Permalänk
Medlem

Beställa ifrån USA?

jo, mitt R9600SE har pajat, så jag behöver nytt kort. har tänkt mig ett X800XT PE. Har kollat runt och hittat ett från en amerikansk sida. Priset i SEK blir runt 3.600:-. en bra prisskillnad ifrån Sverige som ligger runt 4.600:-!

men jag är lite osäker, är det vattentätt att beställa från USA? ä lite ängslig.. btw, någon som vet vad frakten skulle kunna gå på?

Kortet är ett Saphire, här är länken:
http://www.zipzoomfly.com/jsp/ProductDetail.jsp?ProductCode=3...

Permalänk
Medlem

från usa kan det bli moms om man har otur att tullen tar en.. sen frakten e svårt att säga, du skulle kunna kolla www.usps.com och kolla hur mycket det skulle kosta..

Permalänk

hur mycket blir det med frakt, hur länge måsta man vänta ?, köp du så får vi se !

Visa signatur

xp, DFI SLI-DR, 3200+939@ 2.6, G.Skill Extream PC4000 2x1024 520mhz, Geforce 6800gt@430/1150, OCZ PowerStream 520watt , 2x200gb Sata,2x320gb raid 0

Permalänk
Medlem

näe, jag är fäst vid min ekonomi och ogillar överraskningar.

hmm, enligt usps skulle det inte gå på mer än $3.85 så det är ju inte så mycket:)

men fan, hur dyrt blir det med momsen då, om tullen tar den?

Permalänk
Medlem

"We only ship to USA and CANADA at this time."

stod det på deras sida

Visa signatur

TT Tsunami Amd 64 3400+ Dual 512mb ddr400 Twinmos DFI Lanparty UT 250 NF3 250GB SB 200gb S-ATA

Permalänk
Medlem

va? vart? jaja, hursomhelst, det finns ju andra sidor.

Permalänk
Medlem

moms är nog 20 lr 25%

http://www.pricewatch.com/

ett litet tips bara!

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Medlem

hmm, verkar inte få fram om dom skeppar kort till utomlands...

Permalänk
Medlem

nä dator saker är inte värt att skicka efter från usa.. lägger man till momsen blir det samma pris som här eller mera..
men sen hur det e med tullen.. dom har inte lika stor kontroll nu som förr.. tror dom tar mer stickprov, känner flera som har beställt saker och fått dom direkt.. nån enstaka har tullen tagit och färre som tullen stoppat har fått betala moms..
men risken finns att du får betala runt 5000kr ändå

om du inte har nån kompis eller släkt som är i usa som kan skicka den till dig.. för då kan dom deklarera den som "gift" och med ett värde under 500kr då får du den.. står det desutom samma efternamn på avsändare och mottagare är det lungt..

Permalänk
Medlem

tyvärr, har ingen släkting i USA...

Permalänk
Medlem

Momsen är 25%. Om du hittar en bra butik i USA kan du be dom skriva ner värdet på varan så du slipper tull. Kommer inte ihåg var gränsen går...200-400 kr nånstans.
Det brukar funka, har du väldigt mycket otur kan tullen kontrollera just ditt paket. Då lägger dom på tull ändå. Jag har köpt mycket DVD filmer osv från USA och jag har inte betalat tull en enda gång. Men jag vet kompisar som åkt på tull så risken finns. Ha pengar undanlagda för det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard