program för att göra webbsidor?

Permalänk
Medlem

program för att göra webbsidor?

finns det något program för att göra webbsidor? har testat frontpage och HTML saken i openoffice, tips på fler tack...

EDIT: ska vara ett gratis program:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Hedersmedlem

WYSIWYG eller texteditor?

Själv föredrar jag Vim (finns både till Linux och Windows) iaf.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

helst inte en text editor

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
helst inte en text editor

Varför inte? Det är det som ger bäst resultat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

text editorn har varit bäst för mig, har använt dreamweaver men det sket sig då.. tycker det e jobbigt med iframe och skit.. :-/

Permalänk
Medlem

Vad har iframe med dreamweaver att göra?

Jag kör, precis som m0REc, med vim. Snabb, smidig, syntax highlight och annat smidigt. Trevlig helt enkelt.

Tycker du mer om WYSIWYG får man väl säga dreamweaver.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

dreamweaver MX gillar jag ... inte senaste versionen... utan versionen innan

den e grymm

fast jag använder bara EditPlus numera...

Permalänk
Medlem

EditPlus är en gratis textredigerare som funkar alldeles utmärkt.

Hade du tänkt köpa något eller dra dig in på det mindre lagliga planet är HomeSite 5 också ett riktigt bra program!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haak0n
EditPlus är en gratis textredigerare som funkar alldeles utmärkt.

Det finns många editorer att välja på, med det har tagits upp i många trådar redan.

Hade du tänkt köpa något eller dra dig in på det mindre lagliga planet är HomeSite 5 också ett riktigt bra program! [/B][/QUOTE]
Har det illegaliserats? När då?

Nvu är annars ett fritt WYSIWYG.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

nano(linux), pico(linux), anteckningar(windows)... Gratis, Funkar kalas!

Permalänk
Medlem

själv håller jag mig till notepad i windows och pico i linux
problemet med frontpage och office är att dem slänger in en massa skit i koden och gör den helt sär...
dreamweaver är snällare på det sättet men jag tycker ändå inte det blir bra! så jag föredrar en helt vanlig texteditor

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk

jag tror det finns en html-editor i mozilla suite.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja ha en "boostad" texteditor där man enkelt kan plocka in specialtecken typ {}
- eller är det jag som är dum som inte kan knappa in dessa klamrar på ett enkelt sätt i notepad?
- när jag testade css på mac för 3 år sedan fanns dessa tecken "direkt" på tangentbordet, i win inte.. Eller? (Am I rookie or what?)

Kan vim eller Editplus hjälpa där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosa
Jag skulle gärna vilja ha en "boostad" texteditor där man enkelt kan plocka in specialtecken typ {}
- eller är det jag som är dum som inte kan knappa in dessa klamrar på ett enkelt sätt i notepad?
- när jag testade css på mac för 3 år sedan fanns dessa tecken "direkt" på tangentbordet, i win inte.. Eller? (Am I rookie or what?)

Kan vim eller Editplus hjälpa där?

eeeeeh?? tryck in alt gr+7 resp 0 näst längst upp.. så får du {} mkt enkelt.

Permalänk
Medlem

Ooooppsss!
-och där gick jag till historien som den mest pantade och temporärt blinde snubben som suttit vid ett tangentbord..

Vet inte vaf-n jag hade för mig när jag letade efter dessa tecken på mitt tangentbord, men nu sitter dom där. Nån av mina tomtar på loftet måste kluddat dit grejjorna mitt i natten.

Firman "Synoptik" ska vara bra sägs det?