast. I Retail kör jag nog Rogue & Paladin.

Rogue är en damage dealer. Jag tror Rogue kommer kräva mest skillz för att bli bra, så dom har riktigt många kombinationer som också är snabba.
Vid lvl 40 kan han/hon även använda mail, stort +

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis
Jag spelar

Orc Hunter
Undead Priest - Shadow
Human Paladin
Dwarf Rogue

Och i FB är jag rätt övertygad om att jag kommer lira Rogue, då jag tycker den charen är roligast. I Retail kör jag nog Rogue & Paladin.

Rogue är en damage dealer. Jag tror Rogue kommer kräva mest skillz för att bli bra, så dom har riktigt många kombinationer som också är snabba.
Vid lvl 40 kan han/hon även använda mail, stort +

Rogue kan väl inte använda mail vid 40, det är ju huntern som kan det.

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem

Rouge kan väll aldrig använda mail eller? är väll bara hunters som får det vid lvl 40

edit: too slow >.<

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Den sista dagen i US-OB försökte jag dräpa så många Horde som möjligt, eftersom det var just det, sista dagen.

Jag dräpte uppemot 20st horde, b la Warriors, Rouges, Hunters, och någon shaman. Undead/Troll/Orc's, och några fåtal tauren. Dom flesta var vid samma level som jag själv, men givetvis var det dom med högre samt lägre, dödade bland annat en Undead lvl 9 på ett slag, han kom nog på att han kanske inte ska vandra omkring i Goldshire om man är så pass låg level

Själv dog jag 4-5 gånger sammanlagt, oftast i underläge. Spelade själv Warrior, lvl 23 hann jag bli. Hade med mig en priest då och då, annars sprang jag omkring ensam rätt mycket.

Bara en liten insikt på Warrior.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Available Armor: Cloth, Leather

Från en.wow-europe.com

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk

är jag den enda pessimistiska som tror att om de släpperbetean nu så kommer det antingen idag, eller så dröjer det tills måndag.. hört talas om arbetsveckor?

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
är jag den enda pessimistiska som tror att om de släpperbetean nu så kommer det antingen idag, eller så dröjer det tills måndag.. hört talas om arbetsveckor?

Arbetsveckor lär inte existera för WoW team för tillfället. Tror du att dom går hem klockan fyra på fredag eftermiddag, öppnar en bärs och slappnar av? Skulle inte tro de...

Permalänk
Medlem

Ah! Webhallen har skickat iväg mitt betakit. Får man det antagligen på Måndag. Nu är man rätt glad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mozo84
Arbetsveckor lär inte existera för WoW team för tillfället. Tror du att dom går hem klockan fyra på fredag eftermiddag, öppnar en bärs och slappnar av? Skulle inte tro de...

Håller med tror de jobbar ganska konstant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
är jag den enda pessimistiska som tror att om de släpperbetean nu så kommer det antingen idag, eller så dröjer det tills måndag.. hört talas om arbetsveckor?

Jag tror också betan kommer idag......eller så kommer den "soon".

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Jag tror fortfarande på måndag. Men visst kan man hoppas, fast under helgen lär det ju inte komma.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
är jag den enda pessimistiska som tror att om de släpperbetean nu så kommer det antingen idag, eller så dröjer det tills måndag.. hört talas om arbetsveckor?

Jag skulle nog kunna sätta pengar på att dem jobbar även på helger. Framförallt innan betan är släppt och nästan säkert innan spelet är släppt. Möjligt att dem har ledigt då och då men jag tror faktiskt att helger ingår i schemat också.