Permalänk

nv silencer 5 kontakt passar inte

hej har nyss köpt och installerat kylaren till mitt kort (står längst ner) men kontakten passsar inte vad ska jag göra ?

fösöka klippa kabeln och byta kontakt ?
eller finns det att köpa någon slags adapter ?
sitter ute i skogen så ja vill ha något tips på någon tillfällig lösning =( datorn ska ju vara igång i kväll..

jag använde medföljande pasta på minnena och ac 5 på prossecorn blir de bra ?

Permalänk
Medlem

Vadå kontakten passar inte? Menar du 4pins kontakten, det kan väl inte vara några problem med att få den att passa?

Permalänk

ne 2 pins kontakt

Permalänk

Skulle du kunna vara lite mer tydlig? Kanske slänga upp en bild?

Permalänk

har ju ingen kamera =(..
ska försöka vara tydligare..
jag har ett geforce leadek 6800gt 256mb med original kylare.
har nu bytt kylare till en nv silencer 5.
men fläkt kontakten på nv 5 passar inte på leadek kortet.

har sattit dit kylaren utan problem

original fläkten har 1 liten kontakt med 2 pinnar som passar på leadek kortet.
nv 5 fläkten har 1 liten kontakt med 2 pinnar som inte passar på leadek kortet.

plast kontakterna är olika på fläktarna...

någon som har några bra tips på hur ja kan göra för att få igång fläkten vill gjärna använda datorn nu i helgen innan ja far tillbaks till boden...

om jag måste skarva av kontakten vilka kablar ska ja koppla ihop med då ? vilken färg ?

hoppas ni fattar vad ja menar

Permalänk
Medlem

Hmm, har hört om detta tror jag. Gör så att du drar bort "plasthållaren" som du ska trycka fast kontakten i. Dvs bara piggarna kommer vara kvar.

Permalänk

nu är det löst slet bort kontaten och lödde fast kablarna i den gammla kontekten så nu snurrar den

Permalänk
Medlem

Jag har samma kort+kylare,klippte kontakten bara och använde den gamla. Isolerade lite extra med krympslang, funkar perfa.:D

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Avstängd

Hehe, varför slet du bort den, jag knäckte bara den där vita ramen på grafikkortet så passade det, sitter bra också!

Ett tips, behåll den där koppar plattan som sitter på undersidan på org kylningen, det passar att ha den kvar, du får lite extra kylning då!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri