Warcraft III - The Frozen Throne

Permalänk
Medlem

Warcraft III - The Frozen Throne

Låt oss alla små Swecare få bort WoW ur huvudet och avnjuta ett av Blizzards, enligt mig, bästa spel.

Hur många här spelar Wc3, och ni måste ju erkänna att det äger CS och WoW, CS är ju bara lo2 baserat så det är inget kul, WoW finns det ingen mening med, jo gå upp i level och förlora en massa pengar, jag kommer säkert köpa det ändå för att alla mina vänner verkar göra det.

I alla fall, vilken ras är ni och om ni kan hjälpa mig med en sak:

Undead vs Orc, det är omöjligt! tips tack,

* Fiends går inte, Shockwave + CL smiskar sönder fiendsen
* Ghouls, likaså
* Gargs, CL + batriders, patetiskt att 4 bats spränger en tolva gargs...

Så nu får ni allt ta och hjälpa mig och skapa en rolig tft tråd

EDIT: Någon som kan bra Warcraft sidor? Alltså en community helst,
www.nordicgamers.se warcraft sida är inget vidare enligt mig, typ 5 svar på forumen.

Skriv länkar tack!

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

tjo, jag spelar ud/ne, och jo, orc går att ta

Kan ge dig ett praktexempel på hur du skall göra...

Kolla repsen..

http://www.artistic-eye.net/wc3/diva.neon_(UD)_-vs-Typon_(Orc)_050130__2437_Custom.w3g

http://www.artistic-eye.net/wc3/tonyyayo_(Orc)_-vs-diva.neon_(UD)_050130__1433_Custom.w3g

Kopiera hela filnamnen..

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb

Permalänk
Medlem

Custom games is teh shit!

Permalänk
Medlem

Klart man kör tft

Har dock inte bestämt mig för vilken ras jag är bäst med.. Lutar dock mot orc eller humans.

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Gött med en sån här tråd.. Har länge tänk starta en själv.

Ozzk @ b.net om någon är sugen på att lira at nån gång..

Nu är det dags för att snacka taktik.
Det svåraste (och tråkigaste) man kan möta är ju mass Huntress och mass Fiends. Är det någon som har någon bra counter mot detta? Och det ska gärna gå att sköta via micro och inte mass.

Yeah yeah, Keep up the good Warcaft work.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Spelade faktist Warcraft III för första gången i Söndags
Hade inget att göra i väntan på WoW retailen så jag körde lite mot min sambo

Permalänk
Medlem

Som någon sa, kolla replays från duktiga spelare så lär du dig hur du ska bygga och så... Om någon vill lira heter jag ecklopecklo på bnet!

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker humans är grymt bra ?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
bara jag som tycker humans är grymt bra ?

Alla raser är bra på sitt sätt. Det finns ingen ras som är för bra eller för dålig, väldigt balancerat spel! Och för att bli bättre måste det bästa vara att titta på proffs replays.

Permalänk
Medlem

Spelet ganska mycket WC3:TFT, dock enbart Custom DOTA.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Spelet ganska mycket WC3:TFT, dock enbart Custom DOTA.

Samma här. Redigt popis faktiskt.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

eh. Starcraft > Warcraft III i allting :). Till och med grafiken, som i Warcraft III ser ut som hämtad från en serietidning, är bättre i Starcraft. Och nej, jag tycker inte om grafiken i WoW särskilt mycket :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jodå Human funkar fint det:) Arcmage, rifle, sorc:D

Permalänk
Medlem

ok, för jag kör nästan bara på riflemen och knights dock är jag inte speciellt erfaren med den rasen, har nyss bytt från NE.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Kör ni Humans så testa Pally som första hjälte, han är löjligt bra from level typ.
SKitbra med heal i början när det ska creepas o donas med.

Permalänk
Musikälskare

hihihi blev precis lvl 40 2 vs 2 då

yay

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zodiacen
tjo, jag spelar ud/ne, och jo, orc går att ta

Kan ge dig ett praktexempel på hur du skall göra...

Kolla repsen..

http://www.artistic-eye.net/wc3/diva.neon_(UD)_-vs-Typon_(Orc)_050130__2437_Custom.w3g

http://www.artistic-eye.net/wc3/tonyyayo_(Orc)_-vs-diva.neon_(UD)_050130__1433_Custom.w3g

Kopiera hela filnamnen..

Neon.divan var ju riktigt grym.. Tony och Typon var väl iofs inte speciellt bra va? Så det kan inte vart speciellt stor utmaning att spöa dom 2. Orcerna hade ju förlorat innan matchen börja

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Sötast

Re: Warcraft III - The Frozen Throne

Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan

Hur många här spelar Wc3, och ni måste ju erkänna att det äger CS och WoW, CS är ju bara lo2 baserat så det är inget kul, WoW finns det ingen mening med, jo gå upp i level och förlora en massa pengar

Helt ärligt så trodde jag att det var upp till var å en vad som var roligt? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Gött med en sån här tråd.. Har länge tänk starta en själv.

Ozzk @ b.net om någon är sugen på att lira at nån gång..

Nu är det dags för att snacka taktik.
Det svåraste (och tråkigaste) man kan möta är ju mass Huntress och mass Fiends. Är det någon som har någon bra counter mot detta? Och det ska gärna gå att sköta via micro och inte mass.

Yeah yeah, Keep up the good Warcaft work.

Jag kanske är tillfälligt blind, men jag ser inte vilken ras du är, kan faktiskt underlätta.

-

Ett tips till alla Undead spelare, kör DreadLord mot imba NE och kanskeimba ORC, iaf mot tavern maps, speciellt NE på tavernmaps.

Dreadlord med Sleep smiskar sönder Panda faggoten som är så brutalt lam med sin groteskt lama Haze/Breath Of fire kombination. I alla fall ett tips, fortsätt skriv så man kan få något o se på förutom tråkiga lo2Cs trådar.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

theivan: Jag lirar väl de flesta raser, så alltså är alla tips välkommna :).
Och om det är imba med UD så är det ju Gouls + DK som första hero som gäller. Death Coil = smek smek. Och senare även Auran så springer goulse fort som faen. Som andra hero är det sen DL med Vampiric Aura. Då får man odödliga gouls

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Någon som har testat Custom banan Diablo Duels? Asskoj, har tyvärr inte länk men sök på google Orkar inte själv för att datorerna i skolan är så sega =/
Men som sagt är det en sjukt rolig bana, man väljer en av karaktärerna från Diablo 2 och sedan springer man i princip runt och dödar en massa fiender Test aom ni hittar det, kanske kan lägga upp länk när jag kommer hem

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

http://www.microtraining.prv.pl/ tanka den banan och träna om ni vill bli bättre. funkar att spela mot datorn.

Permalänk
Medlem

Asså inte för att ha några fördommar eller så men asså custom games. Ffs...

ok nog om det. mot frågan.

UD vs Orc

Allting handlar om att se dom små smyghålen i denna matchuppen och göra counters. Det finns 3 möjliga builds som en Orc gör i denna matchuppen.

1. 2 grunt tech. dvs tränar 2 grunts. Techar till Tier 2. Skaffar där oftast Wolf Raiders eller möjligtvis Windriders.
Heroes: Far seer eller Tauren Chieftain

Counter: Träna Crypt fiends så snabbt du bara kan. Eftersom Orcen inte har någon större armé och sätta emot med så kommer fiends väl till pass. Använd Deathknight för att heala dina fiends inte för att Nuke'a orcen. Detta gäller framförallt om Orcen använder en tauren chieftain.

2. Fast windrider tech. Orcen struntar i å bygga barracks i början utan går direkt emot tier 2 med endast altare, burrows, och shop. Många orcs väljer aven att bygga ett tower för att hålla tillbaka motståndaren tillräckligt länge.
När orcens tech e klar fetar han upp 2 st gömda beastiaries och börjar sedan trycka windriders. Har du inte stoppat honom innan han får upp tillräckligt många e det ganska kört.

Counter:
Använd din Deathknight. Allting pekar emot att Orcen kommer använda sig av Far Seer för att harassa dig för att på så vis köpa sig mer tid till sina windriders. Om du ser att han harassar ovanligt mycket så vet du vad som är påväg att hända. Ta hela din armé och jaga hem honom. fortsätt och pressa ända in till hans bas. Här kan du mycket väl stöta på torn. Försök och inte hamna i deras räckhåll. Det bästa och göra i detta läget är att använda cryptfiends för att förstöra burrows. Detta sinkar hans windrider takt radikalt och du kommer ha överhanden. Om du misslyckas med detta och Orcen får upp sina Windriders så kommer han förmodligen att även träna några bats för att kontra eventuella gargoyles så glöm att använda gargs på en gång. Helt onödigt och free exp till Orcen. Detta är ett svårt läge för Undead. Endast om du är duktig på att använda dina Crypt fiends kommer du kunna vinna. Vad du bör göra är att först sätta focus fire med dina fiends på hans heroes. när du ser att windriders flyger in trycker du snabbt på "S" för "stop". Vad som kommer hända då är att alla dina fiends kommer lägga web på hans air units innan dom fortsätter skjuta. När du har webbat alla hans air units flyttar du dina fiends bakåt. Fiends har längre range än windriders så om du backar med fiendsen kan du skjuta på honom men inte han på dig. Men håll i tanke att du kommer bli träffad av windridersen så använd din Deathknight för att heala så mycket du bara kan. Se också till och skaffa en lich så du kan lägga Frost Nova på hans Windriders. Dom kommer dö snabbt, jag lovar.

3. Den tredje saken en Orc kan göra mot en Undead är att köra headhunters. Tro det eller ej men headhunters sliter fiends i stycken om man inte e försiktig. Scouta orc basen. Ser du att han har en Barracks plus en tidig warmill så kommer det att finnas headhunters med i spelet. Ofast ser man Tauren chieftain när dom använder denna strategin som används för att antingen stompa eller lägga shockwave.

Counter. Vad jag skulle gjort emot detta hade nog vart å köra Dreadlord tillsammans med ghouls. Så fort du kommer in i strid, sätt sleep på Tauren Chieftain så han inte kan få igång en stomp eller shockwave. Anfall med dina ghouls emot hans headhunters så snabbt du bara kan och se till att micra ut dina skadade ghouls för det kommer det finnas gott om även utan TC'n.

Jag hoppas att detta hjälpt dig lite grann iaf.

Visa signatur

Skånska huen vilar aldrig på hanen vik hädan för snapphane klanen

Permalänk
Medlem

Zaunna tack för hjälpen! Ser lovande ut ska du veta

Alternativ 2 är den jag mest stöter på, men jag har också en lovande taktik.

Som sagt förstöra hans burrows med fiendsen och sen skaffa kanske, 8 st fiends samt lägga till en arme med gargs, för jag brukar invänta hans attack som jag sen TP:ar till och kan med fiendsens hjälp smiska ner batsen med och sen ta ner alla windriders me gargsen och samtidigt sleepa FS med DreadLord.

-

Kommit på en rätt så lovande taktik mot NE me UD, du använder DL som första hero och sedan DK. Massghouls är första alternativet för jag är nästan säker på att NE lamar sig med Panda och FL möjligen, men målet är att sleepa sönder de och få upp DL till lvl 5 så snabbt som möjligt och därmed spamma sönder Sleep. Sen rikta ghoulsen mot archers, dotts & dryads som dör rätt så snabbt av ghoulsen med V-aura & Healing scroll.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

wc3 problem

Warcraft 3 problem
Hejsan jag har några problem när det gäller mitt wc3(tft) ibland när jag startar det så kommer de upp att jag måste ha en nyare directx än 8.1 vilket jag har. Jag blir då tvungen att vänta och försöka igen. Sen om jag är inne och spelar och känner för att tabba ja då avaktiverar den min refreshlock stökar till det på skrivbordet och sen får jag vänta evigheter när jag tabbar in igen. Någon som har den blekaste vad felet kan vara?

De här sitter jag på.
os: Windows XP Professional, Service Pack 2 (5.1 - 2600) :: cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz (3006MHz) :: mem: 366/1024MB (35.74%) :: gfx: RADEON 9800 PRO (1280x1024 32bit 85Hz)

Tack på förhand
KJ

Visa signatur

- MSI B450 - Ryzen 7 3700x - 2x8 GB 3600 CL16 - RX 6700 XT - Phanteks P300A - EVGA G1 750W -

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid installera nya drivrutiner eller avinstallera Directx81 och sen installera om det (?) Är du hundra på att du har 8.1, kolla i egenskaper o blabla, sen kan du mixtra med grafiken i warcraft kanske nåt mysko där

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

testat

testat att installera om wc3 men fortfarande samma problem testat ändra i grafiken i wc3 samma problem kollat directx och jag har nyaste så de är inte äldre än 8.1...

Visa signatur

- MSI B450 - Ryzen 7 3700x - 2x8 GB 3600 CL16 - RX 6700 XT - Phanteks P300A - EVGA G1 750W -

Permalänk
Medlem

Du kanske ska fråga på battle.net's warcraft forum, eller blizzard support forum

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Thiefan:

Om du vill träna några matcher emot lite olika orc builds så kan du gå in i #ApoC! på IRC och fråga rundor där lite. Det e typ vår klan community. vi har 3 orc spelare och vi håller dessutom på och rekrytera. Titta förbi om du e sugen

Visa signatur

Skånska huen vilar aldrig på hanen vik hädan för snapphane klanen

Permalänk

nu har jag inte spelat wc3tft på ca 1,5 månader....borde börja igen. Någon som e sugen på att spela någon match?