"Spela in" det som visas på skärmen?

Permalänk
Medlem

"Spela in" det som visas på skärmen?

Att trycka "Print Screen SysRq" ger en stillbild, men finns det något enkelt program som gör det möjligt att "filma" det som visas på skärmen?

Permalänk

Finns ett program som heter Camtasia

Permalänk
Avstängd

http://www.hyperionics.com/hc/downloads.asp

Visa signatur

Powered by AMD 3900X

Permalänk
Medlem

SnagIt can spela in videos av det som händer på skärmen, dock bara med Microsoft RLE har jag för mig = usel kvalite. (Overlay stöds ej)

Camtasia Studio kan spela in det som händer på skärmen och komprimera det antingen med sin egen highspeed codec eller med något annat du har på datorn (DivX och Xvid funkar utmärkt).
(overlay funkar ej. I alla fall inte i den versionen jag använde senast)

Sedan kan ju Fraps eller vad det heter spela in från skärmen också. Ska tydligen fungera på overlay också. Men har aldrig testat så vet ej säkert.

Visa signatur

Datorsystem: Athlon64 3200+ (NewCastle) | Asus K8V SE Deluxe | Kingston 512mb DDR3200 | 200+250GB HDD | PNY Verto Fx5700LE 256mb 8xAGP@8x |
Pentium III 550mHz | Intel SE-440BX | Infineon 128mb PC100 SDRAM + Crucial 256mb PC100 SDRAM | 15GB HDD | Nvidia TNT2 Model 64 4xAGP@2x |

Permalänk
Permalänk

wuhu msn fjårtisar som ska ge dej en privat stripp show ^^?

själv använder jag hypercam, väldigt lätt att använda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
wuhu msn fjårtisar som ska ge dej en privat stripp show ^^?

själv använder jag hypercam, väldigt lätt att använda

Då använder man ett camcapture-program! AMATÖÖÖÖR :D!

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

windows media encoder.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem

En videokamera

Permalänk
Medlem

Bulents Screenrecorder eller något sånt hette det. En googling gav: http://www.tucows.com/preview/195050.html

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla tips, håller på att kikar igenom dom.
Är det nån av dessa som det är möjligt att ändra på bildformatet efter att man har spelat in? Jag skulle vilja spela in hela skärmen, men sedan göra om den till 320*240, eller finns det nåt annat program man kan ändra på det?

Permalänk

pocketdivxencoder

Visa signatur

Denver HIFI-systems for the pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Herr_Toalett
pocketdivxencoder

Ah, använder du den själv och vet hur man gör för att ändra size? Jag har klickat på "Change" och ändrat till den storlek jag vill ha, men när jag klickar på "Direct Encode" så står det "Can't read...file is too short.

Permalänk

ok. ingen aning.. hadde en handdator förut så klicka barä på iconen. ändra inställningar. så funka det

Visa signatur

Denver HIFI-systems for the pro