Pc speakern tjuter vid inkommande mail

Permalänk

Pc speakern tjuter vid inkommande mail

Hejsan!

Jag håller på att bli vansinnig på min dator då inkommande mail piper till skithögt från pcspeakern samt i mina vanliga högtalare.

Visst jag är inget datorproffs men jag har hyfsat bra koll på min utrustning och samtliga komponenter i datorn är korrekt installerade och vad jag vet i fullt bruk. Det piper enbart från min dator när jag får inkommande mail men ingen varning om något visas eller något alls som kan motivera tjutandet. Snälla hjälp mig lokalisera det hemska ljudet

Visa signatur

Chieftech Miditower Alu ¤ Abit NF7-S rev 2.0 ¤ XP2500+ Barton 11x200~2221MHz 3200+ ¤ 2x512 Corsairs DDR TWINX1024-3200XL ¤ Hercules Radeon 9800 PRO ¤ Western Digital Raptor 10 000rpm ¤ Seagate Barracuda 200GB ¤ Seagate Barracuda 160GB¤ Hyundai Q17+ TFT 17

Permalänk
Medlem

lokalisera ljudet? du har väl precis gjort det själv? det är en indikering på att du får nya inkommande mail.

sen är det alltid bra att nämna vilka program man använder sig av när man söker hjälp.

Permalänk

Lokaliseringen var kanske mer menat orsaken till ljudet men jag var kanske lite otydlig...

Herregud jag missade helt att berätta om mina program, men ska genast göra det;

OS: Windows Xp Professional med sp2
Mail prog: Outlook med sp3

Visa signatur

Chieftech Miditower Alu ¤ Abit NF7-S rev 2.0 ¤ XP2500+ Barton 11x200~2221MHz 3200+ ¤ 2x512 Corsairs DDR TWINX1024-3200XL ¤ Hercules Radeon 9800 PRO ¤ Western Digital Raptor 10 000rpm ¤ Seagate Barracuda 200GB ¤ Seagate Barracuda 160GB¤ Hyundai Q17+ TFT 17

Permalänk
Medlem

Gå till Kontrollpanelen > Ljud och Ljudenheter och klicka på fliken Ljud.

I rutan Programhändelser finns bla "Nytt e-post meddelande" som du kan byta eller ta bort ljudet för.

Själv har jag alltid Ljudschemat inställt på "Inga ljud" så slipper man alla ljud som klingar och piper så fort man gör någonting...

/Roger

Permalänk

Tack för hjälpen!!

Visst har även jag "inga ljud" schemat aktiverat men det verkade släppa igenom mailljudet på något konstigt sätt, jag fick välja "inga ljud" igen och verkställa och reboot sedan slutade ljudet...märkligt det där.

Visa signatur

Chieftech Miditower Alu ¤ Abit NF7-S rev 2.0 ¤ XP2500+ Barton 11x200~2221MHz 3200+ ¤ 2x512 Corsairs DDR TWINX1024-3200XL ¤ Hercules Radeon 9800 PRO ¤ Western Digital Raptor 10 000rpm ¤ Seagate Barracuda 200GB ¤ Seagate Barracuda 160GB¤ Hyundai Q17+ TFT 17

Permalänk

Har för mig att du måste välja bort alternativet i outlook om att "meddela med ljudsignal vid inkommande mail" om du ska bli av med pc-speaker ljudet oxå.
KOmmer inte riktigt ihåg var man hittar det, någonstans under verktyg->alternativ.

Visa signatur

Citera mig inte...
"Internet är bara en fluga"
-Ines Usman