Permalänk
Medlem

Förhandsboka Alien Chassi acp.nu ?

Efter ett tag slösurfande kom jag in på www.acp.nu och såg bannern på sidan. Lådan på bilden är onekligen lik alienware lådan. Vad tror ni? Får väll vänta och se!

EDIT: har fått lite information om chassit efter att ha mailat acp.nu
Pastat ifrån mailet!

Chassit är ett Midi-ATX låda.

Moderkort som passar: standard ATX, micro ATX, extended ATX

5.25-inch x 4

3.5-inch x 2 Floppy

3.5-inch x 6 HDD

a) plats för 2 x 8cm fläkt i fram

c) Plats för 1 x 8cm bak

Du har USB, mikrofon och högtalar kontakter i fram.

Det ingår ingen nätagg.

Permalänk
Medlem

Det är nog alienware lådan CloXhan

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk

Jo de e riktigt likt... Fast utan deras loggo då.. Nu måste man välja mella tt tsunami och den :S

Visa signatur

Athlon xp2600(barton 12,166), 512ddr 333mhz , Leadtek 6800le(12,6 391/891 1,3v ) 128mb, nf7-s v2.0 3dmark 05-4003

Permalänk

Har en sån liknande låda redan.

Permalänk
Medlem

Det är samma chassi som alienware använder.. Eller ivafall en Exakt kopia utan loggor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av groovster
Har en sån liknande låda redan.

Bilder ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av groovster
Har en sån liknande låda redan.

Var köpte du den?

Permalänk
Medlem

brukar inte sidogrejerna vara typ kromade på alienwares chassin?
men det kan man säkert fixa själv...

Visa signatur

Dator/HTPC: X2 4200+ - 2048MB Corsair VS - ASUS A8N32-SLi Deluxe - ATi Radeon HD2400XT - Audigy 2 Platinum Ex - Tagan 380W - 1,2TB HD - Lian Li PC-777 Limited Edition "snäckan"

Permalänk

Det ser ganka snyggt ut även med vit vid sidan.

Permalänk

såg väldigt moddningsvänligt ut=)

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk

Undrar om den finns i andra färger med?

Permalänk
Medlem

Här har ni ett annan Alien liknande chassi med en Alien logga också

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1691&session=41be88...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Här har ni ett annan Alien liknande chassi med en Alien logga också

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1691&session=41be88...

Har kollat upp den hos min lokala datorbutik och jag kan tyvärr endast säga att den ser för plastig ut, faktiskt. Jag ser inget hos lådan som verkar kvalitémässigt.

Visa signatur

Pizda dimatre te pulla jescht - Höhö...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hapsuno
Har kollat upp den hos min lokala datorbutik och jag kan tyvärr endast säga att den ser för plastig ut, faktiskt. Jag ser inget hos lådan som verkar kvalitémässigt.

Okej, synd =/ för den såg snygg ut på bilden

Permalänk
Medlem

får hoppas på den nya då

Permalänk
Medlem

En sån låda hade jag kunnat leva med.

Permalänk
Medlem

jämför dessa två bilder:

lägg speciellt märke till toppen och sidorna av lådorna... acp.nu lådan har fyrkantig plåttopp/sida, alienware har fin plastkkåpa runt hela lådan... men det från acp.nu är ändå riktigt LÄCKERT!

P.S. Ber om ursäkt för de kassa bilderna

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

F.Ö är dom ju ganska lika hoppas den kommer ut snart!

Permalänk
Medlem

woah, inte fult om jag får säga det själv

Visa signatur

Speldator: AMD Barton 2800+ > Chaintech 7VJL6 > ATI X800 Pro 256 MB > i-Style TK-6600 > 768 MB DDR > 200 GB HDD

Permalänk
Medlem

Hoppas den finns i Alienware-grön, om så är fallet köper ja en dirba

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

Tar man formaliteten och grammatiken i mailet i övervägande så gör inte butiken ett särskilt seriöst intryck. Har de inte ens en riktig produktspecifikation?

Vi får väl se om Alienware stämmer skjortan av dem snart. Annars kanske de har tillåtelse att tillverka dem.

Permalänk
Medlem

äh, men de är billiga och varje gång jag handlat där har det gått helt felfritt... förutom den skruv som brorsan drog igenom krestkortet på hans hd, funkade ändå efter lite pillande...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drenmi
Tar man formaliteten och grammatiken i mailet i övervägande så gör inte butiken ett särskilt seriöst intryck. Har de inte ens en riktig produktspecifikation?

Vi får väl se om Alienware stämmer skjortan av dem snart. Annars kanske de har tillåtelse att tillverka dem.

Fast acp.nu kanske bara är återförsäljare ? fast vem vet dom kanske sitter i lagret och tillverkar
sådana

Permalänk

Tror inte Alienware kan stämma acp.nu för chassit!
Man kan bara stämma någon om man har patent för det. Jag tror inte man kan pantenta chassi.
Dom har säker tänkt på allt detta!

Permalänk
Inaktiv

För att vara ett "sånt chassi" är faktiskt Alienwares chassin väldigt stiliga.

Permalänk
Medlem

Hmm, vad är det för fel på ett stilrent Chieftec-chassi numera? Kanske ett BX/CX t.ex.
Men som sagt smaken är som baken, men jag ska då inte köpa mig ett sådant chassi

Visa signatur

AMD Athlon, Radeon 9800Pro in BX-02

Permalänk
Medlem

tänk om alienware hade använt en raidmax scorpio liknande låda ? hade då alla velat haft en sån

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nithlon
tänk om alienware hade använt en raidmax scorpio liknande låda ? hade då alla velat haft en sån

Det beror på hur vanlig den var det finns ju ett X antal lådor som liknar scorpio.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av groovster
Tror inte Alienware kan stämma acp.nu för chassit!
Man kan bara stämma någon om man har patent för det. Jag tror inte man kan pantenta chassi.
Dom har säker tänkt på allt detta!

Nä något patent har dom nog inte men alldeles säkert ett formskydd inte för att det hjälper så mycket ... det räcker med andra några detaljer å det har dom ju gjort

annars så är det en snygg låda

Visa signatur

/ Zpackel

Permalänk

Undrar bara nu när man blir kontaktad för att få chassit!