Krönika: Datormodding - ett beroende

Permalänk
Medlem

Okej, många klagar på Alma...då skickar jag credits till henne. Jag diggar hennes krönikor.

Datormoddingkrönikan var också riktigt bra... dock är jag inte helt och hållet fast i moddingträsket ännu, men jag är på väg in. *hua*

*thumbs up*

Visa signatur

13,5TB år 2007.
~18TB år 2008.
Nu? Jadu.. ingen koll längre..

Permalänk
Medlem

själv försöker jag hålla mig ifrån moddningskrettset pga av att jag har tummen lite väl felplacerad för att ens försöka mig på något, inte kände jag igen mig med amiga och sånt (lite för ung tyvärr, eller mest trög) men jag känner igen strävan efter att åstdakomma någonting, det är en underbar strävan. All heder åt kreativa människor som verkligen vet vad de vill, all heder åt delade åsikterm all heder åt nintendo (hoppsan, där kom det visst en liten fuling, hehe)

Permalänk
Medlem

Tummen upp!

Almas krönikor hör inte hemma på SWEC, att det skulle ha med att hon är en kvinna att göra... Skrattar jag bara åt... Almas krönikor hör inte hemma här eftersom de inte hör till ämnen vi berör på SWEC, det finns andra communities för henne (eller om ni folk vill blanda in övrigt ', låt henne vara där då. Övrigt är ett stort forum bara för att alla andra forumsdelar är rätt så hårt reglerade. De är till för att tillsammans hitta lösningar och få fram en bra FAQ som man senare kan söka efter. Övrigt är till för att säga "Jag var just nere och köpte en tvåa mjölk, kul va?". Alma skulle kunna ha en sticky där istället för en förstasida krönika. Hennes krönikor berör inte SWEC, de berör bara vissa personer (som antagligen hade läst dem även ifall de var sticky i Övrigt))

Nej, detta är precis det som SWEC består av.. Helt galna människor som brinner för att pyssla med datorer i alla olika sorters sätt... Sen vet jag inte om hans svenska kunskaper spelar någon roll, jag är själv rätt dålig på alla reglar om hur man skall skriva o ditta och dattan. Men det är innehållet som är viktigt för mig, och det rör mig mer än Almas krönikor.

Permalänk
Medlem

Jäkla trevlig krönika, vem blir väll inte sugen på att såga sönder något efter denhär läsningen?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Jäkla trevlig krönika, vem blir väll inte sugen på att såga sönder något efter denhär läsningen?

Ja du, du kan ju kolla vad jag har skrivit tidigare i tråden.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Liten klick som vanligt som gnäller så att man tror att dom är många , dom flesta gillar Almas krönikor och själv har jag inget emot dom , det är precis som med TV folk ska gnälla på program bara för att dom inte passar in i smaken för vissa , dessa personer har aldrig fattat att man inte behöver titta på programet eller byta kanal och se något annat.

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM

Permalänk
Geeks
Grundare

I denna tråd skall denna krönika kommenteras, inte SweClockers övriga innehåll. Var goda håll er till ämnet eller så blir vi till slut tvungna att stänga ner diskussionen. Ledningen bestämmer innehållet på sidan, har man synpunkter kan man maila edin@sweclockers.com.

Tack för att ni i fortsättningen håller er till ämnet!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Man blir sugen på att testa lite moddning. Nog för att jag bytt ut lite delar och klistrat fast en och annan fläkt på något ställe den inte var tänkt för men lite tuffare tag med att förändra formen på chassit eller göra hål och liknande har jag aldrig vågat mig på. En av anledningarna är att jag saknar många av de verktyg som jag antar krävs. Vad behöver man egentligen? Jag har en borrmaskin men inte mycket annat.
OT: Hade varit väldigt kul om även denna krönika egentligen var skriven av Alma, under pseudonym...

Permalänk
Medlem

junkyard, det som personer som du inte verkar förstå är att om man betalar för TV licenser. Då _SKALL_ det (i min mening) gå program på TV som intresserar mig. Jag vill inte bli TVINGAD att betala och sedan behöva byta kanal eller inte se på TV bara för att de som bestämmer har dålig smak.

Men som sagt, detta var en helt ok krönika. Mer av denna sort!

Edin, finns det någonstans man kan se en lista över folk som gör krönikor? Eller är det så att vem som helst kan pula ihop något?

Permalänk
Medlem

Hehe, all positiv kritik och ändå var detta första krönikan jag inte orkade läsa. Bara för att det handlar om datorer måste det väl inte vara bra??

Visa signatur

Tobbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysprosium
På min dator blir den det:)

Min med Bra kylning och lätt att göra. Har dessutom tagit sata hårddiksarna o lagt i en låda bredvis, eftersom de lät annars (10000rpm)

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Inte för att vara oförskämd, men är det inte väldigt få nyheter just nu..? Och istället har det varit flera krönikor. Jag vet inte om jag ska säga att det är synd, men det är ju alltid trevligt med hårdvarunyheter...

Permalänk
Medlem

Applåderar till en kanon artikel, känner igen mig bitvis i storyn, kul läsning helt enkelt!!

Permalänk
Avstängd

Hade velat se en krönika från gabbax/arne anka eller någon av dom andra som håller på med OC. En krönika om hur dom stoppar kolven i sitt sprillans 5000krs gfx-kort. DET hade varit kul att läsa. Att läsa om hur folk är beroende av att få sin dator att lysa är inget för mig iaf