LOTR - The battle of Middle Earth

Permalänk
Medlem

LOTR - The battle of Middle Earth

tjo alla i skogen i jämtland..

hur långt har ni kommit på det?

jag själv har väl kommit en bit och kört några banor med Olifanter eller som vissa andra säger.. Múmakills

vad tycker ni om spelet?

Permalänk

Menar du på fälttåget eller nivån online?

Själv tycker jag det är det absolut bästa spelet som gjorts på senare dar.
Det är en så fruktansvärt grym känsla i spelet, helt underbart och det blir bara roligare och roligare ju mer man spelar det.
Och alla som säger att det inte är välballanserat osv kan ta och tänka en gång till. Körde minas tirith mot en kompis online och vi hade över 10 000 gubbar tillsammans och det var helt underbart, lite lagg men det var det värt.
Satte även igång ett online game för en stund sedan och upptäckte att Sauron var där i fysisk form han tyvärr inte fightas med han men men.

Så vad skall man säga: ett 7 stjärnigt spel av 5 möjliga :9

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !

Permalänk
Medlem

Det var kul tills jag upptäckte Rome: total war, det spelet har allt som var bra i TBFME, men gör det mycket bättre.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

klarat det

helt okej spel/tidsfördriv men kunde gjorts bättre

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk

Jag gillar det verkligen. I MP är det väldigt kul.

Jag kör alltid Isengard och jag vann hela tiden mot min kompis i början, men sedan så började han använda en jäkla massa archers och då började det gå utför för mig...

Hur fasen ska jag kontra det? Han brukar köra som Gondor, med en massa elf-archers med eldpilar och lite bönder/soldater för att uppehålla mina trupper.

Permalänk
Medlem

Det verkar kul, har bara spelat det på något internet café, mitt graffekort håller på och krabbar, så antingen går det i slow-mo på lägsta, eller inte alls (som nu). 9600XT

Visa signatur

^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jag gillar det verkligen. I MP är det väldigt kul.

Jag kör alltid Isengard och jag vann hela tiden mot min kompis i början, men sedan så började han använda en jäkla massa archers och då började det gå utför för mig...

Hur fasen ska jag kontra det? Han brukar köra som Gondor, med en massa elf-archers med eldpilar och lite bönder/soldater för att uppehålla mina trupper.

Jo, ARchers är jobbiga att möta, brukar köra den taktiken själv Prova att bygga en massa wolfriders och försök att anfalla ifrån två håll samtidigt, det kan ju gå. Kommer inte riktigt ihåg vad Isengaard har för enheter. Wolfriders kör ju igenom vanliga soldater utan problem, kommer du fram till Archers, så bör det nog gå. Är dock inte säker, är han "med" i striden, så byter han ju till närstridsvapen.

Jag får nog ta och installera det till helgen, har inte orkat sedan jag formaterade.

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk

jO jag har tänkt testa det...fast borde det inte vara bättre att försöka få ihop en liten archerarme själv?

Permalänk
Medlem

Rohan knäcker allt!!!
En hord med ryttare och spjut tar hand om de små enheterna till fots och ryttarna med bågar tar hand om resten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jag gillar det verkligen. I MP är det väldigt kul.

Jag kör alltid Isengard och jag vann hela tiden mot min kompis i början, men sedan så började han använda en jäkla massa archers och då började det gå utför för mig...

Hur fasen ska jag kontra det? Han brukar köra som Gondor, med en massa elf-archers med eldpilar och lite bönder/soldater för att uppehålla mina trupper.

Köp ett par wolfriders som sagt och attackera från sidan då borde det inte vara några större problem

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk

Usch vad det spelet är dåligt gjort egentligen. Inte så kul stämning att Gandalf the Grey finns kvar efter Moria-banan och att Boromir finns kvar efter Amon Hen (hette stället så?). =/

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Empo
Rohan knäcker allt!!!
En hord med ryttare och spjut tar hand om de små enheterna till fots och ryttarna med bågar tar hand om resten

Då har du nog inte mött mumakils och troll i minst grad 2 skall jag då lova dig.
Tyvärr så är Rohirrim inte alls bra i grundstadiet då det kan bli krossade av en till två
orc bataljoner.

Rohan lever på sina heroes och enter.

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !

Permalänk
Avstängd

rhoan är bäst vräng fram alla heros så ordnar sig alt.

om det inte går bra så kör fram alt på en gång
altså länge leve heros och alver!!

Visa signatur

css mapp skapande

Permalänk
Medlem

"Usch vad det spelet är dåligt gjort egentligen. Inte så kul stämning att Gandalf the Grey finns kvar efter Moria-banan och att Boromir finns kvar efter Amon Hen (hette stället så?). "

Det är för att du RÄDDAR boromir, om du vill kan du låta honom dö och ändå klara banan, och då är han inte med längre.

Visa signatur

Brööl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bongo223344
Då har du nog inte mött mumakils och troll i minst grad 2 skall jag då lova dig.
Tyvärr så är Rohirrim inte alls bra i grundstadiet då det kan bli krossade av en till två
orc bataljoner.

Rohan lever på sina heroes och enter.

Nja, det tycker inte jag stämmer helt.
Visst kan det bli lite kärvt men när kommer det ut Mumakil på en bana???
Det är ju inte förren sent i spelet då man nästan har så mycket "powers" och gubbar att det inte spelar nån roll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Empo
Nja, det tycker inte jag stämmer helt.
Visst kan det bli lite kärvt men när kommer det ut Mumakil på en bana???
Det är ju inte förren sent i spelet då man nästan har så mycket "powers" och gubbar att det inte spelar nån roll.

Bongo223344 pratade nog inte om kampanjen. Spelar du online så är detta scenarie mycket troligt. Du har inte en chans med dina ryttare mot mina fullt upgraderade uruks (ok, en liten chans...), du har absolut ingen chans med dina ryttare mot mina elven archers och legolas, mot troll och mumakills vet jag itne riktigt, men tror att det blir nog mycket svårt att spöa dem med vanliga ryttare.

Sen bongo så kan jag inte alls hålla med om att Rohan lever på sina hjältar och enter, har du ett mycket stort gäng med elven archers, så blir de mycket svåra att slå. Har du därtill legolas med dem så blir de ännu svårare... När jag kör online så skaffar jag Legolas och elven archers så fort jag kan, allt annat känns onödigt, då jag lätt spöar det mesta som kommer i min väg.

Förresten så har jag nu återinstallerat spelet och är mycket glad, satt och spelade hela helgen

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CurunirOfValinor
Usch vad det spelet är dåligt gjort egentligen. Inte så kul stämning att Gandalf the Grey finns kvar efter Moria-banan och att Boromir finns kvar efter Amon Hen (hette stället så?). =/

det är väl bra att inte exakt samma saker händer som i böckerna. fast blir irriterad på att alla heroes som man dödar på en bana kommer tillbaka på nästa

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

Spelar inte spelet. Men har dom fixat med Gandalf så han INTE är lika övermäktig som han var när jag sist så på spelet. Då tog han ut minst 150st orcer med sin jordbävnings attack(?). Kort sagt så verka han verkligen för bra!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Spelar inte spelet. Men har dom fixat med Gandalf så han INTE är lika övermäktig som han var när jag sist så på spelet. Då tog han ut minst 150st orcer med sin jordbävnings attack(?). Kort sagt så verka han verkligen för bra!

Nog är Gandalf bra alltid, iallafall när han är level tio och använder sin superattack. Men han går att spöa, har man bara någon egen hjälte och en jäkla massa archers så ligger han risigt till.

Nu ska här liras! Synd att jag inte kan köra online här..

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk

Nästan klarat ut det med dom "Onda" ska precis invadera Minas tirith, men tröttnade före jag hann det.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Är på sista banan nu, goda kampanjen. Skitfräckt spel, dock undrar jag hur man ska göra för att få den sista magin med den odöda armén. Det fattas ju cirkus 16 command points för att jag ska ha råd med den.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Är på sista banan nu, goda kampanjen. Skitfräckt spel, dock undrar jag hur man ska göra för att få den sista magin med den odöda armén. Det fattas ju cirkus 16 command points för att jag ska ha råd med den.

Du måste erövra fler ställen, t.ex. Rhûn och Harandor ger ju mycket poäng

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

bågskyttar med eldpilar äger det mesta.

blev oerhört besviken på rohirrim när dom gick till anfall på sista banan(spelade onda). ett hundratal ryttare som står i en klump. och jag kallar på balrogen mitt i klungan :D. 3 överlevande +eowyn

en balrog klarar så gott som allt. spränga murar, portar, heroes, byggnader och en oerhört stor arme

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk

Finns det nåt demo på spelet?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Avstängd

hatar det spelet..... tyckte det var rolig när man spelade med sitt geforce4mx 440, sen när 660GT kom så började det lagga

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.