Permalänk
Medlem

Itparadiset

I torsdags föra veckan så beställde jag en dator hos itparadiset och den har inte kommit än.

Finns där någon som har beställt av dem innan och hur lång tid tog det innan det kom?

Permalänk
Medlem

Jag beställde moderkort processor o minne av dom för nåt halvår sen drygt, inga problem där... Kändes väl lite sådär med kvaliteten på nedpackning och följesedel, men de fyllde sin funktion iaf

Permalänk
Medlem

Ja beställde mitt grafikkort därifrån!! de tog fan i mej evigheter när ja beställde, så stog det "leverans tid 1-3 dagar" efter en vecka så skulle de ta en vecka till osv!! allt som allt tog de en och en halv månad innan de kom!!

Permalänk
Medlem

Detta var på db men beställde en hel dator med skärm o allt.. Tog 4månader

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av durris
Ja beställde mitt grafikkort därifrån!! de tog fan i mej evigheter när ja beställde, så stog det "leverans tid 1-3 dagar" efter en vecka så skulle de ta en vecka till osv!! allt som allt tog de en och en halv månad innan de kom!!

Det kommer ta _minst_ en och en halv måndad, fan att jag förskotts betala

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Tänkte bara klaga lite jag också på itparadiset. Onödigt att starta en ny tråd så jag skriver här.

Min skärm pajjade helt plötsligt och det blev ju såklart bråttom att hitta en ny. Begränsad budget som man har samtidigt som man vill kunna ställa lite krav på den nya skärmen bestämde jag mig för att beställe en skärm från itparadiset då dom hade ett mycket bra pris på just denna skärm.

Jag ringde itparadiset och frågade om dom hade skärmen i lager (hade ju läst ett och annat om dom här på swec). Dom hade skärmen och om jag inkom med en order så skulle dom skicka den redan samma dag (förra torsdagen). Jag lade in min order och fick bekräftelse. I ordern skrev jag tydligt vad vi hade kommit överens om och att det var bråttom för mig så om det skulle bli några dröjesmål så ville jag veta det med en gång.

På fredag mejlade jag för att be om kollinumret. Då får jag ett svar att skärmen har skickats från leverantör idag (fredag!). Ok, tänkte jag, det får jag ju stå ut med.
Nåt kollinummer hade han inte men han skulle återkomma med detta så snart som möjligt.

Idag (onsdag) väntade jag på posten och var fast förvissad om att en avi skulle dimpa ned i brevlådan så jag kunde hämta min nya skärm. Ingen avi kom.
Jag ringde då itparadiset och frågade efter kollinummret. Då kollade han hos leverantören och såg att dom hade restat min skärm till mitten av november!
Trots detta hade altså itparadiset meddelat mig att skärmen hade skickats på fredagen.
som tur var har jag inte förskottsbetalat och avbeställde naturligtvis skärmen omgående.

Klantigt itparadiset!!! Det börjar bli en del klagomål på detta företaget nu... Antingen får dom skärpa sig eller så får dom lägga ned postorderveksamheten.

Härmed döper jag om itparadiset till ithelvetet

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk

bytte till jme nu och dom skulle sicka tebaks alla 5000 men det komm bara 4900, ringde och kolla. Dom sa att dom skulle ha 100 spänn för att vi låna ut 5000 kr i en månad. Mitt graffe ska in komma i slutet av november.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

4 månader säger du? Beställde du inte grejer som fanns i lager?
Vad var det i datorn som tog sådan tid? Grafikkortet eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Detta var på db men beställde en hel dator med skärm o allt.. Tog 4månader

Permalänk

Mm undrar också över detta faktiskt

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Beställde ett X800XT av Itparadiset, det tog ca 2-3v innan kortet kom hem i brevlådan. Detta var för ca 1 månad sedan när det var omöjligt att få tag på dessa kort. Tummen upp fär ITPARADISET!!!

Permalänk
Medlem

efter över 1 månads väntat på mitt grafikkort så bad jag om pengarna tillbaka.
Köpte genom en polare i usa istället, sparade ca 1100 kr

hursomhelst så tänker jag aldrig mer handla från itparadiset.

Permalänk
Medlem

Itparadiset suger! Jag beställde en barebone-burk där med komplett innehåll och när jag frågade hur lång tid det skulle ta så sade de att det skulle ta upp till 14 dagar innan jag skulle få grejerna. Nu har snart gått 1 och en halv månad och de har fortfarande fått tag i alla sakerna. När jag mailar dem och frågar så skyller de bara på leverantörerna och säger hela tiden att jag ska få allt veckan efter.

Till råga på allt så har de bytt ut den processorn jag beställde mot en dyrare bara för att de att de inte får tag i den jag beställde, detta trots att den var med i deras sortiment. De säger att jag måste betala fullpris för den dyrare processorn och hävdar att inte de har gjort något fel, trots att de uppenbarligen inte brytt sig om att hålla sina produktlistor aktuella.

En sak är iallafall säker, jag kommer aldrig någonsin att köpa något av Itparadiset igen, kan bara hålla med Pelle76 de borde kalla sig för Ithelvetet.

Visa signatur

/misterG

Permalänk
Medlem

Men...
Jag förstår inte...
Varför beställer du därifrån om de suger?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av misterG
Itparadiset suger! Jag beställde en barebone-burk där med komplett innehåll och när jag frågade hur lång tid det skulle ta så sade de att det skulle ta upp till 14 dagar innan jag skulle få grejerna. Nu har snart gått 1 och en halv månad och de har fortfarande fått tag i alla sakerna. När jag mailar dem och frågar så skyller de bara på leverantörerna och säger hela tiden att jag ska få allt veckan efter.

Till råga på allt så har de bytt ut den processorn jag beställde mot en dyrare bara för att de att de inte får tag i den jag beställde, detta trots att den var med i deras sortiment. De säger att jag måste betala fullpris för den dyrare processorn och hävdar att inte de har gjort något fel, trots att de uppenbarligen inte brytt sig om att hålla sina produktlistor aktuella.

En sak är iallafall säker, jag kommer aldrig någonsin att köpa något av Itparadiset igen, kan bara hålla med Pelle76 de borde kalla sig för Ithelvetet.

Permalänk
Medlem

Jag visste ju inte det innan jag hade gjort min beställning. Jag har ju märkt det nu.

Visa signatur

/misterG

Permalänk
Avstängd

Jag beställde ett ATI 9600XT där i våras, och det kom då efter bara 3-4dagar..
Inga som helst problem tycker jag..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Detta var på db men beställde en hel dator med skärm o allt.. Tog 4månader

LOL! Om det tar 4 månader hinner ju datorn bli gammal innan den ens kommer fram

Permalänk
Medlem

beställde en hel del datordelar därifrån för inte så länge sedan.
allt var i lager när jag la min beställning. sen 3 dagar senare kommer mail å säger att 50 % av delarna inte finns i lager å att dom inkommer den bla bla bla...nästan 5 veckor framåt.
jajja tänker jag, skit samma det är billigt å jag har inte bråttom.

NÄr dom 5 veckorna gått så kom nytt mail att det skulle dröjja ytterligare 4 veckor.
Ringde upp å sura till rejält på dom. fick snacka med nån ansvarig där å han sa att han skulle skicka tillbaka min pengar som dom nu haft i närmare 2 månader.
ca 8000 kr.....
Jag fick dock tillbaka allt som tur var.!

så...håll er borta från dom, deras leveranstider är löjliga å deras lagarstatus på hemsidan är inte att lita på!

Visa signatur

Main: Asus Zpehyrus G14; 6800HS, RX6800s, 48gb ram
Server: B460m, 10600K, 64gb ram, P2000, 2x14TB, 2x1TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på min returhårddisk efter 6 veckor... Speciellt snabba är de inte.

Permalänk
Medlem

Jag beställde två skärmar i augusti. Hyffsat snabb leveranstid, ca 1 vecka.

Och så var det helt fel färg (vita istället för svarta).... lagom sur. Efter mycket tjafs och mailande + samtal med dom lyckades jag övertala dom att ta tillbaks dem... (de sa att de inte var ansvariga för hur bilderna på sidan ser ut och att det var upp till deras leverantör att bestämma om de gick att byta).

Eftersom jag hade betalat ca 10000 redan så beställde jag två likvärdiga andra skärmar, som det stod 1-3 dagar på.... Och jag har fortfarande inte fått dom!! Det har gått mer än en månad nu... Har skickat flera mail men de verkar inte använda sin websupport överhuvudtaget (har inte fått något svar på några mail).

Så håll er borta därifrån om ni inte vill vänta i evigheter... dålig support och lång leveranstid. Garantin ges inte heller av dom, utan av deras leverantör, så därför kan det bli strul om något är fel...

Permalänk
Medlem

Ormen: Var bilderna på deras hemsida så är de givetvis ansvariga för dem också.

MisterG: Givetvis har du rätt att få processorn du har beställt. Om de inte kan leverera processorn får de ta bort beställningen. Väljer de att skicka en bättre processor är det upp till dig om du vill betala för den, givetvis kan de inte tvinga dig till det.

Permalänk
Medlem

ja, jag trodde det och det var det jag sa. Men då sa de att jag skulle läst informationen där det står så här:
Produkter:
Produktinformation och bilder är taget direkt från våra leverantörer och eller direkt av tillverkarna. Vi reserverar oss för att produktbilden och eller produktinformationen kanske inte stämmer överens med varan.

vilket jag tycker är lite konstigt... man kan ju inte ha en svart skärm på bilden och skicka en vit.

Permalänk
Medlem

jag beställde vid 10 december, hdd och minne, hdd var på lager.. har inte kommit ännu.. den 21 december sa dem att det kanske skulle skickas imorrn(22december) maial dem onsdags förra veckan, har inte fått svar! ithelvetet, tummer ner

Visa signatur

Var smart, Använd FireFox =) | Kämpa aldrig för en kamp som du för länge sen gav upp.. [Nazimen är världen värsta fängelse.. Svårast att rymma ifrån]

Intel 3.2 Northwood @ 3.9ghz | 2x1024mb pc3200 dual channel | Radeon X800XT 256mb | Hårddiskar: 1x 300 4x250 3x200, 2x160, 1x80 |

Permalänk
Medlem

Ska nämnas att jag fick en trasig hårddisk som returdisk, och det tog ännu några veckor (typ 5) efter det att få en ny, hel, hårddisk.

Handla inte på itparadiset om ni kan undvika det.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag få nog av det här helvetesföretaget; beställde en Seagatedisk i slutet av november, dröjde c:a 3-4 veckor innan jag fick den. Nu i början av januari dog disken, det är helt enkelt något fel på den. Jag har mailat ITparadiset c:a 5-6 gånger och ringt kanske 40 gånger utan svar. Har de gått i konkurs eller vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
bytte till jme nu och dom skulle sicka tebaks alla 5000 men det komm bara 4900, ringde och kolla. Dom sa att dom skulle ha 100 spänn för att vi låna ut 5000 kr i en månad. Mitt graffe ska in komma i slutet av november.

det ska du inte gå med på utan även kräva tillbaks hundringen alt skicka kronofogden på dom där du även kan kräva dom på dina omkostnader iofs något överdrivet men enligt distansavtalslagen så:

--------------------------------------------------------------------------
nformation när ett avtal ingås

10 § När ett distansavtal har ingåtts skall näringsidkaren snarast därefter ge konsumenten en bekräftelse med den information som avses i 9 § första stycket 1-5. Gäller distansavtalet en vara skall informationen ges senast vid leveransen, om inte varan skall levereras till någon annan än konsumenten. Informationen skall ges i en handling eller i någon annan läsbar och varaktig form som är tillgänglig för konsumenten. Om näringsidkaren redan tidigare har gett informationen i sådan form, behöver den inte ges på nytt, om inte annat följer av andra stycket.
Inom samma tid skall näringsidkaren alltid i en handling eller i någon annan läsbar och varaktig form som är tillgänglig för konsumenten ge denne information om
1. konsumentens ångerrätt enligt denna lag samt namn och adress till någon som ångerrätten kan utövas mot,
2. gatuadressen till det verksamhetsställe dit konsumenten kan framställa klagomål,
3. förekommande garantier och service, och
4. villkoren för att säga upp avtalet för det fall att det gäller tills vidare eller för en längre tid än ett år.
Gäller distansavtalet en tjänst vars fullgörande sker med hjälp av ett medel för distanskommunikation, och utförs tjänsten vid ett enda tillfälle och faktureras av distributören av kommunikationsmedlet, behöver näringsidkaren bara ge konsumenten tillgång till gatuadressen till det verksamhetsställe dit konsumenten kan framställa klagomål.
............................................................................................................

Inom fetstil är det som gäller i ditt fall så kolla om dom ger nån information på sin sida/genom din brevväxling/ eller på annat sätt talar om att dom tar en avgift när man frångår ett atal och om dom inte gör det tala om det för dom vid din konversation och stå på dig i så fall för så här får det inte gå till

Sen finns det ju även detta i distansavtalslagen:

-----------------------------------------------------------------
[B]Fullgörelse

21 § Näringsidkaren skall fullgöra sin prestation inom skälig tid. Om konsumenten och näringsidkaren inte har avtalat annat, skall prestationen fullgöras senast inom 30 dagar från den dag då konsumenten gjorde sin beställning.
Om näringsidkaren inte kan fullgöra sin prestation i tid och detta inte beror på konsumenten eller något förhållande på hans eller hennes sida, har konsumenten rätt att häva distansavtalet eller hemförsäljningsavtalet. Näringsidkaren skall informera konsumenten om detta.
Häver konsumenten avtalet, skall näringsidkaren betala tillbaka vad konsumenten har betalat. Detta skall ske snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot konsumentens meddelande om att avtalet hävts.
-----------------------------------------------------------------

Understruket det som gäller i ditt fall

Permalänk
Medlem

Jag beställde grafikkort samt hårddisk därifrån för lite mer än ett halvår sedan. När de inte efter en vecka levererat ringde jag o avbeställde...

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510