Permalänk

Fel pinstorlek... :/

Skulle byta orginalfläkten på asus 9800XT mot silencer 3. Men råka visa sig att den pinhonan på silencer 3 är större än asus egen? Nån som vet nån omvandlare för det och eventuellt nån butik som har det?

Permalänk
Medlem

eller så tar du bara och kollpar in Silencer 3 på ett vanligt fläktuttag....

Permalänk
Medlem

precis spelar roll om det sitter på kortet eller i en annan kontakt

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chenget
eller så tar du bara och kollpar in Silencer 3 på ett vanligt fläktuttag....

Har bara typ 4 pins kontakter i hela burken förutom cpu'n

Permalänk
Medlem

... du nåste ha ett uttag för chassifläkt nånstans på moderkortet. annars finns adaptrar med molex ---> 4 fläktuttag.

Permalänk

Hittade en 3 pins hane, men den visade sig vara för stor? Hur många olika storlekar finns det på 3 pins igentligen?

Får väl leta runt efter en sån där adapter då... tack ändå

Permalänk
Medlem

finns väl bara en och den fläkten du har ska väl gå på vanlig 3pin!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisken@kslg
finns väl bara en och den fläkten du har ska väl gå på vanlig 3pin!

Hade det varit vanlig 3 pin hade jag väl inte haft problem från början?

plastkontakten för hanen på asus kortet är betydligt mindre än vad den är för honans plastkontakt på silencer, och även den typ som sitter på fläktar med 3 pins. Tvingar jag dit honan går väl kontakten runt om hanen på grafikkortet sönder om jag försöker få dit den då?

Permalänk
Medlem

Asså jag brukar bara löda om mina fläktar så de passa borde inte vara nån fara med det.

Visa signatur

JAVA äter C++

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av serdna
Asså jag brukar bara löda om mina fläktar så de passa borde inte vara nån fara med det.

Asså alla kanske inte är experter på att löda eller har en lödkolv eller va det kallas hemma heller

Men fan, köper man nåt som är tillverkad för just en speciell produkt (ati i det här fallet) borde saker passa tycker man

Permalänk

klipp av kontakten och tryck in trådarna i valfri molexkontakt. finns nån guide i FAQ tror jag som visar hur man gör.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatorized
Asså alla kanske inte är experter på att löda eller har en lödkolv eller va det kallas hemma heller

Men fan, köper man nåt som är tillverkad för just en speciell produkt (ati i det här fallet) borde saker passa tycker man

Från Arctic Coolings site

Citat:

We use ATIs respectively NVIDIAs standard power plugs. Asus is unfortunately not following ATIs/NVIDIAs solutions and therefore our plug doesn't fit. You can either cut both plugs and connect the wires correspondingly or you can also get 12 Volt power directly from the PSU. There you have to connect the wires as follows: black with black and red (VGA) with yellow (PSU). The yellow cable from the VGA is an RPM signal, that is not needed.

Läser man inte på innan man köper har man nog bara sig själv att skylla. Lyckligtvis är det som sagt inte så svårt att modda lite så att man kan koppla in fläkten till en 3pins-kontakt på moderkortet eller till en molex.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Från Arctic Coolings site

Läser man inte på innan man köper har man nog bara sig själv att skylla. Lyckligtvis är det som sagt inte så svårt att modda lite så att man kan koppla in fläkten till en 3pins-kontakt på moderkortet eller till en molex.

Jag mailade faktiskt gtek supports och frågade vad som passade mitt kort innan jag gjorde köpet. Så jag har inte mig själv att skylla precis

Och synd att du inte skrev ditt svar i en tråd jag skrev för några veckor sedan innan jag planerade köpet.