DOSbaserade rollspel?

Permalänk

DOSbaserade rollspel?

Skulle vilja lira något gammalt hederligt rollspel/motsvarande i DOS av typen MUD fast helst single player. Känner mig lite nostalgisk..:)

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

adom eller nethack, möjligen?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Re: DOS baserade rollspel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Skulle vilja lira något gammalt hederligt rollspel/motsvarande i DOS av typen MUD fast helst single player. Känner mig lite nostalgisk..:)

Might and magic 5: World of XEEN!!!!

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad MUD är men du har ju alltid Ultima Serien... 6, 7, 8 iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Vet inte riktigt vad MUD är men du har ju alltid Ultima Serien... 6, 7, 8 iaf...

jag är väldigt osäker nu men är inte mud textbaserade spel?

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

Jo det stämmer.
Bara för den sakens skull behöver de inte ha något med DOS att göra.
Syftade på trådskaparen

/P

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Adventure.

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.

Permalänk
Avstängd

Det spel som är allra bäst, utan tvekan, säger jag är: WASTELAND. Det är samma snubbe som gjorde Fallout, och Wasteland är så likt in i norden. Men jag tycker nästan Wasteland är bättre: Power armour, galna munkar, radioaktivitet, Robotar, hemliga baser med mutanter etc... MUMS!!!

Permalänk
Medlem

Stugan!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

SingleplayerMUD= SUD, utifall någon vill veta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag säger också nethack

MUD så är det Tsunami MUD som gäller tsunami.thebigwave.net

Mvh
Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk

Dungeon Crawl är det absolut bästa SUD spelet av typen Rouge (nethack mm)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Adom är ett mycket bra SUD.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabbert
Power armour, galna munkar, radioaktivitet, Robotar, hemliga baser med mutanter etc... MUMS!!!

Det där är ju Fallout...också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Stugan!

Håller fult med haft mycket roligt med detta lir ^^. Rekommenderas starkt.

http://www.lysator.liu.se/sak/ <- Rekommenderar denna sidan för detta ändamålet ^^ Här äfen själv lyckats få en del spel jag gjorde för grymt många år sedan listade här.

Rekommenderar även Diamant, dock kan jag inte hjälpa dig var du hittar den, har den skälv liggande på en diskett någon stans men inte ägt någon diskettenhet på åratal

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Oj...var visst en gaaaaaaammal tråd jag drog upp :S